fbpx

Un profesor i-a cumpărat elevului său un trofeu simbolic, după ce a fost dezamăgit de organizarea unui concurs susținut de Min. Educației

Cristian Tănase, profesor la Liceul Teoretic Ion Barbu din București, a decis să recompenseze cu un trofeu simbolic efortul unul elev care a participat la un concurs finanțat de Ministerul Educației, însă categoria sa a fost ignorată la premiere.

Cristian Tănase povestește că elevul s-a străduit mult timp pentru a realiza obiectul cu care s-a înscris în concurs, însă organizatorii au transmis la ceremonie că rezultatele concurenților vor fi transmise prin e-mail, ulterior. 

Profesorul menționează și alte deficiențe ale competiției organizate sub egida ISJ Iași.

Relatarea făcută de profesorul Cristian Tănase: 

Știți momentul acela când participi la un concurs, o competiție, și pleci acasă fără să știi pe ce loc te-ai clasat? Ei bine, noi l-am trăit pe pielea noastră!

Zilele acestea am participat la Concursul internaţional de educaţie ecologică şi protecţia mediului „IA ŞI green bag, creează şi responsabilizează pentru eco-ul naturii!, Ediţia a XII-a, organizat de Palatul Copiilor Iași. Proiect cofinanțat de Ministerul Educației – România. Am participat la secțiunea sacoșe din materiale reciclate înscripționate cu mesaj eco și insigne cu simboluri eco.

Mihai, elevul cu care am venit la Iași, a lucrat la sacoșa din imagine aproape o lună: a croșetat zilnic și a terminat-o la Iași, în cadrul unui atelier din proiect. Cu o zi înainte de a pleca din București la Iași, acesta a dormit undeva în jur de o oră, pentru că a dat găuri în pielea ecologică cu care a captușit-o. Și-a dedicat mult timp acestui concurs. Și a pus multă pasiune în ce a făcut. Așa face el: pune pasiune în ceea ce face.

Astăzi a avut loc și festivitatea de premiere. Mini-trofeul din imagine l-am cumpărat repede din mall și i l-am oferit lui Mihai, când am aflat că nu vor fi premiați decât cei care s-au înscris la categoria de costume eco. Iar ceilalți o să primim diplomele pe e-mail sau prin poștă, iar clasamentul va fi postat pe site-ul celor de la Inspectoratul Școlar Județean Iași. Nu au avut timp să se ocupe îndeaproape, căci Iașul a fost centru de examinare la Titularizare. Cam așa au sunat explicațiile organizatorilor. Mă rog, cu clasicele scuze și mulțumiri. 🙂

Cum poți să organizezi ceva, la care elevii s-au pregătit, au muncit, și-au dedicat timp, ca la final să le dai aceste explicații fără nicio noimă? Iar culmea este că în tot acest timp, monitorul proiectului din partea inspectoratului a fost prezent. Poate doamna inspector școlar general Antoci Luciana va întreba de ce a fost această situație și ce s-a întâmplat mai exact. 🙂

Am văzut în ochii copiilor dezamăgire. Și m-a durut. Și nu dezamăgire că nu s-au clasat printre primii… ci dezamăgirea aceea că au simțit că munca lor nu a contat.
Nu cred că cineva dintre cei prezenți și-a dorit să participe la un proiect numai că să se treacă pe o foaie de prezență pentru a se justifica că a avut loc un proiectul…

Povestea începe de fapt de Miercuri, când în Iași, în jurul prânzului. Știam că o să fim cazați la Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza”. Am luat un uber de la Gară până la colegiu. Ajunși acolo… surpriză: habar nu aveam unde trebuie să ne cazăm, unde este acel cămin. Am avut noroc că am găsit colegiul deschis și m-am dus la secretariat. Inițial, doamna secretară habar nu avea cine suntem și de ce vrem să ne cazăm la căminul lor. A sunat pe un domn pedagog care a lămurit-o și știa despre ce e vorba. Și ne-a explicat: stânga-înainte-dreapta și ați ajuns la cămin. Da, am ajuns…dar nu era nimeni. 🙂 Am tot bătut pe la uși închise. Și iar am pus mâna pe telefon. Am văzut pe un avizier, un număr de telefon al unui pedagog – același cu care a vorbit secretara. A venit într-un final o doamnă și ne-a cazat. Dar ne-a atentionat că apa calda e abia după ora 17:00. Am zis că mai puteam rezista încă 5 ore, după o călătorie de 6 ore cu trenul. Numai că, surpriză. Și după ora 17:00, apa caldă era tot rece. Am semnalat acest lucru dar răspunsul a fost că va vorbi cu direcțiunea. Probabil au vorbit prin scrisori, căci abia joi noaptea a venit apa caldă. Că a existat dușul la comun, pentru profesori, elevi și eleve, care contravine oricăror reglementări, asta e partea a doua. 🙂

Recunosc, mi-aș fi dorit și un program mai bine structurat, în afara încurajării de a vizita Iașul. Mi-aș fi dorit ca organizatorii să ne însoțească în ce ni s-a pregătit pentru a vizita și să nu mergem noi că… nici nu mai știu. Cum mi-aș fi dorit să ne întrebe dinainte dacă avem alergii alimentare, dacă suntem vegani etc.

