fbpx

Proiectul “Reacție pentru educație”, finalist în competiția Business Challenges a CCIFER

Inițiativa “Reacție pentru Educație”, demarată de organizația Narada, la începutul pandemiei pentru a facilita accesul  profesorilor și copiilor din zonele defavorizate la învățământul la distanță, este unul dintre cele 10 proiecte finaliste ale competiției Business Challenges organizată de Camera Franceză de Comerț, Industrie și Agricultură în România (CCIFER).

Inițial în competiție s-au înscris 50 de proiecte cu focus asupra comunităților în dificultate, gestionării resurselor umane și a soluțiilor de repornire a economiei în această perioadă solicitantă.

“Reacție pentru Educație” este inițiativa ONG-ului Narada, cu sprijinul cora România și susținerea Ministerului Educației și Cercetării. Scopul ei a fost crearea unei platforme colaborative pentru școli, care facilitează accesul la educația la distanță a peste 30.000 de profesori și elevii lor, în contextul provocat de pandemia COVID-19. În cadrul acestui proiect, 8 comunități defavorizate au primit kituri de echipamente pentru educația la distanță. Profesorii și copiii au beneficiat de asemenea de conținut de educație alternativă disponibil gratuit pe toată perioada în care școlile rămân închise.

Inițiativa ,,Reacție pentru educație” a reușit să identifice o parte dintre resursele materiale necesare elevilor și cadrelor didactice pentru continuarea orelor în regim online. 

Narada în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu susținerea Cora România, au lansat o platformă digitală care le permite profesorilor și elevilor să solicite resursele materiale necesare pentru a-și continua educația în mediul digital și, în același timp, oferă posibilitatea companiilor sau persoanelor interesate să se implice și să susțină comunitățile care au nevoie de sprijin.

Pentru comunitățile vulnerabile, școala înseamnă mult mai mult decât parcurgerea curriculei și promovarea examenelor. Școala înseamnă mai ales locul în care sute de mii de copii au contact cu dascălii lor, adică adulți care se uită la ei și le văd potențialul, locul în care învață să ia decizii critice pentru viața lor și mai ales înseamnă sursa prin care ei află că viața poate fi și altfel decât împărțită între munci fizice și familii care se confruntă, de multe ori, cu greutăți multiple. Înseamnă locul din comunitate în jurul căruia se adună pentru ei toate lucrurile bune. Să le tăiem accesul la școală înseamnă să le tăiem accesul la speranța că viața poate fi și bună, și mai ales la gândul că ei au în față un viitor care poate fi luminos”, declara, după lansarea proiectului, Andra Munteanu, co-fondator Narada.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.