fbpx

Franța: 27% dintre elevi nu pot să citească atunci când ajung în liceu. Exerciții de dictare anunțate de Ministerul Educației

Photo 16045308 / Classroom © Goodluz | Dreamstime.com

Ministerul Educației din Franța a anunțat noi măsuri pentru a îmbunătăți nivelul elevilor la Limba Franceză și Matematică. Printre inițiativele transmise profesorilor se numără ore suplimentare de citit și exerciții zilnice de dictare, relatează RFI, citat de Digi 24.

Potrivit cifrelor recente, 27% dintre elevi nu pot citi la intrarea în liceu, a subliniat ministrul francez al Educației Pap Ndiaye. El a numit această scădere a nivelului de lectură un „punct de nemulțumire și îngrijorare majoră”.

„Scăderea la nivel național observată în 2022 privește toate clasele, indiferent de profilul lor social”, a transmis ministerul, referindu-se la rezultatele testelor de competențe la nivel național pentru elevii din ultimul an de școală primară, clasa a V-a, cunoscut în Franța ca CM2.

Cifrele de la minister arată că, în 1987, studenții au făcut 10,7 greșeli, iar astăzi fac o medie de 19,7 greșeli la un test. În consecință, Ministerul Educației în Franța a prezentat joi un set de măsuri pentru a remedia problema. O circulară care conține mai multe măsuri pentru îmbunătățirea nivelului de ortografie al elevilor francezi a fost transmisă profesorilor pe 12 ianuarie, scrie Le Parisien. Printre directive se numără dictarea zilnică și orele suplimentare de lectură.

Având în vedere că numărul de erori din lucrările elevilor aproape s-a dublat în 34 de ani, Pap Ndiaye, ministrul Educației Naționale, a optat pentru dictarea zilnică pentru elevii din CM1(clasa a 4-a) și CM2(clasa a 5-a). 

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-exam-day-image16045308

exerciții de dictare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.