fbpx

Un elev care ia o notă sub 4 la testul Brio are șanse foarte mici la o notă peste 5 la simularea EN, mai ales la matematică – Raport

Photo 99149024 © Sebnem Ragiboglu | Dreamstime.com

Dacă un elev obține o notă sub 4 la testul Brio, acesta are șanse foarte scăzute să obțină peste nota 5 la simularea de Evaluare Națională, mai ales în cazul matematicii. În același timp, dacă un elev obține o notă peste 4 la testul Brio, acesta are șanse foarte scăzute să obțină o notă sub 5 la simularea de Evaluare Națională, mai ales în cazul probei de Lb. Română.

Acestea sunt o parte dintre concluziile formulate în raportul de analiză ”Simularea Evaluării Naționale și Evaluarea inițială cu testele Brio”, publicat, astăzi, de compania respectivă.

Analiza a investigat relația și diferențele dintre rezultatele obținute de elevii de clasa a 8-a din județul Iași la simularea Evaluării Naționale (EN) și la evaluarea inițială derulată la nivelul județului cu testele Brio. Mai specific, s-a dorit investigarea măsurii în care rezultatele obținute la simularea EN pot fi prezise pe baza scorurilor Brio obținute la Evaluarea Inițială cu 4 luni înainte, atât la Matematică, cât și la Limba și Literatura Română.

Studiul a fost realizat la solicitarea ISJ Iași care a pus la dispoziția Brio rezultatele elevilor de clasa a VIII-a la simularea EN.

Alte concluzii prezentate în raport:

În cazul disciplinei Matematică există o diferență foarte scăzută între rezultatele obținute de elevi la cele două evaluări. În același timp, în cazul disciplinei Lb. Română avem o diferență foarte ridicată între cele două seturi de rezultate, de peste o abatere standard (cca. 15%) în favoarea scorurilor de la simularea EN. 

 

Rezultatele obținute de elevi la testele Brio sunt corelate cu o intensitate medie spre ridicată cu rezultatele la simularea EN. Totodată, performanța măsurată prin testele Brio poate fi utilizată pentru a anticipa/prezice notele obținute de către elevi la simularea EN.

 

La disciplina Matematică majoritatea elevilor au avut rezultate similare la cele două evaluări, în timp ce la disciplina Lb. Română o mare parte din elevi au luat note mai mari la această probă din cadrul simulării EN decât la testul Brio. De asemenea, marea majoritate a elevilor au luat note mai mari cu 1 punct (diferențe pozitive) la proba EN de Lb. Română, în timp ce doar un sfert dintre aceștia au reușit să obțină o astfel de notă mai mare și la Matematică. În privința notelor mai mici cu cel puțin 1 punct, există un număr relativ redus de astfel de cazuri, mai ales în cazul probei de Limba Română, unde o foarte mică parte din elevi au luat o astfel de notă.

Raportul poate fi accesat, integral, aici:

Raport analiza – SimEN vs. InitBrio – Județul Iași

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.