fbpx

Radu Szekely: Educația, între ofertele personalizate din LinkedIn și principiul ”one size fits all”

Radu Szekely, fost secretar de stat și fost consilier al ministrului Educației, semnalează distanța între lumea în care oamenii primesc oferte de muncă personalizate prin rețele digitale și principiul ”one size fits all” (o singură mărime se potrivește tuturor) aplicat copiilor înscriși în sistemul școlar din România.

Ce spune Radu Szekely:
Într-o lume în care primești oferte de muncă personalizate direct din LinkedIn, te-ai putea aștepta ca repartizarea copiilor pe o rută sau alta de studii să se facă tot prin oferte personalizate, computerizat, folosind algoritmi și inteligența artificială, în baza unui cumul de factori care s-ar regăsi în portofoliul digital al elevului: rezultate la teste de aptitudini și predictive susținute de-a lungul anilor de studiu, caracterizări făcute de profesori, recomandări ale consilierilor școlari, o analiză a profilului și evoluției fiecărui elev pe baza unor date colectate automat și o analiză a compatibilității acestui profil cu profilurile sau calificările alese de elev. Copiii, familiile lor, ar putea ști destul de devreme cam ce cale/căi ar putea urma.
Analiza unor seturi multiple de date e întotdeauna mai relevantă decât orice set unic de date. În orice domeniu, mai puțin în educație, se pare, la tranziția între cicluri școlare. Aici examenele unice naționale pe hârtie, centralizate, pe principiul one-size-fits-all, susținute de toți elevii în același moment, continuă să genereze cele mai relevante date necesare pentru a defini viitorul fiecărui copil.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.