De asemenea, mi-aș mai fi dorit să avem și un infopack – unde trebuie să ajungem când ne cazăm, un număr de telefon la care să avem pe cine să sunăm când avem nevoie de ceva și alte informații utile.

Acest proiect a fost co-finanțat de Ministerul Educației și se află înscris în C.A.E.N. la poziția 82.
Eu încurajez și sunt mereu pentru activitățile extrașcolare, căci știu cât de mult de dezvoltă, dar o rog pe doamna ministru Ligia Deca să transmită Comisiei care selectează proiectele ce sunt finanțate de Minister, să le selecteze pe cele care chiar se pot implementa și nu sunt făcute de dragul de a fi făcute, nu sunt făcute pentru a mai bifă ceva în listă. Iar proiectele vechi, care se desfășoară anual, ar trebui toate reevaluate.

6 comments

  1. Violeta spune:

    Din păcate, toate concursurile școlare sunt organizate incredibil de defectuos și sunt susceptibile de fraudă, aranjamente între școli și profesori, pile, etc….Nimic nu este pe merit! Acesta este motivul pentru care copiii mei au refuzat să mai participe la concursuri. Totul se face pentru orgoliu și cu multă cheltuială inutilă. Așa cum este și evaluarea națională.
    V-ați gândit câți bani cheltuie ministerul cu evaluarea națională?? Bani care ar putea fi cheltuiți mult mai eficient pe eradicarea abandonului școlar și dotarea școlilor. Bani pentru profesorii corectori, bani pentru cei de la contestații, bani pentru curierii care transportă cutiile sigilate cu lucrări dintr-un județ în altul, bani pentru dotarea video din școli, bani pentru tipărirea foilor de examen….etc….cheltuiți inutil, pe un sistem de evaluare incoerent, ineficient, care aduce numai nemulțumire și nedreptate.
    Evaluarea națională este un concurs asupra căruia elevul și familia lui nu au nicio unealtă de control și verificare a corectitudinii și veridicității desfășurării, corectării, repartizării!! Și toate astea culminează cu o lună întreagă, în care emoțiile, presiunea, incertitudinea sunt sentimente cu care copiii și părinții se culcă și se trezesc zi de zi, dupa un an sau doi de pregatire temeinică. Ce se evaluează în clasa a VIII-a?? Că învățământul obligatoriu este de 10 clase!!

  2. Mihai C. spune:

    Sa nu fim suparati.Ptr cei de la conducete sunt premii.
    Eu am patit-o cu nepotul, tot pe aceeasi tema.un copil de 7 ani a facut un costum din plastic asa cum s-a priceput. A fost apreciat, oprit la scoala ptr expozitie, ca ar fi cel mai bun, iar a doua zi cand a ajuns la scoala la gasit la cosul de gunoi.L-a luat, iar cand l-am luat de la scoala era cu lacrimi.A povestit si am incercat sa-i spun ca a gresit cei care fac curat si au fost certati.
    ACESTIA SUNT OAMENII XARE NE CONDUC

  3. vitan.sandu spune:

    Din pacate acest formalism dus la extrem este omniprezent in activitatile desfasurate nu numai in Educatie. Se bfeaza niste evenimente care pot figura ca actiuni desfasurate de institutii publice. Nici un fel de implicare a organizatorilor. Cu ce raman participantii? De cele mai multe ori cu gustul amar pe care il are acest Profesor. Cel mai trist este ca adolescentii care participa la asemenea actiuni simulatezul celor din Educatie, pot ramane cu convingerea ca asa este mai bine.
    De unde provine o asemenea situatie? Din aceea ca cei care le organizeaza sunt ei insisi niste neaveniti, ajunsi intr-un loc pentru care nu sunt potriviti. Ei nu au ajuns acolo prin meritele lor ci pentru ca voteaza sau sunt ai unor votanti pentru un anume partid sau politician.

  4. Claudia spune:

    Toata copilaria am crosetat traistute mai mici sau mai mari,pentru diverse intrebuintari,pe unele le mai folosesc si acum,de aceea ma emotioneaza stradania unor astfel de copii,iar nesimtirea celor responsabili ma dezamageste,imi da un sentiment de umilinta si neputinta….Daca elevul intarzia 5 min sau nu punea o virgula intr un formular nu ezitau sa l respinga….
    Frumoasa sacosa,folositoare,practica..,mai ales re rere utilizabila..felicitari
    Profesori implicati,din pacate,prea rari

  5. Marcel spune:

    Cu ani în urmă am participat cu elevii liceului nostru la un concurs (SSM) în Iasi, înainte de corectarea lucrarilor era decis deja cine să fie pe locul I, cine pe II și locul III, elevii mei au luat mentiune, dar a fost frustrant. Am jurat să nu mai merg niciodată!

  6. Ana spune:

    Ce bine ar fi să aflăm și lucrurile frumoase din spatele unui concurs..munca, pasiunea, devotamentul, timpul alocat, banii investiti de profesorului organizator din propriul buzunar!! Ce ușor este să arunci cu noroi…să ai pretenții!!! Trist domnule profesor ca nu expuneți si părțile bune…au fost!

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.