fbpx

Judecătorul Cristi Danileț: Salariile profesorilor trebuie triplate/ Incompetența în rândul profesorilor e mare

Judecătorul Cristi Danileț, fondator al programului de Educație juridică în școli, afirmă că salariile profesorilor trebuie triplate.

Pe de altă parte, Danileț spune că incompetența în rândul profesorilor e mare, iar mulți dintre ei nu suportă niciun fel de critici.

Ce spune Cristi Danileț despre situația actuală din învățământ:

𝐆𝐧𝐝𝐮𝐫𝐢 𝐝𝐞𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐟𝐞𝐬𝐨𝐫𝐢 s𝐢 𝐯𝐢𝐢𝐭𝐨𝐫𝐮l învățământului

𝟭. 𝗦𝗮𝗹𝗮𝗿𝗶𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗲 𝘁𝗿𝗶𝗽𝗹𝗮𝘁𝗲. Am spus asta acum un an, în mod public, într-o situație aproape similară. Am spus asta și pe 19 mai, înainte să înceapă greva profesorilor. Salariul trebuie să reflecte importanța muncii unei persoane și prețuirea pentru un anumit domeniu de activitate. Venitul de acum al profesorilor este mizerabil. Societatea este datoare să facă acest efort. Este de datoria guvernanților să găsească soluții.

2. Îmvățământul nu a fost niciodată o prioritate

Mentalitatea post-comunistă ne-a făcut să credem că putem trăi nu prin muncă cinstită, ci prin diplome fără acoperire, prin furt și prin corupție. Și pentru mulți chiar așa a fost. Probabil doar nepoții celor care s-au născut în perioada comunistă vor putea vedea lucrurile în alt fel. Acea generație își va face acuși locul în societate.

3. România de azi este rezultatul școlii de ieri

Țara arată exact pe măsura eforturilor depuse de profesori în ultimii 30 de ani. Ei au permis să treacă unii prin școală deși nu știau să scrie ori să citească, copiind, luând examene pe nemeritate, plagiind lucrări de licență și teze de doctorat. Toți cei care au diplome fără acoperire le-au obținut prin complicitatea profesorilor. Iar unii sunt politicieni, dar și … profesori.

𝟰. 𝗜𝗻𝗰𝗼𝗺𝗽𝗲𝘁𝗲𝗻ț𝗮 î𝗻 𝗿â𝗻𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗲.

Dintre cei care se prezintă la examenul de titularizare cam 20% obțin nota sub 5, aproape 30% obțin de trecere, dar pot fi doar suplinitori și de abia ca 50% obțin nota minimă necesară, 7.

𝟱. 𝗔𝗻𝗮𝗹𝗳𝗮𝗯𝗲𝘁𝗶𝘀𝗺𝘂𝗹 𝗳𝘂𝗻𝗰ț𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝟰𝟱%. Acesta este nivelul „rebuturilor” produse de învățământul preuniversitar de 10 ani încoace și, dacă luăm în calcul pregătirea profesorilor relevată mai sus, avem și explicația. Procentajul este oficial și se află în creștere. În aceste condiții, România este condusă spre faliment moral și cultural. Profesorii au datoria să își asume contribuția la acest eșec și să își propună reducerea acestui procent în următoarele două generații de elevi. Vor primi salarii mărite, dar trebuie ca de acum să le și merite.

𝟲. 𝗘𝘅𝗽𝗹𝗶𝗰𝗮ț𝗶𝗮 „𝗱𝗮𝗿 𝗮𝘃𝗲𝗺 𝗼𝗹𝗶𝗺𝗽𝗶𝗰𝗶” 𝗻𝘂 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘃𝗮𝗹𝗮𝗯𝗶𝗹ă. Olimpicii nu sunt un produs al învățământului de masă. Ei sunt o excepție, iar de pe urma lor societatea românească nu are niciun beneficiu. Aproape toți olimpicii pleacă în alte state. Noi rămânem cu cei care abandonează școala (15%) și cu cei care au trecut degeaba prin școală (45%), dar au diplome. Aceștia vor fi cei care vor decide viitorul nostru.

