fbpx

Maia Sandu: Să punem educația în capul mesei. Să arătăm că omenia este mai valoroasă decât șmechereala

Maia Sandu, președinta Republicii Moldova, a ținut un discurs către profesori, în care le-a vorbit acestora despre valorile fundamentale din societate.

„Tocmai aici stă misiunea voastră, a noastră – să nu contenim în a pune educația în capul mesei, să demonstrăm prin propriile alegeri că omenia este mai valoroasă decât șmechereala, că știința aduce mai multe rezultate decât ignoranța, că disciplina este mai bună decât leneveala, că empatia este mai puternică decât egoismul”, a transmis Maia Sandu, la Forumul Național al Cadrelor Didactice.

„Moldovenii mereu au văzut educația în complexitatea sa – țin minte când eram la școală, dar, mai ales, când părinții noștri erau elevi, profesorii erau unii dintre cei mai respectați oameni în localitate, iar educația era ceva de preț, un vis pentru care muncea întreaga familie. Să ajungi la facultate, să faci studii, să fii om învățat era o mare valoare și o mare realizare.

În timp, din cauza unor perioade complicate economic, a sărăciei, a migrației, a corupției, valorile uneori par să se fi inversat cu locul și nu întotdeauna cei cărturari au ajuns să aibă un nivel de bunăstare mai înalt sau să dețină funcții de conducere. Copiii și întreaga societate este debusolată de la astfel de denaturare a axelor valorice”, a adăugat președinta Republicii Moldova.

Prima temă, pe care eu o cred foarte importantă, este autoritatea profesională și morală a profesorului. Învățarea necesită un raport echilibrat între profesor, cel care deține cunoașterea, și elev, cel care o deprinde. Cum putem asigura un model optim de relaționare elev-profesor care să încurajeze respectul și învățarea, fără să provoace tensiuni suplimentare copiilor?

Un factor important e profesorul însuși, care se impune prin cunoștințe, printr-un comportament profesionist, printr-o atitudine echilibrată și deschisă față de copii, care îi încurajează să învețe și să nu le fie frică de încercări și experimente. 

Atmosfera din școală este un alt factor important. Modul în care copiii se simt în școală poate fi definitoriu pentru evoluția lor sănătoasă. Copiii au nevoie să simtă că se află în siguranță, că profesorii au încredere în ei, dar, totodată, au nevoie de structură, de consecvență și disciplină, pentru că doar așa ei înșiși vor putea deveni creatorii vieții lor”, le-a mai transmis Maia Sandu profesorilor.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.