fbpx

Elevii cu rezultate slabe la evaluările naționale de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a să fie direcționați spre activități remediale – proiect

USR a depus la Senat un proiect de lege care prevede ca elevii cu rezultate slabe la evaluările naționale de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a să fie direcționați spre activități remediale.

Propunerea prevede modificarea și completarea Legii învățământului preuniversitar în cazurile elevilor care obțin rezultate „nesatisfăcătoare la aceste evaluări”. Astfel, elevii ar urma să fie redirecționați către sistemul de învățare remedială, pentru corectarea deficiențelor.

„Considerăm că în acest mod evaluările își vor servi cu adevărat scopul, iar învățarea remedială va putea să fie aplicată acolo unde este cea mai mare nevoie de ea”, precizează senatoarea Silvia-Monica Dinică, inițiatoarea proiectului.

USR afirmă că, deși se înregistrează anual rezultate slabe ale elevilor la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, „nu a existat niciodată un mecanism de remediere a deficiențelor”. În proiectul depus la Senat spre dezbatere și adoptare se subliniază că „reglementările actuale precizează că rezultatele evaluărilor contribuie la monitorizarea calității învățării și la elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor. Cu toate acestea, aceste măsuri nu constituie o intervenție suficientă, având în vedere gravitatea unor rezultate negative la aceste evaluări.”

Conform Legii învățământului preuniversitar, rezultatele evaluărilor naționale contribuie la monitorizarea calității învățării, „cu rol reglator la nivel de sistem”, iar rezultatele de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.

În motivarea inițiativei lesislative se mai arată că „subiectele pe care elevii trebuie să le rezolve în cadrul examinărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt concepute similar cu cele de la testele PISA, care măsoară gradul de alfabetizare” al acestora și „se poate constata, așadar, că rezultatele negative la aceste testări demonstrează deficiențe inclusiv în ceea ce privește alfabetizarea elevilor, iar simpla monitorizare și adaptare a planurilor de învățământ individuale nu poate să rezolve aceste probleme în mod eficient.”

Dacă proiectul va fi adoptat, Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 ar urma să arate astfel:

  1. La art. 75, alin. (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Programul „Învățare remedială” este destinat elevilor în cazul cărora se observă decalaje în dobândirea competențelor-cheie prevăzute în prezenta lege ca urmare a evaluărilor naționale prevăzute la art. 99, alin. (4), celor care se încadrează în risc de abandon școlarși/sau părăsire timpurie a școlii și copiilor români veniți din afara granișelor țării.”
  2. La articolul 99, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Rezultatele evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și sunt trecute în potofoliul educațional al elevului. Ministerul Educației publică anual un raport privind rezultatele evaluărilor și recomandări de măsuri pentru îmbunătățirea lor.”
  3. La articolul 99, după alin. (5) se adaugă un nou alineat, alin. (5ˆ1) și va avea următorul cuprins: „(5ˆ1) Elevii ale căror rezultate la evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a demonstrează deficiențe în asimilarea cunoștințelor și dobândirea competențelor verificate vor fi direcționați, în baza acestor rezultate, către activități remediale, în conformitate cu art. 75 din prezenta lege.”

Diferențele de notare în grilele de la Evaluarea Națională vor fi semnalate de platformă, anunță Ligia Deca

3 comments

  1. Mihai spune:

    Atâta timp cat politistul comunitar va avea salariul mai mare decât un profesor, cine sa ii invete pe acesti copii? Pentru cei care nu inteleg logica trebuie sa le explic ca niciun copil cat de cat competent nu isi mai doreste sa se facă profesor. De urgență ar trebui crescut standardul de selectie a profesorilor, binenteles in acelas timp cu motivarea salariala, pt ca altfel nu isi bate nimeni capul.

  2. Cristina spune:

    Nu copiii sunt problema notelor mici, ci părinții lor care nu ii ajuta si nu ii susțin, iar de și mai multe ori a profesorilor primitori de cadouri care nu se comporta la fel cu toți elevii și astfel ajung copiii sa nu mai vrea sa învețe la materia lor. Eu am pățit la capacitate sa fiu singura din clasa care nu făcea meditații cu profesoara de romana wi aveam note mici, mai mici decât cei mai prosti din clasa. La capacitate am luat 9,50, iar cei care făceau meditații cu aceasta doamna au luat 7.

  3. Anonim spune:

    De când au apărut a este evaluări aceeași placă. Cred că s-a zgâriat deja.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.