fbpx

PROCEDURĂ Cum pot elevii să conteste notele din lucrările scrise

Unul dintre drepturile pe care le au elevii din România este cel de a contesta notele din lucrările scrise.

Procedura este prezentată în Statutul Elevului, potrivit portalinvatamant.ro.

Elevul, împreună cu părintele, trebuie doar să facă o solicitare verbală cadrului didactic în maximum 5 zile de la comunicarea notei. Dacă „argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul/ părintele/ tutorele pot solicita, în scris, reevaluarea lucrării scrise”.

Dreptul eleviilor de a contesta notele din lucrările scrise este cuprins în Statutul Elevului, actualizat prin Ordinul de ministru nr. 3.797 din 8 martie 2023. Prevederea referitoare la contestarea notelor este cuprinsă în Statut încă din anul 2016.

Articolul 9

Art. 9. În vederea exercitării dreptului de a contesta rezultatele evaluării la lucrările scrise, stipulat la art. 7 lit. k)- l), elevul sau, după caz, părintele, tutorele ori susțînătorul legal al elevului, poate acționa, astfel:
a) Elevul sau, după caz, părintele, tutorele ori susțînătorul legal solicită, verbal, cadrului didactic să justifice rezultatul evaluării, în prezența elevului și a părintelui, tutorelui sau susținătorului legal, în termen de maximum 5 zile de la comunicare.
b) În situația în care argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul, părintele, tutorele sau susțînătorul legal poate solicita, în scris, conducerii unității de învățământ, reevaluarea lucrării scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice.
c) Pentru soluționarea cererii de reevaluare, directorul desemnează alte două cadre didactice de specialitate din unitatea de învățământ preuniversitar, care nu predau la clasa respectivă și care reevaluează lucrarea scrisă.
d) Media notelor acordate separat de cadrele didactice prevăzute la lit. c) este nota rezultată în urmă reevaluării. În cazul învățământului primar, calificativul este stabilit prin consens de către cele două cadre didactice.
e) În cazul în care diferența dintre nota inițială, acordată de cadrul didactic de la clasă și nota acordată în urmă reevaluării este mai mică de un punct, contestația este respinsă și nota acordată inițial rămâne neschimbată. În cazul în care diferența dintre nota inițială și nota acordată în urmă reevaluării este de cel puțîn 1 punct, contestația este acceptată.
f) În cazul acceptării contestației, directorul anulează nota obținută în urma evaluării inițiale. Directorul trece nota acordată în urma contestației, autentifică schimbarea prin semnătură și aplică ștampila unității de învățământ.
g) Calificativul sau nota obținută în urmă contestației rămâne definitiv/definitivă.
h) în situația în care în unitatea de învățământ preuniversitar nu există alți învățători/institutori/profesori pentru învățământul primar sau profesori de specialitate care să nu predea la clasa respectivă, pot fi desemnați, de către inspectoratul școlar, cadre didactice din învățământul primar sau profesori de specialitate din alte unități de învățământ.

 

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.