𝟳. 𝗘𝗱𝘂𝗰𝗮ț𝗶𝗮 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘂𝗻 𝗽𝗿𝗼𝗰𝗲𝘀 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘅. Se face educație de către părinți și profesori, prin intermediul televizorului și internetului, ba chiar și de către gașca de la bloc. Copilul însă trebuie să fie învățat să gândească, treptat, singur și să discearnă între informațiile de calitate și cele care îi fac rău lui și/sau celorlalți. Acest mod de gândire critică, logică și structurată, într-un context cultural, este generat doar de instruirea făcută de profesori. Nimeni altcineva nu poartă această grea responsabilitate. Nu exclud aici rostul părinților – care nu își asumă, nici ei, nimic din ce se întâmplă cu copiii lor – dar rolul definitoriu aparține profesorilor.

𝟴. 𝗣𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗲𝘅𝘁𝗿𝗲𝗺 𝗱𝗲 𝘀𝗲𝗻𝘀𝗶𝗯𝗶𝗹𝗶 𝗹𝗮 𝗰𝗿𝗶𝘁𝗶𝗰ă.

În aceste zile mulți au dovedit că nu suportă niciun fel de critică, nu își asumă niciun fel de responsabilitate și că nu sunt interesați decât de salarii. Insultele aruncate în spațiul public de unii dintre ei arată cât de jos din punct de vedere al bunului simț sunt cei care ne educă copiii la școală, erorile de logică argumentativă (în special atacurile personale și whatabout-ismele) arată ce probleme uriașe au unii dintre ei în gândire, greșelile gramaticale făcute în cascadă de foarte mulți profesori atunci când scriu pe internet te sperie de-a dreptul, iar ura pe care unii o împrăștie față de aceia din jur care spun ceva despre ei arată cât de puțin au înțeles că tot ceea ce profesorii critică azi este cauzat de ei ieri. Dezamăgitoare este lipsa dorinței de a învăța ceva nou (fuga de digitalizare este definitorie), de parcă instruirea lor, a profesorilor, s-ar termina odată cu intrarea în profesie.

𝟵. 𝗠𝘂𝗹ț𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗻𝘂 îș𝗶 𝗰𝘂𝗻𝗼𝘀𝗰 𝘀𝘁𝗮𝘁𝘂𝘁𝘂𝗹. Rolul social al profesorilor este necunoscut nu numai de către societate, dar nici chiar de către unii dintre ei. Mulți vorbesc mai tot timpul de drepturi, niciodată de responsabilități. Trista realitate este că sunt profesori care nu au citit legea educației, nu cunosc Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, nu au auzit de Codul-cadru de etică al personalului didactic din învățământul preuniversitar sau nu au citit anexele la contractul lor de muncă. Multe școli nu au nici un regulament propriu de funcționare, nici cod etic al personalului, nu au comisii anti-violență și anti-bullying funcționale și nu au proceduri de urmat pentru activitatea acestora.

𝟭𝟬. 𝗖𝗲𝗶 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝘂𝗹ț𝗶 𝗽𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶 𝗻𝘂 𝗮𝘂 𝗰𝘂𝗻𝗼ș𝘁𝗶𝗻ț𝗲 𝗲𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗶𝘀𝗹𝗮ț𝗶𝗲. Pentru că nu au educație juridică sunt profesori care nu știu ce să facă când sunt agresați fizic sau online de elevi, părinți sau alți profesori sau de către proprii colegi și aleg, astfel, să accepte situații umilitoare. Sunt unii care nu cunosc că din punct de vedere al legii penale răspund ca „funcționari” pentru luare de mită sau purtare abuzivă. Sunt profesori care nu știu că poliția nu poate fi chemată la școală „să facă ceva” dacă elevul cu probleme nu a împlinit încă vârsta sub 14 ani. Sunt profesori care nu știu că legislația îi obligă să anunțe organele de protecția copilului imediat ce un elev minor este agresat, respectiv procurorul imediat ce află de un abuz sexual, indiferent că este real sau doar suspectat. Sunt directori care nu își cunosc obligația de a înștiința organele legii când se introduc în școală arme albe sau droguri, ori când se folosește un document falsificat pentru a justifica o absență. Aproape niciun profesor nu a auzit de Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului și niciunul nu cunoaște ce este răspunderea materială reglementată de Codul civil privind pagubele produse de elevii care trebuiau supravegheați de ei.

