fbpx

Ateliere Anti-Bullying la Şcoala Gimnazială King George

Bullying-ul este definit ca fiind un comportament de excludere și de luare în derâdere a unei persoane, de umilire. Acest fenomen reprezintă o utilizare continuă și deliberată a puterii în relații prin comportament verbal, fizic și/sau social repetat care intenționează să provoace vătămări fizice, sociale și/sau psihologice. Bullying-ul poate fi prezent în orice tip de comunitate, în grupuri sociale, unde persoanele interacționează unele cu altele: la școală, la locul de muncă, în familie, în cartiere, în biserică, în mass-media.

Bullying-ul se prezintă sub mai multe forme:

  1. Bullying fizic: lovirea, împingerea, bătaia, plesnirea şi distrugerea sau furtul unor bunuri personale.
  2. Bullying verbal: ameninţarea, jignirea, insultarea, poreclirea sau tachinarea rău intenţionată.
  3. Bullying indirect: a spune cuvinte urâte despre o persoană în lipsa acesteia, răspândirea unor zvonuri răutăcioase, ignorarea, izolarea şi excluderea din grupuri.
  4. Cyberbullying: instrumentele sociale şi media sunt folosite pentru a face rău victimei, prin răspândirea de zvonuri şi insulte.

Şcoala Internaţională King George este în permanenţă preocupată de conturarea parcursului educaţional al copiilor şi de asigurarea cerințelor educaționale, sociale și emoționale ale acestora prin programe speciale și stimulative. Aşadar, organizăm ateliere cu diverse teme destinate elevilor, care au drept scop îmbunătățirea interacțiunii în mediul școlar și susținerea unei dezvoltări armonioase.

 

În cadrul şcolii noastre, atelierele anti-bullying sunt susţinute de doamna Teofila Rădeanu, psiholog clinician în supervizare şi psihoterapeut integrativ în formare. Elevii claselor noastre au participat activ la aceste ateliere de lucru, au făcut jocuri de rol, iar în urma exemplelor şi poveştilor expuse, au înţeles efectele care pot apărea în urma acestui fenomen.                      

Bullying-ul nu presupune existența unui conflict bazat pe o problemă reală, ci pe dorința unor persoane de a-și câștiga puterea și autoritatea, punându-i pe alții într-o lumină proastă. De aceea, poate avea efecte imediate, medii și pe termen lung asupra celor implicați. Astfel, se creeazăo stare de conflict, care nu poate fi depășită decât dacă se conștientizează existența fenomenului. La nivel european, România se situează pe locul 3 la bullying în clasamentul celor 42 de țări în care a fost investigat fenomenul, potrivit raportului Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

2019-11-15

Dacă vrei să afli mai multe despre bullying citește și:

Fenomenul de bullying începe de la vârste mici. Cum îl recunoaștem și cum îl gestionăm