fbpx

Peripețiile profesoarei Andrada Mazilu, în prima zi de redeschidere a școlilor

Profesoara Andrada Mazilu, cofondatoare a proiectului ”Inițiativa în Educație”, a povestit cum a decurs pentru ea prima zi de școală, după redeschiderea unităților de învățământ:

”Pentru că azi nu a avut nimeni timp să mă asculte, am decis să mă vait pe facebook. :))
Revenirea la şcoală 2.0
În actuala mea clasă există internet, conexiunea este bună, nu se întrerupe cum se întrerupea în martie. Deci, punct în plus.
Avem un desktop din partea şcolii, deci un alt punct în plus.
Daaar… lucurile tot nu curg lin.
Contul meu de zoom a fost creat cu ceva timp în urmă, când zoom-ul era gratuit pentru cadrele didactice şi nu mai ştiu parola.
Aceeaşi problemă e şi cu internetul din clasă, văd reţeaua, sunt pline liniuţele, dar nu ştiu parola.
Aşa că am venit cu o oră şi 10 minute mai devreme la şcoală să mă pot pregăti cât mai bine şi să evit stresul:
-vin cu telefonul, laptopul şi proiectorul în traistă
-îmi fac hotspot de pe telefon, să mă contectez cu laptop-ul personal la internetul telefonului
-mă conectez de pe laptop pe contul de zoom
-aprind desktopul de la şcoală
-pornesc whatsapp web pe desktop-ul şcolii
-îmi trimit singură linkul de zoom de pe laptop-ul personal prin mesaj de whatsapp pe desktop-ul şcolii
-accesez linkul de zoom de pe desktop-ul scolii
-intru pe laptopul meu şi mă pun de pe desktop host
-mă deconectez de pe laptop-ul personal
-scanez fişele pe care le rezolvăm în ziua respectivă
-le salvez ca pdf-uri şi le trimit iar pe whats
-le deschid şi le descarc pe desktop
-dau accept copiilor din „şcoala online”
-conectez proiectorul personal şi constat că imaginea nu se vede, nu e de calitate bună, e prea aproape, se vede neclar
-îmi dau seama că nu am prize în altă parte, leg un prelungitor la priza, dar tot rău se vede
-constat că un prelungitor nu îmi ajunge, e prea multă lumină în clasă, nu am perdele etc.
-aveam în plan să proiectez pe tablă fişa din caietul de mate şi germană, dar îmi dau seama că nu se poate, renunţ la idee
Între timp apar copiii din şcoala fizică şi pornesc predarea hibridă.
Mă împart între toate vocile care strigă „Frau, Frau, Frau!”
Frau am terminat, Frau eu nu ştiu aici, Frau, cât e ceasul, Frau pot să îmi iau biscuiţii, Frau, mi-e sete, Frau vreau la baie, Frau, vreau să răspund şi aud apoi acel „Frau, eu nu am caietul”.
Am o imprimantă în clasă, dar care nu e legată la acel desktop.
Iau caietul şi nişte fişe şi mă duc în cancelarie să copiez paginile lipsă pentru cei fără caiet.
Ţin geamul deschis des pentru a aerisi clasa şi aud toate ambulanţele, maşinile de poliţie şi zgomotele de pe stradă.
Un copil din online întreabă alt copil în online dacă la el se aude ambulanţa şi-i sugerează să se pună pe „mute”, altul, prietenos se oferă să-i răspundă şi spune ceva, el zice că nu aude, celalalt strigă pe sub mască „A deschis Frau geamul!”.
Frau, cu geamul deschis, se simte ca la circ şi merge repede să-l închidă: Ok, lăsăm aerisirea pentru pauze şi continuăm lecţia.
Sala e mai mare, mai înaltă şi produce cumva un ecou. Pe cei care vorbesc cu mască, dacă stau în rândul 3, 4 si 5 nu-i aud. Le spun să vorbească mai tare, până îi înţeleg. Mă bucur că eu reuşesc din prima încercare, dar cei din online nu aud nici la a doua, aşa că, pentru eficienţă, repet ce au spus cei de la clasă.
Apoi vine rândul celor din online, care au şi ei puţină nevoie de ajutor, căci eu, din faţa monitorului reuşesc să înţeleg, dar cel din rândul 4 nu. Şi fac iar pe mesagerul online-offline.
Mă plimb, când la tablă, când la tastatura desktop-ului, când în faţa camerei, să mă vadă şi cei de acasă, că altfel mă dau dispărută.
Şi v-am povestit pe scurt doar cadrul din prima oră.
Cine nu este profesor în pandemie şi nu a trecut prin experienţa aceasta, habar nu are cât de greu se desfăşoară învăţământul în acest context. Avem nevoie de şi mai mult suport, înţelegere, respect şi apreciere în aceste vremuri grele!
Cât despre mine:
*îmi voi aduce de mâine şi boxe, ca să amplific sunetul celor de acasă
*adaug în traistă un prelungitor suplimentar
*voi căuta să îmi resetez contul de zoom
*voi căuta să aflu care este parola de la internetul din sală
*ma voi interesa să văd dacă imprimanta aceea este funcţională
*voi încerca mâine cu un alt proiector, să văd dacă este o problemă tehnică că nu se vedea cu cel de azi
*voi solicita direcţiunii sprijin pentru a-mi monta proiectorul din clasa veche (o clasă perfect dotată zace nefolosită pentru că nu avem aviz de funcţionare de la DSP)
*dacă aflu parola de internet, mă voi conecta cu alt laptop pe zoom şi îl voi aşeza cu faţa la clasă, ca cei de acasă şi de la şcoală să se poată vedea
Bineînţeles că sunt în căutare de soluţii, mă adaptez şi caut să fac ce este mai bine pentru toţi copiii, dar asta nu înseamnă că nu trăiesc la cote maxime unele frustrări.
Şi pe lângă toate astea se adaugă frustrarea suplimentară din papucii pedagogolui.
Ca învăţarea să funcţioneze, la vârste mici avem nevoie să fie interactivă, ludică, multisenzorială, sa implice relaţiile sociale şi să faca legătura cu experienţele personale, să avem spaţiu suficient de comunicare, joacă, material didactic şi toate acele lucruri interzise în pandemie.
Şi-am încălecat pe şa şi v-am spus frustrarea mea.
Voi, ce aveţi de împărtăşit?”
Andrada Mazilu Andrada Mazilu Andrada Mazilu Andrada Mazilu Andrada Mazilu Andrada Mazilu Andrada Mazilu

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.