fbpx

Capra vecinului britanic. Ce îi supără pe profesorii din UK

de Adda Barbu

Azi aruncăm un ochi peste gardul britanicului, să vedem cât de grasă și lăptoasă e capra lui când vine vorba de învățământ. Regatul are de ceva ani niște probleme cu exodul profesorilor. Dacă de la noi din bătătură fug medicii, de la ei fug profesorii. După estimările lor, 15 000 de profesori pleacă pe an din țară pentru a se angaja în școlile cu predare în engleză (British international schools) în țări cu mai mult soare.

Ca într-o țară în care apă caldă e inventată demult, și unde există săpun la toaletele școlilor, UK face un studiu anual numit: Indicele de bunăstare a profesorilor (Teacher Wellbeing Index). Așa-i ca și la noi se face? Pfff…glumesc!

Rezultatul studiului? Uhh….capra lor e slabă și în depresie. Mai mult de trei sferturi dintre profesorii chestionați au prezentat simptome comportamentale, psihologice sau fizice legate de muncă, iar mai mult de jumătate au avut în vedere abandonarea profesiei din cauza stării de sănătate proaste.

Care ar fi supărările dascălilor britanici?

* 67% dintre profesori sunt stresați la locul de muncă.

* 29% lucrează mai mult de 51 de ore pe săptămână – cu aproximativ 14 ore mai mult pe săptămână decât media națională de 37,4 ore (Oficiul pentru Statistică Națională).

* 74% spun că incapacitatea de a lăsa pe preșul din fața casei problemele de la școală, este principalul factor care contribuie la un echilibru negativ între viața profesională și cea privată.

Directorul organizației de caritate numite “Parteneriatul pentru susținerea educației” -da, există așa ceva în ogrăzile celor care cred că educația reprezintă baza societății, au cerut următoarele măsuri pentru îmbunătățirea vieții profesionale a profesorilor:

*Furnizarea obligatorie de orientare personală pentru prezervarea sănătății mintale și a bunăstării personale în cadrul formării inițiale de predare.

*Autoritățile de reglementare să acorde prioritate bunăstării personalului în evaluările lor și să le măsoare pe baza unui cadru bazat pe date solide.

*Anchete anuale de personal statutar în toate școlile și colegiile cu liderii de vârf care iau măsuri în legătură cu problemele identificate într-un mod deschis și transparent.

*Creșterea gradului de conștientizare, cunoaștere și semnalizare a serviciilor de asistență externă. *Acces la un program de asistență a angajaților pentru toți angajații din școli și colegii.

*Accesul la programe de sprijin reciproc facilitat pentru toți liderii de vârf din școli și colegii.

Și o fi capra lor râioasă și în depresie, dar măcar își dau interesul să schimbe în bine situația dascălilor și să evite continuul exod. Doamna ministru, se aude până la dumneavoastră?