fbpx

„Vă rog să puneți toți telefoanele pe catedră. Ora asta, la opțional, vom face nimic!”

Telefoanele pe catedră

de Nicholas-Christian Tănase, profesor

Bună ziua, dragilor!
Vă rog să puneți toți telefoanele pe catedră. Ora aceasta, la opțional, vom face nimic! Vreau să stați! Nu vorbiți între voi, nu scrieți, nu citiți sau desenați! Pur și simplu vreau să stați! Să fiți în contact cu voi, cu emoțiile voastre, să vă ascultați gândurile și, de ce nu, să vă plictisiți! (După aceea am deschis YouTube și am pus muzică de meditație)

Așa a început opționalul de „Management al emoțiilor prin artă!” la clasa a XII-a. La final, le-am dat un chestionar de feedback, să văd cum li s-a părut ora.

📌”Să încerc să mă focusez pe mine și să mă concentrez pe mine în loc de relațiile mele cu cei din jur și pe ei”,
📌”Să simt emoțiile din trecut”,
📌”Faptul că nu am putut sta cu ochii închiși”,
📌”Nu pot să stau singur cu gândurile mele, mai ales dacă sunt forțat. În fiecare zi fac tot posibilul să-mi ocup timpul ca să nu rămân vreodată singur cu gândurile mele”,
📌Să stau fără o formă de entertainment care să ma distragă”,
📌”Luarea lui în serios, nu din cauza naturii exercițiului, dar din cauza neobișnuiței mele cu astfel de exerciții”.

Acestea sunt câteva din impresiile elevilor despre ce li s-a părut cel mai greu la acest exercițiu.

De ce am făcut acest exercițiu cu elevii mei? Pentru că au nevoie și de timp petrecut cu ei. Și mi-am dat seama de acest lucru și prin prisma altor exerciții pe care le-am mai făcut cu ei. Le este teamă să rămână singuri cu ei, să își scoată mintea cu sufletul la o cafea. Sunt obișnuiți să vină la școală, să învețe, ajung acasă, eventual mai dorm, teme pentru acasă, proiecte, meditații, socializare cu prietenii și…somn! Le lipsește timpul petrecut cu ei. Cum și nouă, adulților, ne lipsește timp petrecut cu noi.

A fi în contact cu noi, cu emoțiile noastre, ne ajută să ne înțelegem mai bine pe noi înșine, să ne descoperim nevoile și dorințele și să ne gestionăm mai eficient reacțiile în diferite situații. Mai mult decât atât, starea de liniște și tăcere poate stimula creativitatea. Multe idei inovatoare și soluții la probleme dificile pot apărea atunci când suntem într-un mediu liniștit și avem timp pentru reflecție profundă.

Eu cred că atunci cand elevii își conștientizează emoțiile lor în școală, nu numai că se îmbunătățește stare lor emoțională, ci contribuie și la dezvoltarea acestora.

Încercați, dragi profesori, dragi diriginți, să faceți cu ei această provocare, de a nu face, aparent, nimic. Iar după aceea discutați despre ce au simțit.
Încercați dragi elevi, să fiți mai des în contact cu voi, cu ceea ce simțiți!

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.