fbpx

Chiar dispar tabletele din școlile din Suedia? Adevărul despre noua strategie educațională de la Stockholm

Sursă foto; Freepik
Mai multe articole de presă au anunțat, recent că tabletele nu vor mai fi utilizate în școlile din Suedia, iar Guvernul de la Stockholm a decis revenirea la manualele tipărite.
În realitate, strategia autorităților suedeze este mai nuanțată, iar tendința acestora este de a echilibra utilizarea tehnologiei digitale și a instrumentelor clasice de predare.
Constantin Lomaca, profesor și şeful Departamentului de Ştiinţă la Franconian International School din Germania, explică în ce constă exact noua abordare a autorităților educaționale din Suedia:
După ce în 2017, Suedia a lansat Strategia națională de digitalizare a sistemului școlar, ca parte a unei noi strategii digitale, în care obiectivul general era ca Suedia să fie „cea mai bună din lume în ceea ce privește utilizarea oportunităților de digitalizare” în decembrie 2022, Agenția Națională pentru Educație a redactat o nouă strategie națională de digitalizare pentru sistemul școlar pentru perioada 2023-2027.
Cercetările indică faptul că multitasking-ul mediatic, cum ar fi amestecarea utilizării tabletei cu lecțiile fizice în clasă, interferează cu atenția și memoria de lucru, afectând în mod negativ media notelor, performanța la teste, memoria, înțelegerea lecturii, luarea de notițe și autoreglarea.
Se susține că datele științifice empirice acumulate și experiența dovedită arată că copiii mici își dezvoltă cel mai bine abilitățile de bază, cum ar fi abilitățile de relaționare, atenția și concentrarea și, mai târziu, capacitatea de a citi, de a scrie și de a număra, prin „activități analogice în medii analogice”.
Autoritățile indică faptul că copiii cu vârsta sub doi ani nu ar trebui să fie expuși deloc la ecrane, iar în cazul copiilor mai mari ar trebui să se limiteze la cel mult una-două ore pe zi. Societatea suedeză de pediatrie a comparat digitalizarea pentru cei mici cu a învăța să conducă o mașină înainte de a învăța să meargă pe jos și să meargă pe bicicletă.
Ministrul suedez al educației, Lotta Edholm, a hotărât să ia măsuri, deoarece abilitatea copiilor suedezi de a citi s-a deteriorat. „Criza cititului” a determinat-o pe doamna Edholm să ceară ca în timpul orelor de curs să se apeleze mai puțin la mijloacele de predare digitale.
Tabletele digitale sunt norma de mai bine de un deceniu în școlile suedeze, dar guvernul conservator dorește să revină la metodele tradiționale de predare. Odată cu începerea noului an școlar, manualele școlare vor reveni în actualitate.
https://brusselssignal.eu/2023/08/sweden-to-cut-use-of-screens-in-schools-as-reading-standards-suffer/?fbclid=IwAR0J8KP_bp7nwsscdWlbQ_s2WfX_ATBZOvj8CR-JvNSupDXvdho8c65W_b4
școlile din Suedia

1 comment

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.