fbpx

Cristi Danileţ: Analfabetismul funcțional al elevilor reflectă doar nivelul de competența al profesorilor

Judecătorul Cristi Danileț, militant pentru educația juridică a cetățenilor afirmă că analfabetismul funcțional al elevilor reflectă doar nivelul de competența al profesorilor. 

Danileț face un raționament pe această temă într-un text-reacție la un artticol al publicistului Sever Voinescu, în care acesta expunea slaba pregătire a unor studenți.

Ce spune Cristi Danileț:

Nu generalizez, dar…
„Profesorul: Dar de Iisus Hristos ați auzit?
Studentul: Da.
Profesorul: Ce-mi puteți spune despre Iisus Hristos?
Studentul: A fost un om bun.
Profesorul: Așa este. Și ce s-a întîmplat cu el?
Studentul: L-au omorît.
Profesorul: Știți cînd a fost omorît?
Studentul: În secolul trecut.
Profesorul: Știți cine l-a omorît?
Studentul: Turcii…”.

https://www.juridice.ro/794224/elogiu-invatarii-pe-dinafara.html

Nu mă îndoiesc ca singurii vinovați de astfel de analfabeți functional sunt acei profesori care îi produc la școală, îi târâsc prin liceu, apoi îi tolerează în facultate. La sfârșit însă, analfabeții funcțional vor avea o diploma bună de pus in CV. Și vor ocupa posturi esențiale în țară.
Vinovați sunt, evident, acei profesori care merg la școală fără niciun entuziasm și doar pentru că au un loc de muncă. Care nu trezesc elevilor pasiuni și interes. Care îi pun să învețe pe elevi doar pe motiv că apoi îi vor asculta/testa. Care de abia așteaptă să termine orele la școală ca să fugă acasă unde să aștepte proprii elevi – nu unul, ci mai mulți odată – la meditații. Care au elevi de nota 3 sau 4, dar care totuși îi trec clasa de milă sau ca școala să stea bine la statistică. Care aleargă după mastere sau măcar diplome de participare pentru propriul portofoliu pe care să le folosească la titularizare sau examene de grad, dar fără a-și îmbunătăți cu nimic calitatea actului de predare. Care la examene coboară nivelul de exigență la nivelul elevilor slabi, în loc să urce elevii la nivelul de exigență necesar.
Pe acești profesori îi recunoști foarte ușor: sunt cei care se plâng tot timpul că elevii nu îi respectă, că statul nu face nimic pentru ei, că părinții sunt vinovați. Care confundă sistemul de educație cu activitățile sindicaliste. Și, mai ales, care pe forumurile publice de discuții se remarcă prin miștocăreală, multiple greșeli gramaticale și grave erori de logică argumentativă.
De fapt, astfel de profesori sunt niște nefericiți. Sunt niște neadaptați, cu multe frustrări și care nu îsi asumă vreo răspundere. Ei nici măcar nu pot fi numiți „dascăli”, ci sunt doar un fel de salariați și atât.
Din cauza lor școala a devenit un loc unde se duc unii pentru a obține un salariu (prea mulți profesori, din păcate) și alții pentru că e obligatoriu (cred că aproape toți elevii).
Pe scurt: analfabetismul funcțional al elevilor reflectă doar nivelul de competența al profesorilor. După ce ne vom asuma această realitate vom putea discuta despre reforma învățământului. Care trebuie centrată pe profesor, nicidecum pe elev.

5 comments

  1. Mircea Beldiman spune:

    Sistemul a deprofesionalizat lucrătorii din educație. Aceștia nu sunt ținuți responsabili de performanta elevilor pe care ii educă. Ca atare cea mai mare parte dintre ei doar spun lecția la tablă și dau note de trecere pe gratis.

  2. Szekely Roland spune:

    Eventual ȘI nivelul, nu DOAR nivelul. Oricât de bun tâmplar ai fi nu poți face un BMW din scânduri.

  3. Anca spune:

    Ce bine că toată lumea se pricepe la educație!

  4. Robert spune:

    Ce putem spune? Lucrurile sunt foarte complicate în Educatie. Dar despre Iisus Hristos (și multe alte lucruri) se învață acasă. Dacă lucrurile de baza nu se invata scadă, școala nu are ce face. Vina eșecului educational este împărțită egal intre sistem, părinți și profesorii care abdica de la principiile unei Educații serioase. Și da, de multe ori se trec elevii pentru statistici. Ar trebui niste inspectii setioase făcute dupa evaluările naționale. Elevii trecuți și care obține note ff mici ar trebui să fie subiect de inspecție. Nu este admisibil ca un elev promovat sa obțină o nota de 1 sau 2 la Evaluarea Naţională.

  5. Zah Ioan spune:

    Prin tot ce spune și Danileț dovedește că nu știe adevăratele probleme cu care se confruntă învățământul romanesc, ca de altfel ca toți miniștrii educației. Profesorii sunt de vină, profesorii care i-au note de peste 7 și nu se pot titulariza pentru că nu sunt posturi? Statul, ministerul educației, directorii școlilor nu au nicio vină? Profesorii sunt de vină că legile educației au fost și sunt făcute de persoane incompetente? Dar așa-i în România, *prostul* e de vină.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.