𝟭𝟭. 𝗣𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘀𝗲 𝗮𝗳𝗹ă î𝗻 𝗿ă𝘇𝗯𝗼𝗶 𝗰𝘂 𝘁𝗼𝗮𝘁ă 𝗹𝘂𝗺𝗲𝗮. Cumva, ei au confiscat învățământul: când spui școală, automat spui „profesor” și doar el, profesorul, poate să evalueze sistemul de învățământ, niciodată cineva care nu are această calitate; mai nou, nici măcar profesorului universitar nu i se permite să critice sistemul de învățământ preuniversitar. De aceea, profesorul este în război: cu elevii, pe care îi consideră „progenituri” irecuperabile; cu părinții, pe care îi consideră singurii responsabili de „educația copiilor”; cu politicienii, pe care îi consideră vinovați de salariile lor mici; cu ministrul educației, pe motiv că s-a îndepărtat de ei; cu magistrații, pe motiv că au salarii mai mari decât ei; cu societatea, care are vina de a nu-i înțelege. Această atitudine belicoasă face mult rău, tuturor. Corpul de profesori nu este în afara societății și nu poate diviza societatea, ci este în mijlocul societății pe care o modelează cu fiecare generație de elevi produsă de școală.

𝟭𝟮. 𝗣𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗳𝘂𝗴 𝗺𝘂𝗹𝘁 𝗱𝘂𝗽ă 𝗱𝗶𝗽𝗹𝗼𝗺𝗲. Majoritatea profesorilor sunt mai degrabă interesați de certificate și diplome pentru propriul portofoliu. Fac totul felul de cursuri, sunt implicați în tot felul de proiecte, cheltuie și se cheltuie o grămadă de bani, dar rezultatele se lasă așteptate. Profesorii sunt prea mult ocupați cu propria carieră, ca să mai aibă timp de elevi.

𝟭𝟯. 𝗠𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗮 𝗳𝗮𝗰𝗲 𝗲𝗱𝘂𝗰𝗮ț𝗶𝗲 î𝗻 ș𝗰𝗼𝗮𝗹ă 𝘁𝗿𝗲𝗯𝘂𝗶𝗮 𝘀𝗰𝗵𝗶𝗺𝗯𝗮𝘁ă 𝗱𝗲𝗷𝗮. Societatea a progresat imens, dar metodele de învățământ au rămas aceleași ca în urmă cu 30-40 ani: aceleași formule, aceleași poezii și povești, aceleași cărți. Când totul e la un click distanță pe internet, mulți profesori încă vin la clasă citind din cărți sau punând elevii să memoreze texte din manuale. Avem profesori care nu știu ce este „google drive”, darămite ce este „dark web”-ul. Copilul trebuie atras cu informații practice, profesorul trebuie să fascineze elevul. 50 de minute petrecute la o clasă nu înseamnă automat instruire. Elevul trebuie să rămână cu ceva după, cu o informație pe care să o folosească imediat sau să îi fie explicat cum anume o poate folosi ulterior, în viață.

𝟭𝟰. 𝗕𝗶𝗿𝗼𝗰𝗿𝗮ț𝗶𝗮 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘂𝗿𝗶𝗮șă. Documentele de completat, formularele de utilizat, rapoartele de făcut, inspecțiile de suportat sunt multe și, după cum se vede, inutile. Se pierde timp prețios cu birocrația, în mod inutil: nimic din ce s-a complicat în ultimii ani nu a produs rezultate pozitive, din contra.

𝟭𝟱. „𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘂𝗻 𝘀𝘁𝗮𝘁 𝗲ș𝘂𝗮𝘁”. Este o afirmație gravă, care va rămâne mult în spațiul public. Adevărul e că stăm prost și cu sistemul de învățământ, și cu educația populației. Și totuși, educația furnizată prin sistemul de învățământ este singurul instrument valabil de modelare a viitorului. De aceea, trebuie să începem acum. Iar efectele se vor vedea peste ani. Deci: DA! – pentru măriri salariale la profesori și DA! – pentru creșterea instantanee a responsabilității profesorilor.

21 comments

  1. I.A. spune:

    Măi domnule judecător, de ce te apuci să dai profesorilor lecții de gândire și de gramatică, despre „greșelile gramaticale făcute în cascadă de mulți profesori atunci când scriu pe internet te sperie de-a dreptul”, când dumneata însuți faci la fel.

