”Cursurile remediale”, primul indiciu despre viziunea Ecaterinei Andronescu pentru reforma Educaței

Sursă foto: digi24.ro

Relaxarea programei școlare sau intensificarea predării la clase? Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, dă de înțeles că preferă cea de-a doua variantă, atunci când se gândește la noua Lege a Educației, pe care a anunțat-o că o va lansa în curând în dezbatere.

„De la clasa a III-a, apreciez eu, după experienţa pe care o am, şi până la clasa a VIII-a…Dacă elevii, o bună parte din ei, ţin pasul cu ceea ce le cere programa şcolară, o altă parte din ei pierd permanent în ceea ce priveşte acumularea în cunoaştere. Ca urmare, de la clasa a III-a şi până la clasa a VIII-a se accentuează extraordinar de mult decalajul dintre cei care fac faţă programelor şcolare şi cei care nu fac faţă programelor şcolare. Şi cred că cu acest lucru va trebui să începem, adică să găsim resursele necesare şi de câteva zile analizăm acest lucru, în aşa fel încât începând cu clasa a III-a, cel puţin pentru elevii care sunt în această situaţie, în pierdere de achiziţie în cunoaştere, să încercăm să facem cursuri remediale, cu învăţătorii de la clasă, după clasa a V-a cu profesorii”, a declarat ministrul educației, Ecaterina Andronescu, într-o intervenție televizată, citată de Digi 24.

Ea a adăugat că „elevii, începând de la clasa a III-a, cei care pierd ritmul cu cei care păstrează ritmul cu programa şcolară, vor avea, probabil, două-trei ore suplimentare la clasă pentru recuperarea, remedierea cunoaşterii pe care ar fi trebuit să o acumuleze şi nu au făcut-o”.

În urmă cu câteva zile, Andronescu a anunțat că urmează să lansez un draft de proiect pentru modificarea Legii Educației. ”Probabil spre sfârşitul lunii ianuarie ca să fie în dezbatere din ianuarie până în martie şi sigur, vreau să discut cu toată lumea: cu grupurile parlamentare, cu profesorii, cu părinţii, cu toată lumea”, a afirmat ministrul.