fbpx

ASP, replică pentru FEPAL: Prezența unui reprezentant în Consiliul ARACIP este legitimă și necesară

Asociația Școlilor Particulare a transmis către Educație Privată un drept la replică referitor la afirmațiile făcute de FEPAL cu privire la legitimitatea includerii unui reprezentant al ASP în Consiliul ARACIP. 

ASP afirmă că includerea reprezentantului său în structura de conducere a Agenției este nu doar legitimă, ci și necesară.
Dreptul la replică transmis de ASP, integral:

Având în vedere articolul publicat în data de 10.12.2021 în cadrul publicației educațieprivata.ro (FEPAL contestă propunerea de reorganizare a ARACIP),
Ținând cont de faptul că aspectele prezentate în comunicatul FEPAL denigrează imaginea publică a unităților particulare de învățământ,

Asociația Școlilor Particulare solicită publicarea următorului drept la replică:

Standardele europene pentru agențiile de asigurarea calității prevăd implicarea tuturor părților legitim interesate în guvernanța sistemului educațional. Transparența trebuie să fie un principiu de bază pentru ca agenția să beneficieze de încrederea necesară în relația sa cu toți actorii implicați.

Asociația Școlilor Particulare este cea mai reprezentativă organizație asociativă dedicată învățământului particular și înglobează 263 de unități particulare de învățământ din țara noastră. Considerăm că prezența unui reprezentant al ASP în Consiliul Agenției de Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar este nu doar o decizie legitimă, ci și necesară, dat fiind faptul că:

– Consiliul ARACIP are nevoie și de expertiza școlilor particulare care cuprind domenii dintre cele mai diverse: școli internaționale, școli postliceale, școli profesionale, școli confesionale, creșe, grădinițe, etc.
– Lipsa unui reprezentant al învățământului particular ar fi o discriminare la adresa școlilor particulare, care educă copii egali în drepturi cu cei din unitățile școlare publice.

În ultimii 10 ani unitățile particulare de învățământ au fost evaluate de ARACIP de peste 2000 de ori. Din toate aceste evaluări externe doar aproximativ 3% s-au finalizat cu neacordarea autorizației de funcționare sau acreditării. Unitățile particulare de învățământ respectă legislația în vigoare, nu au și nu vor avea probleme cu respectarea standardelor de calitate.

Ne pare rău că rolul consilului ARACIP a fost până acum unul pur birocratic. Primul obiectiv al viitorului consiliu ar trebui să fie în a căuta soluții pentru ca unitățile de învățământ și cadrele didactice să aibă încrede în procesele de autoevaluare și evaluare externă, procese care să realizeze cu adevărat creșterea calității actului de educație.

Salutăm decizia Ministerul Educației de a reforma ARACIP, structură esențială în sistemul national de educație, care din păcate în cei 15 ani de activitate nu a reușit să contribuie în mod substanțial la îmbunățățirea educației din România.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.