fbpx

FEPAL: Cum a început semestrul II sau saga dilemei părintelui din România – educație sau sănătate?

saga

Federația Părinților și Aparținătorilor Legal din România (FEPAL) critică, într-un comunicat, modul în care autoritățile din Educație și Sănătate au decis începerea semestrului II.

Ce spune FEPAL:

Cum a început semestrul II sau saga dilemei părintelui din România – educație sau sănătate?

Conform Noului Cod Civil, cap. II- Drepturile şi îndatoririle părinteşti:
Art. 487 “Părinţii au dreptul şi îndatorirea de a creşte copilul, îngrijind de sănătatea şi dezvoltarea lui fizică, psihică şi intelectuală, de educaţia, învăţătura şi pregătirea profesională a acestuia, potrivit propriilor lor convingeri, însuşirilor şi nevoilor copilului; ei sunt datori să dea copilului orientarea şi sfaturile necesare exercitării corespunzătoare a drepturilor pe care legea le recunoaşte acestuia.
Art. 488, alin (1) Părinţii au îndatorirea de a creşte copilul în condiţii care să asigure dezvoltarea sa fizică, mentală, spirituală, morală şi socială în mod armonios.
(2) În acest scop, părinţii sunt obligaţi:
b) să prezinte şi să permită informarea şi lămurirea copilului despre toate actele şi faptele care l-ar putea afecta şi să ia în considerare opinia acestuia;
c) să ia toate măsurile necesare pentru protejarea şi realizarea drepturilor copilului
d) să coopereze cu persoanele fizice şi persoanele juridice cu atribuţii în domeniul îngrijirii, educării şi formării profesionale a copilului.”
📍Dacă ne uităm la datele de astăzi:
– din totalul pacienților internați, 338 sunt minori, 317 fiind internați în secții, cu 44 mai mult decât în ziua anterioară și 21 la ATI, cu 8 mai mult decât în ziua anterioară;
– deși numărul pacienților a crescut până acum în ritm mai mic decât cel al infectărilor de la debutul valului 5, numărul copiilor internați a crescut abrupt, ajungând la 7,5% din totalul spitalizărilor, cea mai mare pondere din pandemie, mult peste cea din valul 4, anunță Grupul de Comunicare Strategică.
📍Dacă comparăm 10 ianuarie cu 17 ianuarie 2022:
– la grupa de vârstă 0-9 ani s-au înregistrat 204 vs 1 246 cazuri noi; la grupa de vârstă 10 – 19 ani s-au întegistrat 527 vs 2118 cazuri noi;
– spitalizări minori 130 vs 338;
– minori în secțiile ATI 10 vs 21.
Potrivit specialiștilor MedLife: „pentru a evita această situaţie se impune aplicarea de urgenţă a unor măsuri coerente, care să ţină cont de particularităţile noii tulpini, precum rata mare de transmitere şi incidenţa crescută în rândul copiilor şi adolescenţilor. Spaţiile închise aglomerate, aşa cum sunt şi sălile de curs, se pot transforma, cu uşurinţă, în adevărate focare de infecţie. Astfel, decizia de a menţine şcolile deschise indiferent de rata de incidenţă şi trecerea în regim online abia când ajungem la ocuparea a 75% din capacitatea spitalelor ar trebui reevaluată până nu e prea târziu. “
Avem un ordin comun Ministerul Educației și Ministerul Sănătații care ne transmite extrem de cinic că ne vom putea opri din a ne expune copiii doar când vom ocupa 75% din paturile de spital. Același ordin nu mai permite izolarea focarelor pentru că nu se mai inchid clasele la 1 caz de covid, ci la 3 cazuri ceea ce fără testare va fi foarte greu de determinat.
Ministerul Sănătații ne explică definiția focarului epidemiologic, cu trimiteri la pojar, rujeolă, oreion, deși în vremurile noastre aceste boli nu mai declanșează pandemii. Pandemia înseamnă o boală care nu se răspândeşte doar la nivel regional ci ajunge să afecteze ţări şi continente întregi. Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, pandemiile sunt provocate mai ales de agenţi patogeni noi sau de noi tipuri de viruşi care duc la o creşterea galopantă a numărului de îmbolnăviri. În vremurile noastre a existat vreodată o creștere accelerată a internărilor copiilor din cauza pojarului, rujeolei, oreionului? Nu, dar exista o creștere accelerată a internărilor din cauza Omicron, ceea ce ne indică tocmai faptul că regulile ar trebui să fie mult mai stricte în ceea ce privește acest virus.
În acest context, raportându-ne la drepturile și îndatoririle părinților conform Noului Cod Civil, cum poate un părinte responsabil din România “să ia toate măsurile necesare pentru protejarea şi realizarea drepturilor copilului”? Cum îi poate apăra dreptul la sănătate?
Noul ordin comun legalizează infectarea și selecția naturală.
Doar că nu toți părinții sunt de acord ca elevii să facă parte din acest experiment, ei fiind “datori să dea copilului orientarea şi sfaturile necesare exercitării corespunzătoare a drepturilor pe care legea le recunoaşte acestuia”.
Actualele reglementări permit unor părinți să creadă ca Bill Gates introduce cipuri în corpurile uman, că purtarea măștii afectează creierul sau că Pământul este plat, dar nu permite părinților responsabili să-și protejeze copiii, nu permite prevenție și nici nu ia in calcul riscurile de long covid.
Cu toate că pentru mulți educația este la un click distanță, cu toate că România este a treia țară în lume ca opțiune pentru cei ce aleg munca la distanță datorită vitezei excelente a internetului, cu toate că Ministerul Sănătății recomandă adulților să lucreze de la domiciliu în această perioadă, școala cu prezență fizică este impusă tuturor elevilor indiferent de gradul de risc, în ciuda părerii părinților sau tutorelui legal al elevului în cauză.
Suntem într-o situație de forță majoră, în stare de alertă. Durează zile întregi până se recoltează un test PCR sau părintele este nevoit să plătească 500 de lei pentru o Ambulanță privată. Vin punctual Ministerul Educației, Sănătății, cineva din Guvern, o altă instituție sau alți părinți să rezolve problema? Când copilul are febră devine brusc responsabilitatea doar a părintelui său să gestioneze cât mai bine problema.
Pentru că apelurile noastre au rămas fără răspuns, lansăm o serie de întrebări publice pentru Ministerul Educației și Guvernul României: ce se va întâmpla dacă ne exercităm dreptul de a ne proteja copiii, nefiind de acord să participe la acest experiment? Li se vor pune absențe nemotivate, li se va scădea nota la purtare afectându-le tot parcursul educațional doar pentru că au vrut să rămână sănătoși? Ministerul Educației vorbește despre creșterea fenomenului de bullying în școli, dar cine intimidează și fortează toți părinții prin note și interdicția predării online să își îmbolnăvească copiii? Există familii care nu merg la mall, nu se expun inutil și sunt determinați să-și apere copiii cu orice preț. Ce va face Ministerul Educației? Va veni peste ei în case și va înrola copiii în acest cinic experiment doar pentru că școala se făcea numai cu prezență fizică până în 2019?

saga saga saga saga saga

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.