fbpx

Cum pot fi depunctați elevii la Ev. Națională. Din zece copii, opt greșesc rezumatul – prof. Serinella Zara

Photo 3017648 / Grading Paper © Luba V Nel | Dreamstime.com

Serinella Zara, profesoară de limba română la Colegiul „Mihai Eminescu” din Iaşi, explică de ce mulți elevi ajung să fie depunctați la Evaluarea Națională.

„Din zece copii, opt sau chiar nouă greşesc rezumatul, pentru că se duc într-o caracterizare, într-o interpretare a textului, fiindcă nu cunosc regulile, iar pentru asta ar trebui depunctaţi. Sunt nişte convenţii destul de specifice care pot duce la scăderea notei, deşi lor li se pare simplu”, a declarat Serinella Zara pentru Ziarul de Iași.

Subiectele cereau rezolvarea fie în 50-100 de cuvinte, fie în 100-150 de cuvinte, ceea ce înseamnă 5-10 rânduri sau 10-15 rânduri, în cazul unui elev care scrie 10 cuvinte pe un rând. Însă, în broşură existau câte 18 rânduri pentru rezolvarea cerinţelor, ceea ce i-ar putea încurca pe elevi, explică Serinella Zara.

„De trei ani tot număr rândurile la exerciţiile 6, 7, 8, 9, subiectul al II-lea, pentru că ele presupun o limită de rânduri. Numărul de rânduri pe care broşura le conţine este mai mare decât numărul de rânduri limită. Ei spun 5-10 rânduri, adică 50-100 de cuvinte. Sunt 18 rânduri alocate, iar dacă ei au un scris mediu, depăşesc cele 10 rânduri şi vor fi depunctaţi. Depăşirea numărului de rânduri înseamnă depunctare. Noi vorbim de un punct acum, dar acest punct, dacă se reflectă în trei subiecte, plus subiectul al II-lea, ar putea să reprezinte o problemă la punctare. Este greu să faci cât ţi se cere în 10 rânduri, pentru că sunt multe lucruri care trebuie să fie rezolvate – să spui opinia, să dai un argument, să comentezi”, a spus profesoara de la Colegiul „Mihai Eminescu”.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.