fbpx

„Așa ar trebui să arate un examen”. Probă standardizată la admiterea la Facultatea de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea din București

Facultatea de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea din București, specializarea universitară cu cea mai mare concurență anul acesta, a introdus, în premieră, o formulă nouă de examen de admitere: proba standardizată, pentru care candidații nu au avut un conținut specific de învățat.

„Așa ar trebui să arate un examen”, afirmă lectorul universitar Oana Moșoiu, care prezintă avantajele acestui tip de examen.

Ce spune lectorul universitar Oana Moșoiu:

Ieri au dat examen de admitere la Psihologie, Facultatea de Psihologie și Științele Educației Universitatea din București, aproape 4000 de candidați, la toate programele de studii ale celor 2 departamente.

A fost o probă de 2 ore, standardizată, content – free. Adică, fără conținut specific de Psihologie. Nu trebuie să tocești nimic, nu te poți pregăti în stilul teaching-to-the-test. Nu a fost nici caz de meditații, pentru că a fost o probă de gândire critică și raționament.

Cu cât te agitai mai mult, cu atât pierdeai timp prețios de rezolvare a celor 90 de itemi.

Foaia de concurs – simplă, cu bule pe care le citește o mașină. Se scanează și o mașină automată preia datele și le introduce într-un soft.

4 variante de test, 4 tipuri de broșuri ECHIVALENTE.

Nu sunt publice nici itemii, nici baremul.
Nu au fost tentative de fraudă.

Așa ar trebui să arate un examen.

În această țară nu sunt multe organizații să ducă un examen standardizat. Adică este 1 și acum facultatea noastră.

A fost simplu, curat, 2 ore, maxim de concentrare posibil (că era și cald). Nu 3, nu 4.

Ce vreau să vă spun este că se poate. Nu neapărat content – free, se poate să faci examen standardizat, curat, fără să aflăm ”ce s-a dat, ce s-a dat??”, da, n-ar avea ce să mai mănânce gura publicațiilor care trăiesc de pe urma dramelor create special ca să avem conținut și titluri, n-ar mai fi atâtea, ATÂTEA erori de corectare, ATÂTA neîncredere în sistemul de evaluare, ATÂTA aleatoriu și dependență de subiectivismul și competența (să mă scuzați) evaluatorilor, oricine ar fi ei, oameni sunt.

Da, pixul cu noroc uitat de un candidat pe bancă. Poate vom ieși din paradigma acestui noroc distribuit cumva în lume și la unii nu ajunge. Și dacă testarea influențează învățarea, poate că o testare de un anume fel poate genera o învățare de un anume fel, măcar pentru o etapă dintr-o secvență evolutivă mai largă – adică nu trebuie să fie așa la nesfârșit, sistemele putându-se și ele actualiza, îmbunătăți, schimba.

Mai mult și puțin mai repede decât o fac (not) (not enough) astăzi.

1 comment

  1. Violeta spune:

    Așa s-a dat administrarea in anul 1990, dupa revoluție, când a fost redeschisă această secțiune a universității!! Atunci se numea Facultatea de Sociologie, Psihologie și Pedagogie.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.