fbpx

Mai puține materii școlare și învățare mai profundă, în noul curriculum din Republica Moldova

Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova anunță că a lansat în cadrul Săptămânii Educației proiectul noului concept de dezvoltare a curriculumului școlar. Potrivit instituției, elevii vor avea de studiat mai puține materii școlare, însă vor beneficia de învățare mai profundă.

Noutatea acestui concept ține de flexibilitatea programei școlare, pentru a spori relevanța studiilor conform necesităților, aptitudinilor și intereselor elevilor, și adaptarea mai bună la cerințele pieței muncii. Respectiv, școlile vor oferi un număr de obiecte de studiu mai redus, dar predate mai profund, iar elevii vor avea posibilitatea să aleagă obiectele de studiu în funcție de capacitățile și interesele lor de viitor.

Viziunea generală a noului curriculum este de a se alinia la necesitățile pieții muncii, la provocările globale și a asigura competitivitatea elevilor la nivel internațional.

Documentul este expus pentru dezbateri publice până în luna august 2024. Acesta descrie viziunea și obiectivele dezvoltării curriculare din următorii ani și servește drept punct de pornire pentru revizuirea curriculumului. Conform calendarului propus, noul curriculum ar urma să fie implementat în școli în 2027. Totodată, conceptul propune un model de plan cadru alternativ care va putea fi implementat de școlile care o vor dori din 2025. Conceptul poate fi accesat aici ➡️ https://bit.ly/3UDQELU

Ss aq gb wj whh qju qw kk wkk ww jh

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.