    Iată o „cascadă” proprie, cât o Niagara, în fragmentul de mai jos:
    „Pentru că nu au educație juridică¹ sunt profesori care nu știu ce să facă când²sunt agresați fizic sau online de elevi, părinți sau alți profesori sau de către proprii³ colegi și aleg, astfel, să accepte situații umilitoare. Sunt unii care nu cunosc că⁴ din punct⁵ de vedere al legii penale⁶ răspund ca „funcționari” pentru luare de mită sau purtare abuzivă.
    .
    1 Propoziția cauzală „pentru că nu au educație juridică” se desparte prin virgulă de regentă.
    2 Una din cele mai „răsunătoare” cacofonii: „să facă când”.
    3 Lipsește un „i”: „propriii colegi”.
    4 Virgulă!
    5 Corect: „din punctul de vedere al legii”.
    6 Virgulă. Cele două virgule izolează un circumstanțial de relație, introdus prin locuțiunea prepozițională „din punctul de vedere” și intercalat în enunț înaintea verbului determinat

  2. Zah Ioan spune:

    Danileț ar trebui să fie numit ministru al educației,așa consider eu.

  3. Valentin spune:

    Da !
    Sunt de acord cu ce scrie domnul Danileț ! Dar sa nu uitam că, azi profesorul, învățătorul, educatoarele, nu mai are autoritatea pe care o avea față de student, elevii, etc. Deoarece drepturile prost înțelese produc abuzuri. Și avem profesorul în clasa timorat, în exercitarea și aplicarea regulamentelor. Avem nevoie de întărirea autorități didactice în scoli și licee ! Prin înăsprirea sancțiunilor și aplicarea lor ! Aceasta în paralel cu responsabilitatea și mărirea salariilor !
    Polițiștii azi nu mai au autoritatea care o avea !
    Mai exista un filtru pentru toate categoriile de cetățeni !
    Acelea era armata ! Acolo sărac, bogat ,pros ,deștept aveai regulile care trebuiau respectate. Te pregătea oarecum pentru viață !
    De aceea este obligatoriu sa se reintroducă măcar 6 luni la băieți ! Și trei luni la fete !
    Vom avea o societate mai responsabilă ! Și mai educata !
    Doamne ajută !

  4. Valentin spune:

    Da !
    Sunt de acord cu ce scrie domnul Danileț ! Dar sa nu uitam că, azi profesorul, învățătorul, educatoarele, nu mai are autoritatea pe care o avea față de student, elevii, etc. Deoarece drepturile prost înțelese produc abuzuri. Și avem profesorul în clasa timorat, în exercitarea și aplicarea regulamentelor. Avem nevoie de întărirea autorități didactice în scoli și licee ! Prin înăsprirea sancțiunilor și aplicarea lor ! Aceasta în paralel cu responsabilitatea și mărirea salariilor !
    Polițiștii azi nu mai au autoritatea care o avea !
    Mai exista un filtru pentru toate categoriile de cetățeni !
    Acelea era armata ! Acolo sărac, bogat ,pros ,deștept aveai regulile care trebuiau respectate. Te pregătea oarecum pentru viață !
    De aceea este obligatoriu sa se reintroducă măcar 6 luni la băieți ! Și trei luni la fete !
    Vom avea o societate mai responsabilă ! Și mai educata !
    Doamne ajută !

  5. Isabela M spune:

    De acord. Dar nu înțeleg de ce întotdeauna se generalizează. De ce pentru o parte din angajații în învățământ ( pentru că nu îi pot numi profesori) suntem toți stigmatizați? De ce nu se spune nimic despre cei care, an de an, obțin note peste 8 sau 9 la examenul de titularizare, dar nu au post pe care să se titularizeze? Despre cei care din salariul lor ajuta copiii de la sate să meargă la liceu în oraș? Despre cei care din salariul lor cumpără materiale didactice? Despre cei care sunt părinți și pentru copiii de la școală? ….

