Ecaterina Andronescu despre meditații: ”Nu putem să învinovățim numai profesorii. Și părinții fac presiuni”

sursă imagine: fanatik.ro
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, într-o conferință de presă, că părinții și profesorii sunt în egală măsură responsabili de fenomenul meditațiilor și că ar dori înlocuirea acestora cu ore remediale.
“Fenomenul este mult mai complex şi noi îl privim în mod corespunzător. Sigur, nu putem să învinovăţim profesorii, sau numai profesorii. În egală măsură, sunt foarte mulţi părinţi care fac presiune asupra profesorilor pentru aceste ore de meditaţii în particular”, a spus Andronescu, la Cluj-Napoca.
”Am discutat de multe ori în minister că nu este etic şi acest lucru va trebui să îl precizăm foarte clar şi în lege, deşi este exprimat prin ordin de ministru, ca elevii din clasa profesorului să fie meditaţi de acest profesor. Acest lucru mi se pare că este de neacceptat. Aşa cum de neacceptat mi se pare şi faptul că o învăţătoare de la o clasă îşi ia copiii la propriul after school. Şi acest lucru nu ar avea ce căuta, pentru că de asemenea creează suspiciunea, cel puţin, că elevii aceia sunt preferenţial trataţi. Şi acest lucru nu trebuie să existe în şcoală”, a adăugat ministrul Educaţiei.
Ecaterina Andronescu a susținut că orele remediale ar putea reprezenta o soluție pentru rezolvarea decalajelor de pregătire între copii: ” O să rugăm doamnele şi domnii profesori, doamnele învăţătoare să înceapă chiar din ciclul primar acele ore remediale, ca să putem să micşorăm aceste decalaje, în aşa fel încât să nu ajungem la clasa a VIII-a să constatăm că din 142.000 de elevi, câţi au fost anul trecut, 55.000 nu au luat măcar cinci la matematică”, a spus ministrul.
CONTEXT

În urmă cu câteva săptămâni, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, își anunța intențiile de a demara programul de ore remediale, încă din ciclul primar:„De la clasa a III-a, apreciez eu, după experienţa pe care o am, şi până la clasa a VIII-a…Dacă elevii, o bună parte din ei, ţin pasul cu ceea ce le cere programa şcolară, o altă parte din ei pierd permanent în ceea ce priveşte acumularea în cunoaştere. Ca urmare, de la clasa a III-a şi până la clasa a VIII-a se accentuează extraordinar de mult decalajul dintre cei care fac faţă programelor şcolare şi cei care nu fac faţă programelor şcolare. Şi cred că cu acest lucru va trebui să începem, adică să găsim resursele necesare şi de câteva zile analizăm acest lucru, în aşa fel încât începând cu clasa a III-a, cel puţin pentru elevii care sunt în această situaţie, în pierdere de achiziţie în cunoaştere, să încercăm să facem cursuri remediale, cu învăţătorii de la clasă, după clasa a V-a cu profesorii”, a declarat ministrul educației, Ecaterina Andronescu, într-o intervenție televizată, citată de Digi 24.