fbpx

Cum se poate schimba furnizorul de energie

Wooden cube flip with word "change" to "chance" on wood table.3d render

Monopolul pieței energetice a luat sfârșit și în România, iar odată cu acest lucru, piața liberalizată a devenit un subiect extrem de controversat pentru mulți dintre români. 

Piața de consum pentru electricitate și gaze naturale a devenit liberalizată, iar consumatorii casnici sau comerciali nu mai sunt nevoiți să plătească prețuri reglementate de către stat. Libertatea de a alege și-a făcut simțită prezența în rândul clienților săi și le-a acordat posibilitatea de a opta pentru orice furnizor doresc. 

Foarte important de menționat și, de altfel, unul dintre cele mai puternice avantaje este faptul că utilizatorii pot alege sau schimba furnizorii de energie electrică în mod gratuit și foarte rapid. De asemenea, românii sunt protejați de eventuale agresivități comerciale și practici nedrepte prin acordarea dreptului de a renunța la contracte înainte de termen dacă modificările aduse acestuia nu sunt acceptabile.

Pentru a schimba furnizorul, clientul este obligat să îl anunțe cu minim 21 de zile înainte de data schimbării. La data încetării contractului cu vechiul furnizor, cel nou va intra în vigoare cu furnizorul actual. În decursul celor 21 de zile, condițiile din vechiul contract rămân viabile.

Procesul de schimbare a furnizorului are câțiva pași care sunt necesar de parcurs pentru un demers cât mai simplu și mai eficient. 

Pentru început, schimbarea poate avea loc, în mod evident, abia după ce consumatorul se hotărăște asupra unei alternative, spre exemplu cel mai ieftin furnizor de energie electrică din anul 2022. Clientul trebuie să studieze piața energetică, să consulte potențialii furnizori și să compare ofertele fiecăruia. Piața liberă oferă o varietate de opțiuni din care se poate alege, iar consumatorul poate alege, în mod gratuit, oferta și pachetul cel mai potrivit pentru nevoile gospodăriei. Acesta se poate orienta în funcție de preț, de durata contractului sau de nivelul estimat de consum.

Următorul pas este transmiterea noului furnizor datele despre beneficiar precum adresa locului de consum, denumirea furnizorului actual, codul unic de identificare a punctului / punctelor de măsurare înscris pe factură, date referitoare la cantitățile ce urmează a fi asigurate, valoarea facturilor scadente și neachitate până la data notificării și alte documente, după caz.

Apoi, clientul analizează noul contract, iar după acordul ambelor părți reprezentate de clientul final și viitorul furnizor, al treilea pas constă în încheierea contractului de furnizare a energiei electrice sau a gazelor naturale care va intra în vigoare din ziua încheierii vechiului contract. 

Mai apoi, clientul trebuie să notifice furnizorul actual în decurs de minim 21 de zile încheierea contractului. Mesajul trebuie să exprime clar decizia neechivocă de schimbare a furnizorului actual. În continuare, noul furnizor va prelua și întreprinde demersurile necesare încheierii contractului. În decurs de maxim 42 de zile, vechiul furnizor este obligat să emită factura cu decontul final de regularizare a tuturor obligațiilor de plată, iar clientul este obligat să plătească până la termenul scadent.

Întreg procesul de schimbare a furnizorului este complet gratuit. Orice ulterioară nemulțumire cum ar fi un preț prea ridicat sau diverse alte reglementări neprevăzute inițial pot genera o schimbare de furnizor, iar clientul este liber să o efectueze oricând dorește.

  

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.