fbpx

Dezvoltarea profesională continuă a profesorilor trece în sistem blended-learning sau online – ordin de ministru

photo created by freepik - www.freepik.com

Dezvoltarea profesională continuă a personalului didactic din învățământul preuniversitar se organizează în sistem blended-learning sau online, potrivit unui ordin de ministru, publicat, azi, în Monitorul Oficial.

Ordinul de ministru reglementează metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile.

Prevederi din actul normativ:

Art. 3. — (1) Dezvoltarea profesională continuă a personalului didactic din învățământul preuniversitar se organizează în sistem blended-learning (incluzând componenta față-în-față și componenta online asincron) sau în sistem online (incluzând componentele sincron și asincron), în acord cu recomandările și prevederile în materie la nivel european.
(2) Pe parcursul desfășurării programului, forma de organizare a unui program pentru dezvoltare profesională continuă se modifică numai în situații excepționale, prin proceduri specifice, aprobate la nivel național.

Art. 6. — (1) Categoriile de furnizori care pot propune spre acreditare programe de dezvoltare profesională continuă sunt următoarele:
a) instituții de învățământ superior de stat și particulare care organizează, în condițiile legii, programe de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică și gradele didactice II și I;
b) casele corpului didactic;
c) centrele atestate de formare continuă în limbile minorităților naționale;
d) unități de învățământ cu statut de școală de aplicație;
e) Academia Română, instituții aflate în coordonarea Ministerului Educației cu atribuții și responsabilități în domeniul dezvoltării profesionale continue, legal prevăzute;
f) organizații nonguvernamentale care au calitatea de partener al Ministerului Educației, în cadrul proiectelor sistemice cu finanțare externă, implementate la nivel regional (minimum 3 județe) sau la nivel național, în învățământul preuniversitar sau în cadrul unor intervenții educaționale sistemice, aprobate prin ordin al ministrului, în ale căror regulamente specifice sunt precizate programele pentru dezvoltare profesională continuă a personalului didactic pe care le elaborează și le supun acreditării, și care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții:
(i) au prevăzute în statut/actul constitutiv atribuții și responsabilități în domeniul dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar;
(ii) au capacitate tehnico-administrativă și experiență specifică în domeniul educației de minimum 3 ani;
(iii) rolul lor din proiect, precizat în cererea de finanțare, este acela de formare a cadrelor didactice în domeniul în care Ministerul Educației își asumă intervenția sistemică sau, prin regulamentul-specific intervenției sistemice, aprobat prin ordin al ministrului, se precizează că elaborează și supun acreditării programe pentru dezvoltare profesională continuă, specifice intervenției.

Art. 7. — (1) Structura programelor pentru dezvoltare profesională continuă, din categoria 1, trebuie să respecte următoarele condiții:
a) pentru forma de organizare în sistem blended-learning:
(i) componenta față-în-față — procent de cel puțin 40%, dar nu mai mult de 50% din bugetul total de timp al programului, alocat componentei teoretice;
(ii) componenta online asincron — procent de cel puțin 50%, dar nu mai mult de 60% din bugetul total de timp al programului, alocat componentei practic-aplicative, în comunitatea de învățare, activitate la clasă pentru programele din categoriile 1—a) și b) sau activitate de management și leadership în școală, inclusiv în comisiile prevăzute de Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), pentru programele din categoria 1—c);
b) pentru forma de organizare în sistem online:
(i) componenta sincron — procent de cel puțin 40%, dar nu mai mult de 50% din bugetul total de timp al programului, alocat componentei teoretice;
(ii) componenta asincron — procent de cel puțin 50%, dar nu mai mult de 60% din bugetul total de timp al programului, alocat componentei practic-aplicative, în comunitatea de învățare, activitate la clasă pentru programele din categoria 1—a) și b) sau activitate de management și leadership în școală, inclusiv în comisiile prevăzute de ROFUIP, pentru programele din categoria 1—c).

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.