fbpx

De ce contează așa mult PISA pentru viitorul educației matematice? – Măriuca Morariu (Aspire Teachers)

Primele rezultate ale testelor PISA vor fi publicate pe 5 decembrie 2023. Pe 31 octombrie, OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) a organizat un al doilea webinar înaintea lansării rezultatelor despre rolul PISA în îmbunătățirea performanței elevilor la matematică.

În contextul unei lumi hiper-tehnologizate în care inteligența artificială devine tot mai performantă, matematica are un rol și mai important: „gândirea matematică ne ajută să fim oameni de prima mână, nu roboți de mâna a doua”, a spus Andreas Schleicher, Directorul OCDE pentru Educație și Abilități. Pentru asta, direcția înspre care ar trebui să se îndrepte școala viitorului este cea în care fiecare elev e capabil să rezolve probleme din realitate folosind matematica. Disciplina nu mai trebuie privită ca un club exclusivist al celor mai înzestrați, ci ca un teritoriu în care toți elevii se simt în siguranță să greșească și să întrebe ca să poată deprinde raționamentul matematic care este accesibil tuturor. 

Testarea PISA e relevantă pentru că arată cât de bine reușesc sistemele educaționale să pregătească elevii pentru viață. 

Programme for International Student Assessment sau Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor a devenit un reper global pentru măsurarea competențelor de citit, matematică și științe ale elevilor de 15 ani.

Sunt aproape 3 milioane de elevi din peste 80 de țări care dau aceste teste din patru în patru ani. Evaluarea devine un instrument comparativ pe care multe guverne îl iau în serios și propun pe baza lui schimbări în conținutul școlar și formarea continuă a profesorilor.

A opta rundă de evaluare era planificată inițial în 2021, dar pandemia COVID-19 a forțat amânarea testării cu un an. Deci PISA 2022 măsoară rezultatele elevilor din cele 83 de țări participante după perioada de școală online. Acestea vor fi prezentate în două volume: primul examinează cum au evoluat performanța elevilor la matematică, citire și științe, precum și echitatea în educație, înainte și după pandemie; al doilea identifică „sistemele educaționale reziliente” care au menținut sau promovat învățarea elevilor, echitatea și bunăstarea în timpul pandemiei.

Citește articolul complet pe site-ul Aspire Teachers.

Măriuca Morariu este director executiv și membru board Aspire Teachers din 2019, cu 12+ ani de experiență în dezvoltarea și coordonarea de programe premiate de educație civică, științifică, de argumentare și dezbateri în România și Marea Britanie; a fost membru al board-ului Oxford for Romania, organizând singura școală de vară multidisciplinară pentru liceeni români din familii cu venituri modeste la Oxford în perioada 2016-2021; are un master în comunicare de la Universitatea din Amsterdam.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.