fbpx

Dr. Cristian Apetrei: Îmi testez copilul zilnic/ Decizia menținerii școlilor deschise n-are nici o treabă cu ocuparea secțiilor de ATI

Sursă imagine: G4Media

Dr. Cristian Apetrei, profesor de microbiologie și boli infecțioase la Universitatea din Pittsburgh, critică decizia autorităților de a corela menținerea școlilor deschise cu rata de ocupare a paturilor de spital.

În context, omul de știință precizează că își testează copilul zilnic, dată fiind situația epidemiologică.

Ce spune dr. Cristian Apetrei:

Am povestit despre școala fiică-mii, care a fost deschisă tot anul trecut fără că nimeni să se infecteze. Omicronul i-a secerat scurt. Cam jumătate de clasă a rămas acasă în decurs de 10 zile. Eu am un copil care e contact, ceea ce înseamnă că la 4-5 zile de la contact trebuie să-l testez.

Vă spun sincer că de vreo 2 săptămâni testez copilul zilnic, iar în unele zile ar trebui s-o testez și de două ori, atât de mulți contacți a avut. Faza interesantă e că regula este că dacă ești negativ și ai booster, poți să mergi la școală, ceea ce am și făcut. Mi-e și greu să conduc zilnic de atâta ținut de degete încrucișate și dimineață când urez: “Have fun and be care. Wear your masks!” (trebuie să spun așa pentru că duc mai mulți copii), precum și seara când pun spălăturile din nas pe testul de lateral flow. Chiar și acum am încrucișat din nou degetele. Din reflex.
Prevăd întrebarea. O primesc de fiecare dată. “Și tu ce ai face dacă ar depinde de ține?” Ia, eu fac ce fac demult. Și am să continui s-o fac: Citesc. Acum tocmai mă pregăteam de culcare când am găsit răspunsul la marea întrebare despre viață univers și toate celelalte.
Aici:
https://www.nature.com/articles/s41467-022-28170-6

Un grup austriac (nu Reifeisen) a făcut un studiu al eficienței măsurilor de prevenție primară pentru controlul infecțiilor în școli. Ar trebui discutat în toate cancelariile din România. Prestissimo. Atât de urgent, încât pe mine o să mă apuce ora două noaptea scriind.
Autorii au evaluat eficacitatea măsurilor de control ale virusului în școli, cu scopul de a identifica cele mai eficiente măsuri de prevenire a transmiterii. Au folosit cluster-tracking și au calibrat un model în care au evaluat transmiterea variantei delta (nu chiar la fel de transmisibilă că Omicron, dar cea mai apropiată). Autorii au evaluat impactul intervențiilor nonfarmaceutice (ventialtia încăperilor, reducerea efectivelor claselor, utilizarea măștilor în cursul lecțiilor), vaccinarea și screeningul la intrarea în școală cu un tests antigen SARS_CoV-2. În 40% din situații, clusterurile de infecții nu au implicat mai mult de 2 cazuri. În 3% din situații, clusterurile au avut mai mult de 20 de cazuri.

Modelul a demonstrat că cea mai bună metodă de control a răspândirii virusului în școli în condițiile unei transmteri comunitare susținute, o reprezintă combinația dintre vaccinare și mai multe metode preventive neterapeutice. În cazul școlilor primare și gimnaziale, chiar în situația în care avem o oarecare acoperire vaccinală, sunt necesare combinații a cel puțin trei dintre metodele de prevenție.

Am să scriu concluzia în majuscule că să se vadă de departe: DECIZIA MENȚINERII ȘCOLILOR DESCHISE N-ARE NICI O TREABA CU OCUPAREA SECȚIILOR DE TERAPIE INTENSIVĂ (o astfel de asociere este o mare prostie, încă una din seria nouă), CI CU: RATELE DE VACCINARE, AERISIREA ÎNCĂPERILOR, REDUCEREA EFECTIVELOR CLASELOR, PURTAREA CORECTĂ A MĂȘTILOr DE CĂTRE PROFESORI ȘI ELEVI, PRECUM ȘI SCREENINGUL LA INTRAREA ÎN ȘCOALĂ. Între un test sau două pe săptămâna nu prea sunt diferențe semnificative.
Simplu, nu? Ce parcă nu știați toate astea?

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.