fbpx

Cîmpeanu: Fraților, păi atunci de ce mai merg la școală elevii de clasa a XII-a care se pregătesc doar la disciplinele de bacalaureat?

disciplinele de bacalaureat

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a explicat de ce, din punctul său de vedere, este necesar ca examenul de bacalaureat să includă toate materiile din trunchiul comun, schimbare prevăzută în proiectele noilor Legi ale educației.

”Am văzut foarte mult în opinia publică ideea ”Hai, domn’e, lăsați-ne, că în clasa a XII-a copiii se pregătesc doar la disciplinele la care dau examen la bacalaureat.” Păi fraților, atunci de ce mai merg la școală, dacă se pregătesc doar la acele discipline? Merg să facă doar act de prezență? Păi mai bine nu”, a spus Cîmpeanu, la Digi 24.

”Acel tip de bacalaureat despre care am vorbit și pe care îl susțin va fi susținut de către niște elevi care vor învăța după niște planuri-cadru pe care opinia publică nu le cunoaște acum, pentru că se lucrează la ele. Planuri-cadru în care vom avea 50% trunchi comun, 20% specializare și 30% curriculum la decizia școlii. Asta va avea un impact financiar egal cu creșterile salariale, pentru că, în aceeași clasă, vei putea să ai 3 sau 4 discipline, deci să plătești trei sau patru profesori în plus, pentru ca fiecare dintre elevi să se poată regăsi într-o disciplină pe care să o considere corespunzătoare dorințelor lor de dezvoltare personală și profesională. Deci va fi un cu totul alt sistem de învățământ pentru cei care vor susține bacalaureatul. Pentru că dacă îi pui acum să susțină bacalaureatul la aceste discipline din trunchiul comun, sigur că n-ar fi fair și sigur că ar fi o problemă. Dar în 2027 vor fi terminat deja cei patru ani după acest sistem de învățământ”, a explicat ministrul Educației.

”Sunt schimbări masive în întregul pachet legislativ și trebuie să fie schimbări masive. Atunci când profesorii sunt nemulțumiți, când liceenii sunt nemulțumiți, când societatea e nemulțumită, e clar că e nevoie de schimbări masive. E clar că nu funcționează”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

8 comments

  1. Adam spune:

    Condenasati invatamantul,il faceti performant: 1-reduceti cei opt ani de sc.generala la sapte. 2-reduceti cei patru ani de liceu la trei. 3-interpuneti intre liceu si facultate doi ani de specialitate in terte domenii. 4-facultate de patru ani cu admitere si probe specifice domeniului.4-doctoratele sa cuprinda obligatoriu o inventie cu aplicativitate in practică Salariile tuturor sa fie date in functie de performanța elevilor,studentilor,doctoranzilor.Depolitizarea invatamantului.

  2. Sandu Carmen spune:

    Daca dai bacul din toate materiile si nu mai conteaza profilul liceului atunci renuntati la real si uman si mergeți cu scoala generală pana in cls XII. Ca la asta ne pricepem noi : facem din toate cate putin si nu știm nimic in realitate.. In loc din cls 12 elevul sa aprofundeze specializarea el tocește la istorie , civică , etc ca sa fim noi mai cu mot

  3. Vasile spune:

    Vorbește Vrăjitorul din Oz…

  4. Vincze spune:

    Sunt de acord ca bacul trebuie să fie un examen prin care să se ateste ca ai o cultură generală minimală. Adică mate ,română, fizică, chimie,biologie,geografie. Înțeleg și informatica și limba de circulație internațională. DAR DE CE DOUĂ???? Dacă tot luăm ce e afară. Englezul ,americanul nu știu o altă limbă la nivel de examen.Francezul abia bâlbâie engleză. De ce doua???? Lasă să învețe una și bine. Să aleagă fiecare care o vrea să-l știe bine. O limbă străină pe care îl faci mai intensiv.

  5. Vlad Ion spune:

    Tot timpul s-a pus problema profesorilor ,dar cum poți sa plătești profesori care încasează o mulțime de bani pe meditații si nu au nici un interes sa-l facă pe elev sa înțeleagă de la clasa . Sa plătească profesorii în funcție de rezultate ,de performanță și atunci cu siguranță alta va fi problema.
    Nu cum e acum , să aibă catedra un profesor in învățământul profesional au mai puțin de 10 elevi la clasa . Oare e posibil așa.?

  6. Ana Ion spune:

    Ideea de a plăti profesorii în funcție de performanța elevilor e o inepție mai mare decât toate elucubrațiile emise de toți miniștrii ce au deținut portofoliul ministerului educației (și învățământului – chiar dacă acest din urmă cuvânt a dispărut din denumirea ministerului). Toți cei care susțineți această idee, veniți și predați la o clasă unde sunt elevi din toate tipurile de medii familiale și sociale, cărora trebuie înainte de toate a le fi captată atenția, apoi încercarea de a controla atenția a peste 20 de oameni în 50 de minute către un subiect pe care, mai mult ca sigur, nu toți elevii îl plac sau înțeleg. Apoi încercați să îi aduceți pe cei care sunt în urmă (din varii motive – neputință intelectuală, fie ea nedobândită, fie din indiferență și alte lacune) pentru a obține un nivel mediu de cunoaștere a materiei predate la nivelul clasei(din acest motiv apar și meditațiile unde unii copii, fiind mai avansați, doresc a-și îmbogăți cunoștințele pentru a participa la olimpiade sau alte concursuri).
    Există un motiv pentru care profesorii nu primesc salariul în funcție de performanță (și nu, nu este siguranța postului și nici salariul – ambele fiind extraordinar de frustrante și obositoare și pentru cei mai dăruiți și plini de vocație profesori), dar cei care nu au predat o zi în viața lor la o școală obișnuită (de cartier – cum li se zicea pe vremuri) nu vor înțelege acest lucru niciodată.
    Ar mai fi atât de multe de scris dar până la urmă, cei care știu situația s-au resemnat la a ajuta cum pot un sistem distrus și bombardat încontinuu din toate direcțiile, iar cei care nu știu, nu vor înțelege (sau nu vor dori să recunoască) starea de fapt (căci, după cum deja e clar, ei știu mai bine).

  7. Profesor de la o școală "de cartier" spune:

    Păi, „performanță” mi se pare să iei un elev de 3 și să îl aduci la 5!, din familie monoparentală sau ‘zero-patentală’- casa de copii, numai cu bunici, etc, din medii dezavantajate, cu situație materială zero!!!, nu de la 8 la 10, mai ales că e susținut de familie – chiar cu meditații, are bază din gimnaziu, e bine-crescut și respectuos, are interes pentru materie și învățătură, are dotare intelectuală nativă…
    E o tâmpenie ideea cu salarizarea aceasta „după performanță”! Ar fi ok dacă ar primi o primă de rezultat, profesorul care îl pregătește pe un elev și obține un premiu internațional, de exemplu.

  8. Cosmina spune:

    Este simplu. Nu examen la toate, ci luate în calcul notele obținute la o parte din materii macar in ultimii doi ani de liceu. La un pachet care sa conțină și umaniste și științe și sport sau desen. Și vor învăța la toate. Dar toate să nu fie 15 ci 8 sau 9.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.