  6. Iaworski Eduard Victor spune:

    Cele afirmate de dl. Danileț la punctele 3, 8 și 11 conduc la concluzia că rezultatul majorării salariilor profesorilor (lucru pe care îl consider necesar, dat fiind și faptul că actuala grilă de salarizare a profesorilor asigură venituri similare cu cele ale gunoierilor…) nu va fi cel de creștere „instantanee” a responsabilității acestora în procesul educațional.
    Pe de altă parte impunerea tacită a obligației de a nu evalua corect cunoștințele elevilor, corelată cu evaluarea profesorilor după gradul de absolvire (corigenți, repetenți) a condus deasemenea la situația actuală în care, pe de o parte profesorii să „cedeze” în privința actului educațional și, pe de altă parte părinții să se simtă îndreptățiți să ceară socoteală acelor profesori care încă se străduie să evalueze corect cunoștințele elevilor (și totodată să solicite acestora teste mai ușoare pentru evaluarea cunoștințelor).
    Fără un sistem de evaluare corectă a prestației profesorilor,
    (corelat obligatoriu cu nivelul veniturilor obținute din actul educațional realizat), bazat pe nivelul real al cunoștințelor acumulate de elevi, creșterea salariilor profesorilor nu va conduce la efectele dorite, generând în continuare presiuni continue de majorări ale salariilor.

  7. Gaman Aurelian Gheorghe spune:

    de nu fac ei un proiect de lege,care sa specifice drepturile si responsabilitatile(obligatiile)lor,precum si ce materii ar trebui sa fie obligatorii,facultative si/sau optionale si care ar mai trebui scoase sau intoduse?

  8. Bogdan spune:

    Corect spus!

    Însă, vin cu o întrebare, nu neapărat legata de subiect dar in zonă.
    Doctorii cand si.au primit salariile mărite, s.au responsabilizat cumva?
    Au închis buzunarele la șpagă?

    Cat despre grevă, scriem aici si scriem degeaba. Sistemul de învățământ este putred ( asa se dorește), aceasta grevă trebuia sa vina acum 20 de ani. Din punctul meu de vedere, sunt perfect de-acord cu mărirea dar, cu concedieri de 15-30% dintre cei care nu sunt în stare de note decente la capitolul examene, cu desființarea tuturor școlilor private, pentru a nu mai exista diferenta de statut social, cu interzicerea prin lege a meditațiilor în particular( acestea sa se facă strict in clasa, cu numărul de elevi dornici sau neputinciosi) si multe multe altele…

  9. Totio! spune:

    Fraților, sunt profesor!
    Da, sunt de acord cu toate aceste lucruri!
    Lucrez în sistem de ceva ani și …am tot așteptat să se facă lumină..și aici!!! Dar,..ioc! Salariile sunt mici (gr. II, vechime între 15-20 ani, 3500 lei net/lună). Dar sunt și toate celelalte probleme enumerate! Este un sistem care și-a continuat cursul în mod ,,natural” și după ’89. Adică, în ceea ce privește raportul profesor-elev în cadrul procesului educațional. Fiind lăsat de izbeliște (cu bani puțini) a început lupta pentru putere în detrimentul actului educațional. Un fel de ,,stat în stat”. Dar nimeni nu a putut să se atingă de el! O junglă a supraviețuirii ..urbane! Și atunci, de unde: respect pentru profesori (daca nici ei nu se mai respectă pentru că nu sunt valorizați), respect pentru elev (când elevul îți râde în nas, te batjocorește ..și tu nu știi ..ce să faci..cum să acționezi,pentru că nu ai suport din partea autorității, tot tu ești ,,scos” de vină, pentru că se aude, contribui la o imagine negativă a școlii), respect din partea părinților (care vin și bat cu pumnul în masă pentru media 10 la toate materiile-cei influenți, sponsori sau nu vin, nu se interesează ,nu fac nimic-ceilalți-la ce-o mai fi bună școala asta!?- întrebându-se). În atare stare de dezinteres național vădită și acoperită cu: NU SUNT BANI! de atâta timp, ce ați vrea să se întâmple!? Nu are ce să se întâmple bun! Zici că vine Apocalipsa: să treacă mai repede prin școala asta și s-o descurca el, să aibă diplomele. Nu contează altceva (analfabetul funcțional). Acum, din perspectiva profesorului, mie mi se pare că nu se știe ce se vrea ca și produs educațional pentru viitor, mi se pare că nu sunt coroborate: viziunea, strategia, nevoile societății românești (suntem pierzătoare de creiere-cei mai buni pleacă și nu mai vin) ce fel de specialiști avem nevoie, câți, ș.a.m.d. Atunci când nu ai viziune, unde să ajungi!? Nicăieri! Ceea ce se întâmplă astăzi. Prin educație reală poți ajunge ORIUNDE! Peace!

