![](https://www.educatieprivata.ro/wp-content/themes/educatieprivata/images/oferta publicitate 2021.jpg)
Elevilor înmatriculaţi în școlile-pilot le sunt aplicabile prevederile legislaţiei specifice învăţământului preuniversitar şi nu le sunt afectate/restrânse drepturile stabilite prin Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar (ROFUIP) cu privire la accesul la educaţie, evaluare, transfer, participare la evaluări şi examene naţionale etc.
Prevederea este inclusă în proiectul de regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar cu statut de unități-pilot. Documentul a fost publicat, azi, în dezbatere, de Ministerul Educației.
Potrivit proiectului, organizarea şi funcţionarea unităților-pilot se reglementează, prin regulament specific, aprobat prin ordin al ministrului educației, adaptat tipului de intervenție stabilit de Ministerul Educației.
(2) Regulamentul specific menționat la alin. (1) trebuie să reglementeze aspecte privind, cel puțin, următoarele elemente:
a) tipul intervenţiei educaţionale;
b) obiectul intervenţiei educaţionale;
c) gradul de complexitate al intervenţiei educaţionale;
d) grupul-ţintă al intervenţiei educaţionale;
e) durata intervenţiei educaţionale;
f) rezultatele aşteptate;
g) structura/instituţia din cadrul Ministerului Educaţiei responsabilă pentru
coordonarea şi aplicarea intervenţiei educaţionale;
h) mecanismele de asigurare a calităţii;
i) modalităţile de evaluare;
j) mecanismul de finanţare;
k) mecanismul de management al resurselor umane implicate.
Art. 3
(1) Finanţarea unităţilor-pilot se face conform prevederilor legale în vigoare, din bugetul de stat, cu respectarea costului standard/elev.
(2) În situaţia în care finanţarea unităţilor-pilot se face din alte surse, pot fi aprobate mecanisme adaptate de finanţare, stabilite prin regulamentele specifice.
Proiectul de regulament-cadru poate fi accesat, integral, aici:
Proiect_Ordin_regulament_unitati_pilot
școlile-pilot