fbpx

Sondaj: Un copil creativ și independent este mai degrabă indezirabil pentru părinții români

Un copil creativ și independent este mai degrabă indezirabil pentru părinții chestionați într-un sondaj IRES, realizat pentru Centrul Step by Step

Potrivit studiului sociologic, părinții preferă un copil respectuos, conformist și cu rezultate bune.

Alte concluzii ale studiului referitor la educația timpurie:

  • Produsul educației din perspectiva părinților trebuie să fie respectul, decența, disciplina și rezultatele școlare bune, ceea ce probează mai degrabă un tip conformist social și mai puțin unul independent creativ, menționat de mai puțin de 1 din 6 respondenți.
  • Disciplina este apreciată mai mult de către cei vârstnici și școlaritate redusă, în timp ce independența este valorizată mai mult de către tineri și cei cu studii superioare.
  • Pentru cei care au copii de vârstă preșcolară, dominantele educației sunt respectul, buna creștere și rezultatele școlare și apoi, independența.
  • Pentru copiii cu vârsta de până la 3 ani, așteptarea largă a majorității este de sta acasă cu cineva din familie, în timp ce numai o treime preferă creșa în locul familiei. Explicația poate sta cel mai probabil în oferta scăzută de creșe pe piață, dar și în prejudecata că un copil este mai bine îngrijit și educat acasă decât la creșă.
  • Creșa este preferată nostalgic mai mult de vârstnici și cei din mediul urban, în timp ce tinerii au mai degrabă o preferință pentru familie drept cadru educațional pentru primii 3 ani. Din rândul celor care au copii de vârstă preșcolară, numai 28% aleg creșa, în timp ce 71% preferă familia pentru îngrijirea și educarea copilului.
  • În cazul grădiniței, 93% preferă grădinița în locul familiei, în timp ce numai 7% din respondenți aleg familia. Tinerii, cei cu educație scăzută și din mediul rural preferă într-o proporție mai mare familia decât cei peste 50 de ani și din mediul urban.
  • Există un deficit major de cunoaștere privind educația timpurie, conceptul fiind asimilat de numai 1 din 3 respondenți și mai degrabă de către cei peste 35 ani, cu școlaritate medie sau ridicată și din mediul urban. Surprinzător, proporția ignoranței privind cunoașterea conceptului se păstrează similar și în rândul părinților de  copii de vârstă preșcolară, potențialii beneficiari ai serviciilor de educație timpurie. 

Sondajul de opinie PERCEPȚIA PUBLICĂ PRIVIND EDUCAȚIA TIMPURIE ÎN ROMÂNIA a fost realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) în perioada 1-3 Martie 2021, la comanda asociației Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională. Sondajul a fost realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion multi-stratificat, probabilist, reprezentativ la nivelul populației generale 18+ neinstituționalizate din România. Volumul eșantionului este de 1303 subiecți, iar eroarea maximă tolerată este ± 2,8%

creativ

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.