  10. M. P spune:

    D-l Danilet nu e dascăl. Se iartă greșelile gramaticale. Și…de acord, chiar dacă sunt excepții, dascălii au o pregătire necorespunzătoare posturilor ocupate. Fabrica de diplome este cea mai relevanta în rândul lor. Meritocratia ar trebui sa primeze. PACAT! Știu ce scriu, evaluez dascăli. În fine, d-l Danilet a provocat și mulți dascăli au muscat. Au răspuns frustrant, deci nu suporta critica. EDUCATIE?!

  11. Adriana spune:

    D le Danilet aveti foarte mare dreptate in tot ceea ce spuneti.
    Lucrurile stau exact asa cum le ati descris.

  12. Irofte Simona spune:

    Nu e corectă greva, din start. Susținerea nu se obține cu sila. Au avut un an întreg să tot facă grevă. Nu e prima dată când aceștia fac grevă la sfârșitul anului școlar pentru a constrânge pe toată lumea:nu contează pe cine pentru ei. Nimeni nu spune nimic despre „atențiile ” pe care le primesc aceștia de zile precum Crăciun, 8 martie…etc. Nu spune nimeni nimeni nimic de manualele auxiliare băgate cu de-a sila pe gât și multe activități care necesită costuri suplimentare. Dar sunt părinți care anume caută să le dea „atențiile ” și nu știu cum reușesc având în vedere că nu puțini sunt cei cu mai mulți copii. Sunt profesori și profesori. Cei care fac mereu activități care necesită costuri suplimentare, evident nu au har. Și cei care folosesc ce au la îndemână. Îi mulțumesc unei profesoare de limba engleză că a făcut o oră suplimentară pe săptămână cu copiii, dar la un moment dat s-a oprit. Probabil se întrevedea greva la orizont și i-a părut rău de binele făcut pentru că s-a întâmplat să renunțe la ora suplimentară cu 2 săptămâni înainte de grevă sau cine știe (treaba ei). Dar a avea pretenții când mulți de abia ne ducem traiul pe azi pe mâine…! Hm!

  13. Cineva spune:

    Danilet nu stie ca o parte dintre profesorii care fac cursuri si strang diplome, au nevoie de ele pentru a-si pastra locul de munca. Ce stie Danilet despre restrangerea de activitate? A auzit Danilet de fisa de autoevaluare a cadrului didactic? Stie ce inseamna dovada care sa ateste rezultatele profesorului pe parcursul anului? Pe ce primeste profesorul calificativ? Ca el sunt multi si nu inteleg ca nimeni nu ar alerga dupa hartii daca nu s-ar cere hartii! Sa nu mai zic ca unii muncesc pentru hartiile pe care le au iar altii le folosesc fara rusine ca si cum ar fi rezultatul muncii lor. Sunt educatoare detasate 15 ani pe alta disciplina dar au obtinut gradatie de merit ca educatoare. Ce putea pune intr-un dosar care sa arate rezultatele ei ca educatoare daca an de an s-a detasat pe alta disciplina? A fost curios inspectoratul de unde a aparut individa asta cu dosarul plin de hartii obtinute ca educatoare? Toata lumea a tacut!!! Asta e o situatie pe care o cunosc dar sunt sigura ca nu e singulara. Unii muncesc iar altii fura ceea ce li se cuvine celor ce muncesc!

  14. Pop i spune:

    De acord cu dumneavoastră domnule judecator. Când nu o sa mai mediteze cu celebra sintagmma*Are nevoie de câteva ore de meditații ca să.. *
    De fapt încep sa curgă banii și ei meditează câte 4, 5 copiii la o masa fin apartamentul sau vila lor..
    Vai de copii pana e vai de ei!!!

