fbpx

Diferența în bine într-o școală o fac echipele de profesori care știu să tragă la aceeași căruță

de Vasile Brașovanu, învățător

În toți anii de când sunt implicat în educație, am observat că diferența în bine într-o școală o fac de multe ori oamenii, și nu oamenii izolați (cu bune intenții și care sunt profesioniști), ci echipele de profesori care știu să tragă la aceeași căruță, înțeleg motivul pentru care cu toții se află într-o școală, au o filosofie comună, știu să gândească împreună procese de învățare pentru copii.

De ce colaborarea între profesori e atât de importantă într-o școală? Simplu – simți că aparții unui loc ce are o identitate organizațională cu care rezonezi (îți face plăcere să vii la muncă zi de zi); nu te simți singur, neînțeles, frustrat că tu lucrezi mai mult, alții mai puțin, iar de aici apar diverse tensiuni; când sunt mai mulți oameni care gândesc despre aceeași idee, calitatea ideilor obținute e mai mare, procesul de obținere a ideilor nu mai pune presiune pe umerii unui singur om care trebuie să gândească totul, diversitatea rezultatului obținut vine cu perspective la care inițial posibil ca nimeni să nu se fi gândit; elevii învață să colaboreze între ei nu pentru că urmăresc discursul profesorilor care îi tot îndrumă în această direcție, ci pentru că văd că în cancelarie adulții știu să facă echipă între ei pentru binele copiilor, iar motivele pot continua.

M-am gândit ca anul acesta, pentru acele școli care au lideri ce înțeleg că începutul de an școlar nu se rezumă numai la a pregăti diverse documente, rechizite, săli de clasă, ci în primul rând înseamnă a fi aproape de oamenii tăi, de colegii profesori, învățători, educatori, de a-i asculta și de a crea oportunități în care oamenii să intre în relații care să-i mențină activi și motivați bună parte din an, să ofer un training online de aproximativ 3 ore.

Ce înseamnă acest training de bun venit la școală pentru profesori? Înseamnă că ne vom împrieteni cu joaca pedagogică potrivită pentru o echipă de adulți; că vom crea spații în care oamenii au ocazia să se cunoască cât mai onest, să lege relații care să le dea sentimentul că nu sunt singuri în școală ci că au cu cine face echipă, că lucrurile vor putea fi gestionabile și nu se vor epuiza după primele săptămâni de școală; vom gândi mici obiective care pot fi realizate în echipă și care să sporească eficiența profesorilor atunci când vorbim de planificare, proiectare, predare și evaluare; ne vom împrieteni cu procesul reflecției și cu o modalitate simplă de a o practica în cât mai multe contexte în școală.

Pentru directori e o oportunitate căci își pot cunoaște colegii și altfel, le dă semnalul că nevoile lor sunt importante pentru management, că sunt apreciați, încurajați să inoveze la clasă, să-și ceară ajutorul unii altora, că directorul e acolo pentru a-i vedea, a-i auzi, fără prejudecată, ci cu intenția de a-i înțelege și a le oferi întregul sprijin de care au nevoie.

Pentru cei interesați de ofertă și doresc să colaborăm, ne putem auzi aici în privat, sau îmi puteți scrie la adresa de e-mail [email protected]

1 comment

  1. Maria Niculiseanu spune:

    E ceva interesant dar cam complicat,de ce ,cauza motivații diferite ,viziuni de scurt metraj, mi-aș dori să contribui cat de puțin la coliziunea unei așa echipe, învingători toți în deosebi generația de mâine,cu doamne ajută.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.