fbpx

Șase cerințe minime pentru constituirea consorțiilor pentru învățământ dual. Metodologia, publicată în Monitorul Oficial

Metodologia care legiferează procedurilor de constituire a consorțiilor pentru învățământ dual a fost publicată, astăzi, în Monitorul Oficial. Conform articolului 9 din actul normativ, există șase cerințe minime pe care acestea trebuie să le îndeplinească.

Art. 9. — Constituirea Consorțiului este asigurată prin îndeplinirea următoarelor cerințe minime:
a) instituția/instituțiile de învățământ superior partenere organizează programe de studii universitare acreditate (niveluri de calificare 6, 7, 8, conform Cadrului național al calificărilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 918/2013, cu modificările și completările ulterioare);

b) unitatea/unitățile de învățământ preuniversitar partenere organizează programe de formare profesională acreditate (niveluri de calificare 3, 4 și/sau 5, conform Cadrului național al calificărilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 918/2013, cu modificările și completările ulterioare);

c) operatorii economici fac dovada desfășurării de activități economice în domeniul de pregătire în care vor fi formați elevii/studenții, conform scopului și obiectivelor pentru care Consorțiul este constituit;

d) unitățile administrativ-teritoriale susțin funcționarea în bune condiții a procesului de educație și formare profesională derulat în unitățile de învățământ din cadrul Consorțiului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile;

e) în campusurile profesionale integrate, Consorțiul derulează activitățile specifice unei rute profesionale duale;

f) procesul de învățământ, profesionalizarea și dezvoltarea în carieră sunt asigurate de entitățile care formează Consorțiul, cu respectarea principiului colaborării, în vederea asigurării unor rute profesionale și a unor competențe ce permit o inserție facilă a absolvenților pe piața muncii.

Consorțiul este o formă de asociere fără scop patrimonial, cu rolul de a contribui la dezvoltarea învățământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piața muncii, și are o denumire proprie stabilită de părți prin contractul de parteneriat. Consorțiul reprezintă un centru de expertiză pentru implementarea reformelor naționale din domeniul educației și formării profesionale prin învățământul dual, mai prevede metodologia.

Conform acesteia, în situații bine justificate, în cazul activităților profesionale de interes național pentru care nu există suficiente resurse educaționale și de operatori economici în domeniul respectiv la nivel regional sau concentrări mari de instituții de învățământ superior (regiunea București—Ilfov), consorțiile pot avea caracter multiregional, în vederea atingerii scopului pentru care acestea pot fi constituite.

Consorțiul este constituit obligatoriu din următoarele tipuri de entități:
a) instituții de învățământ superior de stat/particular acreditate;
b) unități de învățământ preuniversitar de stat/particular acreditate;
c) unități administrativ-teritoriale (UAT) ;
d) operatori economici.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.