fbpx

18 martie 1858: Se naște Rudolf Diesel, inventatorul motorului și combustibilului care-i poartă numele

Rudolf Diesel a fost un inginer german născut în 1858, cunoscut pentru invenția motorului cu ardere internă cu aprindere prin compresie, celebrul motor Diesel. Acest tip de motor a revoluționat industria și transportul, datorită eficienței sale sporite în comparatie cu motoarele cu ardere externă.

Diesel s-a născut la adresa 38 Rue Notre Dame de Nazareth din Paris, Franța, în 1858, al doilea dintre cei trei copii ai lui Elise (născută Strobel) și Theodor Diesel. Părinții săi erau imigranți bavarezi care trăiau în Paris.

La scurt timp după nașterea sa, Diesel a fost dat unei familii de fermieri din Vincennes, unde a petrecut primele sale nouă luni. Când a fost întors la familia sa, aceștia s-au mutat în apartamentul 49 din Rue de la Fontaine-au-Roi.

La acea vreme, familia Diesel avea dificultăți financiare, astfel încât tânărul Rudolf Diesel a trebuit să lucreze în atelierul de marochinărie al tatălui său, în care se ocupa cu livrarea produse către clienți.

Rudolf Diesel a fost un elev eminent

A urmat o școală protestantă franceză, arătând interes ridicat pentru problemele sociale și despre tehnologie. Fiind un elev foarte bun, Diesel, în vârstă de 12 ani, a primit medalia de bronz de la Société pour l’Instruction Elémentaire și avea planuri să intre la Ecole Primaire Supérieure în 1870.

La izbucnirea Războiului Franco-Prusac în același an, familia sa a fost forțată să plece, la fel ca mulți alți germani. S-au stabilit la Londra, unde Diesel a urmat o școală de limbă engleză.

Înainte de încheierea războiului, însă, mama lui Diesel l-a trimis pe Rudolf, în vârstă de 12 ani, la Augsburg să locuiască cu mătușa și unchiul său, Barbara și Christoph Barnickel, pentru a deveni fluent în germană și a vizita Königliche Kreis-Gewerbeschule (Colegiul Vocational Regal), unde unchiul său preda matematica.

La vârsta de 14 ani, Diesel a scris o scrisoare părinților săi spunând că vrea să devină inginer.

După ce a terminat educația de bază în fruntea clasei sale în 1873 s-a înscris la Școala Industrială nou înființată din Augsburg. Doi ani mai târziu, a primit o bursă de merit de la Politehnica Regală Bavareză din München, pe care a acceptat-o împotriva dorințelor părinților săi, care ar fi preferat să-l vadă începând să lucreze.

Unul dintre profesorii lui Diesel din München a fost Carl von Linde. Diesel nu a putut absolvi cu clasa sa în iulie 1879 deoarece s-a îmbolnăvit de febră tifoidă.

În timp ce aștepta următoarea dată a examenului, a obținut experiență practică în inginerie la Fabrica de Mașini a Fraților Sulzer din Winterthur, Elveția.

Diesel a absolvit în ianuarie 1880 cu cele mai mari onoruri academice și s-a întors la Paris, unde l-a asistat pe Linde la proiectarea și construcția unei instalații moderne de refrigerare și gheață. Diesel a devenit directorul instalației un an mai târziu.


Școala EVRIKA își mărește echipa!

Dacă ești profesor pentru învățământ primar sau gimnaziu, ai cel puțin gradul didactic Definitivat și măcar cinci ani experiență, dă-ne de veste la [email protected]. Ne-ar prinde bine să vedem un CV și câteva rânduri în care să ne spui de ce ai vrea să vii la noi. Hai în echipa noastră!


Diesel revine în Germania

Rudolf Christian Karl Diesel | 18 Martie 1858 – 29 Septembrie 1913

În 1883, Diesel s-a căsătorit cu Martha Flasche și a continuat să lucreze pentru Linde, obținând numeroase patente atât în Germania, cât și în Franța.
La începutul anului 1890, Diesel s-a mutat la Berlin cu soția și copiii săi, Rudolf Jr, Heddy și Eugen, pentru a prelua conducerea departamentului de cercetare și dezvoltare corporativă al companiei Linde și pentru a se alătura mai multor consilii de administrație acolo. Deoarece nu i s-a permis să folosească pentru propriile sale scopuri patentele pe care le-a dezvoltat în timp ce era angajat la Linde, el s-a extins dincolo de domeniul refrigerării. Inițial a lucrat cu aburul, cercetările sale privind eficiența termică și eficiența combustibilului conducându-l să construiască un motor cu abur folosind vapori de amoniac. În timpul testelor, totuși, motorul a explodat și aproape l-a ucis. Cercetările sale privind presiunile înalte ale cilindrului comprimat au testat rezistența capetelor de cilindru din fier și oțel. Unul a explodat în timpul unui test. A petrecut multe luni într-un spital, urmate de probleme de sănătate și de vedere.

Inspirat de eficiența termică a motorului cu ciclu Carnot, Rudolf Diesel a dorit să creeze un motor care să fie mai eficient decât motoarele existente la acea vreme. Astfel, în 1892, a reușit să patenteze motorul cu ardere internă cu aprindere prin compresie, care avea o eficiență de până la 30% mai mare decât motoarele cu ardere externă.

Rudolf Diesel a continuat să lucreze la îmbunătățirea motorului său și a dezvoltat și un tip de combustibil care să fie mai potrivit pentru acest tip de motor. Acest combustibil a fost denumit ulterior Diesel, în onoarea inventatorului său.

Moartea lui Rudolf Diesel, un mister!

În ciuda succesului său profesional, viața lui Rudolf Diesel a fost marcată și de dificultăți financiare și de stres. În 1913, în condiții încă neclare, Rudolf Diesel a dispărut în mod misterios de pe vaporul în care călătorea și a fost declarat decedat.

Timbru din 1958, Germania

Astfel, moartea sa a rămas un mister și a generat numeroase teorii și speculații. Cu toate acestea, moștenirea lui Rudolf Diesel în domeniul ingineriei și transportului rămâne una impresionantă, iar motorul și combustibilul care-i poartă numele sunt folosite pe scară largă în prezent, contribuind la eficiența și performanța mașinilor moderne.

Rubrica Știință 365 este susținută de Școala EVRIKA


Poate te interesează și

14 martie 1879: S-a născut Albert Einstein

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.