fbpx

Cîmpeanu: Nu a fost reținut amendamentul care propunea calificative la Religie. Patru trepte pentru calificativele la materiile vocaționale

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a anunțat, la TvR Info, că în forma finală a proiectului de Lege a învățământului pe care ministerul îl va trimite Parlamentului nu a fost inclus amendamentul care prevedea înlocuirea notelor cu calificative la Religie.

Amendamentul a fost propus de Consiliul Național al Elevilor, în cadrul dezbaterii publice.

”Nu a fost reținut amendamentul cu calificative la religie. Însă a fost reținut amendamentul cu diversificarea calificativelor, pe patru trepte, în loc de două trepte – admis și respins. Adică vor fi Foarte bine, Bine, Satisfăcător și Nesatisfăcător. Mult peste 90% sunt medii anuale de 10, de 9.50 și 9.00. 96% din note sunt pe 3 paliere – 10, 9.50 și 9.00. Al patrulea palier este sub 9.00, adică poate fi și 8.50. Această măsură vine cu realizarea portofoliului educațional. Presiunea notei este importantă. Toată lumea vrea să ia 10.00. Asta e un lucru rău și pentru profesori și pentru elevi. Având calificative, nu pot fi luate în calculul mediilor, presiunea scade. Presiunea scăzând, îmi place să cred că mai mulți copii vor participa la aceste discipline, fără teama de a obține o notă mică care să le strice media”, a declarat Cîmpeanu.

Pe 23 august, Consiliul Național al Elevilor și-a anunțat lista cu amendamentele pe care le va depune la proiectul noii Legi a educației. Una dintre modificările propuse de CNE se referă la acordarea de calificative în loc de note și la disciplina Religie, la fel ca la Educație fizică și Educație muzicală.

Argumentele CNE pentru acest amendament:

În cazul disciplinelor care fac parte din ariile curriculare menționate, accentul este pus pe aptitiduni specifice, care nu pot fi însușite de către toți elevii în mod egal, astfel că evaluarea sub formă de note nu se justifică. În acest sens, propunem folosirea calificativelor de tip „Admis/Respins”, pentru a putea pune accent mai mult pe dobândirea unor cunoștințe de bază despre domeniile discutate în cadrul disciplinelor din aria curriculară Arte, cât și pentru a promova activitatea fizică în rândul elevilor.
De asemenea, în cazul disciplinei „Religie”, aceasta ar trebui să pună accentul pe transmiterea unor valori morale și a unor principii, astfel că nu se justifică folosirea sistemului de notare prin note de la 1 la 10.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.