fbpx

Diferențe mari între copiii dați la grădiniță de la 3 ani și cei care sunt înscriși mai târziu, semnalate de cadrele didactice – Studiu

Photo 7036363 © Monkey Business Images | Dreamstime.com

Cadrele didactice și experții susțin că există diferențe de dezvoltare între copiii care frecventează grădinița de la 3 ani și cei care vin cu un an înainte de școală, semnalează un studiu realizat de Cult Research și susținut de Fundația OMV Petrom.

Potrivit cercetării, gradul de pregătire a elevilor pentru intrarea la școală este evaluat de educatori ca fiind unul ridicat, totuși, aceștia își doresc să abordeze mai puțin partea cognitiv-științifică și să pregătească mai mult copiii pentru viață prin dezvoltarea competențelor socioemoționale. Această părere este susținută și de părinți și experți.

Gradul de inserție în grădinițe și gradul de participare la activități sunt doi indicatori care ar trebui măsurați și evaluați în dialog, afirmă autorii studiului. 

Alte concluzii ale cercetării:

Situația actuală a grădinițelor în materie de infrastructură educațională este îngrijorătoare, statul prin maniera de alocare a bugetelor neavând ca prioritate educația, cu atât mai puțin educația timpurie. În aceste condiții, grădinițele ajung să se bazeze pe contribuțiile părinților și, în cazurile fericite, ale ONG urilor și ale altor sponsori (ex. afaceri). Printre nevoile prioritare ale grădinițelor se regăsește dotarea unor spații exterioare și interioare pentru activități fizice și motrice.

Nevoile în ceea ce privește activitățile educaționale sunt nenumărate, de la simplele hârtii colorate și carioci, la excursii și cursuri diverse finanțate din bugetul de stat. Copiii preferă activitățile care îi scot din rutina zilnică (ex. teatru, grădinărit).

Formarea personalului didactic din grădinițe (nivel actual și dorința de formare) este un alt punct nevralgic. Chiar dacă directorii și cadrele didactice urmează frecvent programe pentru credite, acestea au nevoie reală de cursuri adaptate realității precum cele de identificare, interacțiune și management al copiilor cu CES, tehnici moderne de predare sau competențe digitale. Aceste cursuri trebuie să se concentreze pe partea practică, nu doar pe teorie.

Lipsa locurilor în grădinițele de stat este o mare problemă în special în mediul urban, atrag atenția părinții. Aceștia spun că sunt nevoiți să se intereseze și să își înscrie copiii pe liste de așteptare încă de la naștere (în București), să își înscrie copilul la creșă sau să apeleze la grădinițe private.

Studiul este disponibil, integral, aici.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.