fbpx

Prof. Marian Cîrlig: De vreo 4-5 generații, tot îmi dau update, update, update

Marian Cîrlig, profesor pentru învăţământul primar şi TIC la Şcoala Gimnazială „D. I. Ghica” Radovanu şi la Şcoala Gimnazială nr. 1 Curcani, a explicat, la o dezbatere online din seria ”Cafeneaua MERITO”, în ce mod își adaptează tehnicile de predare în funcție de specificul fiecărei generații de elevi.

”Stăteam și mă gândeam că eu, de vreo 4-5 generații, tot îmi dau update, update, update. De ce? Pentru că constat că elevii pe care eu îi am în fața mea, generațiile de elevi pe care îi am în fața mea, nu mai sunt ca generațiile de acum patru ani sau de acum cinci ani, de când suntem cu clasa pregătitoare. Sunt complet schimbate, Am prins și generația X, am prins și generația Y, și generația Z, și iată că acum lucrez cu generația Alfa, generație de copii cu caracteristici native digital foarte puternice. De-asta eu, alături de demersul didactic clasic, cu metode tradiționale și metode moderne, încerc să integrez pas cu pas, încă de la clasa I, și folosirea tehnologiei, și folosirea telefoanelor mobile în sala de clasă, pentru că, de ce să nu recunoaștem, vrem sau nu vrem, copiii folosesc aceste dispozitive și de ce să nu încercăm să ne mulăm pe această caracteristică digital nativă a lor?”, a explicat profesorul Marian Cîrlig, în dezbaterea citată.

El a prezentat și câteva dintre instrumentele pe care le folosește la clasă: 

”Eu dau teme și în format clasic, și în format digital. O temă pe care am făcut-o de curând, chiar ieri, când am abordat biletul. Au avut de făcut un bilet și ca temă pe caiet, am folosit și Padlet, pe care sunt convins că îl folosesc foarte multe cadre didactice la clasă. Am mers puțin și mai departe și am zis: haideți să învățați să faceți intra-evaluare, să vă dați feedback  unii celorlalți și sub forma unei steluțe, în funcție de conținut, dar și sub forma unui feedback descriptiv. Sincer, am rămas și eu uimit uneori de ceea ce spun ei: se referă și la structură, spun și <da, puteai să faci și altfel>.

Apoi, dacă tot vorbim de partea aceasta de digital, eu, la fiecare activitate de comunicare în limba română, încep întotdeauna cu un moment ortografic. Pentru că, să nu ne ascundem după deget, de foarte multe ori se abordează se abordează chestiunile acestea de ortografie, semnele de punctuație, ortogramele în lecție, dar le verificăm, uneori, numai atunci când dăm câte o dictare. Eu mi-am propus să fac chestia asta la fiecare oră de comunicare în limba română. Și o fac în două moduri: fie clasic, la tablă și pe caiet, dar îmi rezerv și cinci minute în care fac aceste momente ortografice cu fiecare copil lucrând pe calculator. ”

Urmărește dezbaterea, integral, aici:

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.