fbpx

Radu Szekely: Evaluările făcute de elevi, fără impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor

Secretarul de stat Radu Szekely a făcut publice mai multe precizări în legătură cu evaluările pe care elevii le vor putea face în legătură cu profesorii de la clasă.

Ce spune Radu Szekely:

Eram datori elevilor și profesorilor cu asta de ceva vreme. De cel puțin patru-cinci ani: art. 7 lit. aa) din Ordinul Ministrului Educației 4742/10.08.2016. Dar e nevoie de câteva clarificări.
După cum am spus, dar se pare că nu s-a înțeles corect, la nivelul Ministerului Educației se lucrează în prezent, în colaborare cu Consiliul Național al Elevilor, la o metodologie și la un chestionar care să permită colectarea, în mod anonim, a opiniilor elevilor cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare.
Este vorba de un tip de feedback pe care orice beneficiar al unui serviciu îl poate da prestatorului pentru a ajuta la îmbunătățirea acelui serviciu: aici vorbim despre serviciul public de educație. Acest feedback se colectează și rezultatele se discută intern, cu elevii la nivel de clasă și cu colegii și directorul la nivel de școală, fără a fi public și fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor.
Este vorba deci de o activitate cu scop formativ, care să ajute profesorul să își calibreze activitățile la nevoile și așteptările elevilor, acolo unde acest lucru este posibil și în limita responsabilităților fiecărei părți implicate.
Varianta de chestionar apărută astăzi în spațiul public e departe de a fi agreată la nivel de minister. A fost o propunere inițială din partea CNE care e deja modificată – și încă în lucru – pentru a putea garanta un grad mai mare de obiectivitate și relevanță a itemilor. Vor fi mai multe tipuri de scale, vor fi și întrebări deschise și va exista o ponderare a răspunsurilor în funcție de nivelul de prezență la ore al elevului.
În plus, având in vedere caracterul neobișnuit în care învățarea s-a desfășurat în acest an școlar, dar și pentru a testa validitatea itemilor și a procesului de colectare a feedback-ului, în acest semestru Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare.
Ar putea fi o imagine cu text
evaluările

2 comments

  1. M. C. Donici spune:

    4 mld. eu pt. scoli noi
    vin din UE, restul noi…
    ___________________
    proiect în dezbatere
    10%DIN P. I. B.
    (4%investitii)
    pt trecerea de la ed funcțională la ed morala.
    scop:dezvoltarea armonioasa a individului (împlinit ca ființă, înțelegere funcționala, acces la creația științifica și artistica)
    3 ANI PREGATITORI. studiu limbaje prin joc
    12 ANI OBLIGATORII
    1 EDUCATOR-10 ELEVI
    PRINCIPIU:înțelegerea fenomenelor nu memorare mecanica
    MATERII:
    LIMBAJE:matern, străin, vizual, muzical, corporal
    STIINTE:mate, fizica, geografie, chimie, biologie
    ISTORII:naționala, universala, arte vizuale, arte spectacol, religiilor
    SPORTURI:atletism, echipa, lupte, înot, optionale
    DIN ANUL5:se introduc materii opționale funcție de profil
    TESTARE:(fara note) națională trimestriala
    LICEE URBANE SPECIALIZATE(asigurare transport) asigura pregătire medie
    RECUPERARI:în vacante
    PROFESORI SPECIALIZATI+ARTIȘTI CU JUMĂTATE DE NORMA
    BAC:7 materii
    SCOLI NOI DOTATE
    CL. 1-6 dimineața
    CL. 7-12 după masa
    FINANTARE:
    6% lege
    4% eradicarea coruptiei(min. 13%din PIB)
    MANUALE adaptate
    Scopului
    PROFESORII VOR DEZVOLTA SISTEMUL
    „o societate postmoderna își pune aceasta problema”
    prof dr arh M. C DONICI
    20 ani elev
    30 ani PROF

  2. Stoian Cristina spune:

    Si cu evaluarea mai realista a competentelor profesorilor cum ramane? Cand veti reveni la obligativitatea testarii sanatatii psihice (cu evaluare clinica facuta de un psiholog clinician, in niciun caz tot angajat la stat) a unui cadru didactic de orice nivel si orice tip? Cand va putea fi obligat un cadru didactic sa mearga la psihiatru daca apar manifestari ce afecteaza elevii (jigniri, agresiuni de orice fel, intimidari, evaluarea nerealista a rezultatelor elevului, plus toate celelalte nereguli mega cunoscute deja) si cand va putea fi scos din sistem daca refuza evaluarea? Cand vor fi angajati in functie de competente, de realizari si nu in functie de PCR (pile, cunostinte si relatii) si nici doar dupa un examen care nu reflecta mare lucru (oricum, daca nu ai PCR-ul „necesar”, daca nu te pica la scris, te pica la examenul oral)? Cand se va opri evaluarea periodica facuta de la coleg la coleg si nu in functie de rezultate (nu neaparat cu participarea la olimpiade, ca asta nu e neaparat o dovada a competentei profesorului, ci facuta din afara sistemului, mult mai obiectiv)? Ar mai fi intrebari, dar ma opresc pentru ca vocea celor din afara sistemului, adica a persoanelor direct interesate de a intalni profesori cu vocatie, bine pregatiti, cu rezultate dovedibile si nu niste oameni care nu au ce cauta la catedra, nu va fi ascultata, ca de obicei.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.