Publicația Education Week prezintă cinci recomandări pentru profesorii care doresc să le vorbească elevilor despre războiul din Ucraina. Sfaturile sunt adresate mai ales cadrelor didactice care activează în ciclul primar.
Cele cinci recomandări publicate de Education Week:
Discuția despre probleme precum războiul arată foarte diferit atunci când o avem cu elevii de liceu față de copiii de școală primară. Imaginile îngrozitoare din invazia rusă a Ucrainei pot fi folosite în conversația cu elevii de liceu, deoarece ei văd imagini similare la știri. Dar educatorii copiilor mai mici trebuie să fie mai atenți la modul în care vorbesc despre război și ce imagini arată, chiar dacă elevii din era digitală au probabil acces ușor la informații despre situație.
2. Încurajați-i pe elevi să aibă un sentiment de implicare în ceea ce privește modul în care pot face diferența
Minke subliniază că oamenii de orice vârstă vor simți un sentiment mai mare de speranță dacă simt că pot face ceva pentru a-i ajuta pe alții. Desigur, asta ar putea fi foarte dificil și complicat în acest moment în ceea ce privește situația din Ucraina, pentru că este un mediu atât de fluid, imprevizibil. Dar brainstormingul cu elevii despre modul în care ar putea ajuta – poate adunând membrii comunității pentru a dona unor grupuri internaționale de ajutor precum Crucea Roșie – ar putea fi un început bun.
3. Explicați de ce este important să fiți atenți la ceea ce se întâmplă în alte părți ale lumii
„Criza este o mare oportunitate pentru profesori de a face câteva lucruri. Unul este de a explica: de ce contează ceva care se întâmplă în altă țară sau altă parte a lumii.
Consiliul pentru Relații Externe, un think tank nonprofit care se concentrează pe relațiile internaționale și politica extern publică resurse de predare pentru profesorii de liceu și colegiu. „Pentru a fi un cetățean informat, trebuie să fii alfabetizat la nivel global. Trebuie să înțelegem de ce contează lumea, cum funcționează, cum afectează politica externă lumea”, afirmă organizația
4. Adresează-le elevilor întrebări nuanțate, obiective despre criză
A pune întrebări nuanțate și a încuraja elevii să evalueze diferite surse de informații pentru a-și dezvolta propriile răspunsuri la acele întrebări poate fi o cale de urmat, afirmă Emma Humphries, directorul șef al educației la iCivics, o organizație nonprofit care promovează educația civică și oferă resurse educaționale pentru profesori. „Odată ce asimilează de ce contează afacerile internaționale, fie în principiu, fie în mod specific, puteți continua: Care sunt opțiunile? Care sunt instrumentele potențiale? Care ar trebui să fie prioritățile noastre? Ce costuri ar trebui să fim dispuși să plătim?”
5. Împărtășiți povești despre ceea ce trăiesc oamenii obișnuiți
Este important ca elevii să audă vocile oamenilor obișnuiți, spune Jody Sokolower, co-coordonatorul proiectului Teach Palestine la Alianța Copiilor din Orientul Mijlociu. Sokolower, un fost redactor director la Rethinking Schools, a editat și Teaching About the Wars, ghidul organizației de predare despre războiul din Irak și implicarea SUA în Orientul Mijlociu. „În mod tradițional, istoria este predată concentrându-se pe regi și președinți și lideri militari”, a spus ea. „Și dacă te uiți la istorie în ceea ce privește cine sunt oamenii și cine sunt mișcările, care au fost problemele cu care se confruntau și cum încercau să lupte pentru mai multă libertate, într-adevăr aruncă lucrurile într-o altă lumină.”