fbpx

“Doamna, neapărat să facem numeralul pentru că noi nu l-am făcut deloc la școală.”

Din 13 iulie, două mii de copii urmează, în sistem online, cursurile gratuite ale Școlii Remediale de Vară, un proiect organizat de trei startup-uri din zona educației digitale și un grup de aproape cincizeci de profesori. Sub denumirea de “Alianța pentru Educație Remedială”, Brio, Livresq și Kinderpedia, împreună cu profesorii din grupul de inițiativă Magic School, și-au unit forțele pentru a da posibilitatea elevilor de a relua și consolida conținuturile de la matematică și limba română din anul școlar anterior. Programul constă în două ore de limba română pe săptămână și două de matematică. Cursurile sunt puse în zile diferite și se desfășoară dimineața pentru ca profesorii să poată beneficia de toată atenția și concentrarea copiilor. Profesorii care predau la Școala Remedială sunt din diverse locuri ale țării dar au ca numitor comun o experiență pedagogică solidă și abilități foarte bune de lucru cu instrumentele învățământului online.

“Am înțeles mai bine de la dumneavoastră fonetica decât am înțeles-o la școală! ”

Camelia Nicolescu, profesor de limba română la Școala Gimnazială “Ionel Teodoreanu” din București și membră a echipei din Școala Remedială, afirmă că “este ceva de vis. N-aș fi crezut că voi găsi, într-o școală de vacanță, așa niște copii și colegi cum sunt aici. Am observat că există un interes deosebit pentru aceste cursuri din partea elevilor. Să știți că i-am întrebat pe copii cum li s-a părut acest program și mi-au spus că nu au simțit că au stat degeaba sau că orele s-au desfășurat într-o notă de relaxare. Chiar am învățat, doamna, îmi spuneau. Am înțeles mai bine de la dumneavoastră fonetica decât am înțeles-o la școală! Copiii au o mulțime de întrebări, de curiozități, simt nevoia să povestească. Cred că școala aceasta a fost pentru ei contextul potrivit pentru a-și destănui niște gânduri, niște trăiri pe care, poate, nu au avut curajul să și le destăinuie în clasa din care fac ei parte la școală”.

“E păcat să irosim ce am descoperit în această școală online.” 

“Cred că școala online este un instrument de care noi, profesorii, ne putem folosi cu succes de acum înainte. Sigur, nu are același impact ca atunci când îți ții lecțiile față în față cu copiii, când îi simți mai bine, îi ai mai aproape, dar eu nu voi renunța la instrumentele școlii online, la aplicațiile pe care le-am descoperit acum. E păcat să irosim ce am descoperit în această școală online. Uite, apreciez foarte mult lecțiile Livresq. Știam de ele până să intru în acest program dar nu eram foarte sigură cum pot fi folosite la clasă. În schimb, după ce am participat la sesiunile de formare, mi-am dat seama că nu e greu și că îmi sunt foarte utile la lecție. La fel a fost și cu platforma Kinderpedia. M-a surprins plăcut cât de ușor, cât de repede te obișnuiești cu toate secțiunile acestei platforme, cât de mult facilitează comunicarea cu copiii, cu părinții sau colegii profesori. N-am avut nevoie de mai mult de o zi să înțeleg cum funcționează totul. Îmi amintesc că am menționat, într-un chestionar pe care l-am primit la începutul programului, că mi-ar fi util și un instrument de corectare directă a temelor. În câteva zile l-am descoperit, era deja pe Kinderpedia și mi-a fost de mare folos. În ceea ce privește testele Brio, apreciez foarte mult raportul care este generat după rezolvarea testului. Elevul află foarte detaliat care îi este nivelul pe grupe de competențe, într-o manieră în care înțelege mult mai ușor unde este mai avansat sau unde mai are de lucru. “Remarcabilă este, să știți, și atmosfera din mica noastră cancelarie. Chiar dacă este una virtuală dar efectiv simți că este una foarte prietenoasă.”

“Doamna, neapărat să facem numeralul pentru că noi nu l-am făcut deloc la  școală.”

“În urma evaluărilor pe care le-am făcut cu copiii, am remarcat că unii dintre ei au lacune destul de serioase. O cauză este, cred eu, programa foarte încărcată, care, în continuare, te obligă să pui accent mai mult pe cantitate decât pe calitatea predării. Copiii nu au parcurs unitar conținuturile din anul școlar trecut. Unii dintre ei, de pildă, mi-au spus că au trecut prin toată materia dar simt nevoia să insistăm pe unele teme pe care nu le-au înțeles la clasă. Alții care mi-au mărturisit că nu le-au făcut deloc. Uite, am niște copii la clasa a V-a care mi-au spus, încă de la începutul Școlii Remediale, doamna, neapărat să facem numeralul pentru că noi nu l-am făcut deloc la  școală.”

Mulți alți elevi m-au întrebat dacă vom continua și din septembrie încolo pentru că le-a plăcut tare mult! ”

“Unul dintre copiii care m-a impresionat este un elev de-al meu din clasa a VII-a, care a studiat în Franța. Ieri, de pildă, avea niște probleme cu telefonul și probabil că nu-l mai ținea prea mult bateria și îmi spunea cu lacrimi în ochi, doamna, eu  nu vreau să pierd ora pentru că vreau să învăț să mă exprim mai bine în limba română! Este un copil timid dar, la una dintre lecțiile noastre despre pronumele posesiv, copilul a spus că, da, simt că acum am curaj să-mi prezint una dintre pasiunile mele. Și, folosindu-se de lecția noastră, a făcut un filmuleț în care a povestit care sunt hobby-urile lui. A fost impresionant pentru că știu cât de greu îi este unui copil timid să facă o astfel de prezentare în fața colegilor lui. Nu doar el dar și mulți alți elevi m-au întrebat dacă vom continua și din septembrie încolo pentru că le-a plăcut tare mult! ”

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.