  15. Silviu spune:

    Aveti dreptate.
    În România numai anumite categorii muncesc și au meritul sau dreptul la salarii mărite.Înfrunte cu magistrații,milițienii și profesorii,alte categorii de salariați nu merita măriri.Domnule Danilet sa va fie rușine,toți cetățenii acestei țări sunt egali.Dumneavoastra împărțiți dreptatea?Daca da atunci nu mai vorbiți numai de anumite categorii.Majoritatea salariaților sunt plati după productivitate.Profesori trebuiesc plătiți la fel,sunt multi care vin în plimbare la școală,beau cafeaua stau la barfa și cam atat.Chemam copii la meditații contra cost și le predam ce trebuia să predam la școală,la fel și cu justiția,poliția,aparat administrativ etc.Rusine magistraților.

  16. Mihai spune:

    Bine ca magistrații sunt etalonul societății noastre!!! Ei sunt mai presus de tot și de toate…. nu răspund în fata nimănui… ba chiar pot sa judece cum doresc…. de aceea nu avem infracționalitate, abuzuri…… in schimb ei nu sunt tot produsul scolii noastre!?

  17. Costa spune:

    Un articol care trebuie salvat pentru uz ulterior. Sunt creionate toate politicile care trebuiesc luate. Din păcate miniștrii noștri se comporta ca niște contabili care ar avea menirea numai sa dea ceva. În politica nu poți fi prieten cu toți, este imposibil. Deci avem conducătorii pregătiți de profesorii acum în greva. Personal nu cred ca avem oameni sa facă ceva reforme.

  18. Cris spune:

    Eu zic să rămâneți la justiție,unde va pricepeți deși cu logica nu stați prea bine și nu vad sa fiți potrivit…
    Orice post la Stat unde s-a mărit leafa a devenit foarte atractiv tocmai pt nepricepuți,adică fix pe dos.Si a mai crescut enorm și șpaga ,pt că-ti recuperezi banii(vezi Sănătatea).Sa nu-mi spuneți că cine vrea o viață demnă și să fie tratat omenește de bugetari și de Stat nu pleacă pe 5000€ in Germania deși ia tot 5000 și aici…Cei care rămân o fac doar pt că :degringolada(că în Romanica poți face orice si nu pățești nimic),părinți/prieteni(că nu vrei sa te depărtezi de cei dragi) sau comoditatea(că nu toți vor sa ia viața de la zero mai in necunoscut așa).Ce sa va mai zic ?Că nici un salariu,cat de mic ar fi nu ar trebui sa te împiedice să evoluezi și să-ți faci meseria ?Ca mulți știu ce au de făcut dar nu vor ?Că deși sunt salariile mici(că de fapt nu sunt) ai cu nota 2 la titularizări tot prefera și nu părăsesc sistemul ?Pai daca nu știți sau gândiți asta inseamna că ori trăiți în alta galaxie ori nu aveți toate tiglele pe casa …Învățământul se face cu reguli,control și dotări.Oameni inteligenți mai sunt și acum și vor mai exista,chiar și la ăștia 3000 de lei că e mai bine decât la privat pe 2000 și cu dublu munca(pe bune).Mai iese și pe lângă….nefiscalizat.Credeam că am cu cine sta de vb in tara asta dar se pare că trebuie să plecăm ,ăștia care mai vedem normalitatea….până nu se pune negura și la noi

  19. Marian D. spune:

    Hristos S-a înălțat ! Sunt de acord cu ceea ce arată domnul judecător Danileț, dar nu înțeleg logica măririi salariale până la triplare. Un profesor capabil are libertatea să mediteze elevi în timpul zilei (bineînțeles, alții decât cei pe care-i au la clase la școală), și pot obține chiar mai mult decât de trei ori salariul. Slabă pregătire și lenea, îi îndeamnă să meargă la protest pe stradă, în loc să pregătească elevi (iar dacă nu au ghinion pot să-și cumpere șase case din pregătire, că să amintesc de … un modern în viață)

  20. Gabriel spune:

    Repetenția elevului (chiar și a celui analfabet), e interzisă, exmatricularea interzisă, admonestarea interzisă, limitarea utilizării telefonului în timpul irelor interzisă, controlul pentru deținerea drogurilor și armelor albe interzis. Dacă tu, profesor, încalci vreuna dintre aceste „reguli” ești aspru pedepsit.
    Fă școală, Danileț!

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.