fbpx

Educarea limbajului sub diferite forme, la grădiniță – Ziua Internațională a Poeziei în Grădinița Prikindel

 Exprimarea ideilor, a gandurilor, cursiv, in propozitii dezvoltate si  corecte din punct de vedere gramatical este un scop bine definit, care se regaseste intr-o multitudine de activitati ce isi au locul  in programul educational al unui prescolar, proiectat de catre educatoare, pe proiecte tematice. 

Povestile si poeziile sunt foarte importante la acesta varsta prescolara; prin  audierea, memorizarea si  recitarea unei poezii copilul isi antreneaza simtul auditiv, isi dezvolta auzul fonematic si limbajul. Prin recitare, copilul se deschide emotional si invata sa isi exprime emotiile prin cuvinte, gesturi si mimica. 

Cand se recita o poezie, educatoarea are contact vizual continu, iar versurile sunt insotite de miscari care intensifica legatura cadrului didactic cu copilul si stabileste o emotie comuna cu acesta, puternica si  profunda.

       Cu ocazia ZILEI INTERNATIONALE A POEZIEI, in  Gradinita PRIKINDEL s-au desfasurat, pe nivel de varsta,  o serie de activitati care sa evidentieze importanta exprimarii emotiei prin VERSURI SI RIME, prin GESTURI si MIMA. Inainte de a discuta despre poezii, educatoarele au stabilit un INVENTAR DE PROBLEME ( ce ar trebui sa stie copiii la aceasta varsta) si anume: poeziile sunt scrise de autori, poeziile au versuri rimate, poezile sunt de mai multe feluri, fiecare poezie are un mesaj pe care cititorul trebuie sa il descopere, exista carti cu poezii pentru copii si carti cu poezii pentru adulti, cartile de poezii pot fi cu imagini etc. )

     Grupa mica a memorizat o poezioara scrisa chiar de educatoarea grupei, cu versuri scurte, ritmate, care prezinta  rutina zilei:

  Azi, de ziua poeziei, 

Recitam cu bucurie, 

Strofe, versuri si cu rime,

Ca sa ne fie bine!

    Grupa mare a creat un colaj de poezii invatate de-a lungul timpului, astfel incat, fiecare copil sa isi exprime emotia si sa fie un adevarat artist, pe o scena improvizata, in sala de grupa. Totodata, cu ajutorul creioanelor colorate, prikindeii au redat prin desen, pe o foaie alba de hartie, vesuri din poezii invatate si au realizat cu acestea o macheta in cinstea zilei international a poeziei. Si pentru ca sunt cei mai mari din Gradinita, prikindeii de grupa mare au fost chiar si adevarati autori: au compus o poezie a grupei, ajutati de educatoare. Iata poezia: 

1 .Primavara e frumoasa

Cand copiii ies din casa,

Pasari si fluturasi zboara

Simt miros de primavara!

  1. Multe flori, mii de culori,

Pe cer, un stol de cocori.

Pasarele calatoare, 

Prin livezi si prin ogoare.

 

  1. Martie e luna mamei

Cat de mult eu o-indragesc!

O iubesc atat de tare

Si cu drag, eu ii zambesc.

 

  1. Pe-o crenguta inmugurita,

Stateau doi pui de pisica,

Sub copac, sta un catel,

Era tare mititel.

 

  1. Se aud si pasarele,

Zumzete de albinute.

Ele zboara dupa miere

Si sunt tare harnicute!

 

  1. Firul ierbii ii zambeste

Soarelui ce straluceste

Peisaj de primavara,

Bun venit, la noi in tara!

    Prin joc, creativitate si rima, copiii dezvolta abilitati sociale si asimileaza o serie de cunostinte care, pe viitor, le vor fi de un real folos. Dorinta prikindeilor si a educatoarelor de activitati creative, innovative si “altfel “decat cele clasice duc la invatarea logica, placuta si de lunga durata.

Va asteptam la noi, la GRADINITA PRIKINDEL!

 

prof. pedagog- MITROI MIHAELA