fbpx

Dare to Learn, cel mai mare eveniment din Europa dedicat profesorilor, va avea loc la București

Orașul București va găzdui, în toamna aceasta, un eveniment educațional de excepție: “Dare to Learn”, cel mai mare eveniment de profil din Europa, conceput ca un program de formare la care sunt așteptați peste 4.000 de participanți și peste 20 lideri globali în educație, nume de referință pentru oricine lucrează în domeniul învățării, fie în școală, fie în învățarea pe tot parcursul vieții.

Evenimentul este rezultatul unui parteneriat între Fundația “Dare to Learn”, Asociația Română de Literație, Teach for Romania și Finnish Teacher Training Centre, cu sprijinul unor sponsori care cred în educație.

Educație Privată este partener media principal al evenimentului.

Prima ediție se va desfășura timp de două zile, 25 si 26 octombrie 2024, la Romxepo, în București, și se adresează îndeosebi profesorilor și experților din învățământul preuniversitar și universitar, trainerilor din domeniul formării continue, cercetătorilor, celor care lucrează în domeniul resurselor umane în corporații sau firme, precum și specialiștilor din instituțiile locale și actorilor guvernamentali.

„Dare to Learn” va reuni peste 20 de vorbitori locali și internaționali, care-și propun să dezvăluie cele mai recente rezultate ale studiilor și cercetărilor în practicile educaționale. Vor fi prezentate idei si tehnologii noi care remodelează modul în care se desfășoară astăzi procesul de învățare. Participanții vor fi încurajați să adopte noi instrumente și să modeleze ecosisteme de învățare pe tot parcursul vieții, adaptându-se unui viitor marcat de competiția dintre inteligența artificială și cea naturală, precum și de accesul democratizat la informație.
Pe parcursul celor două zile de summit, 32 de masterclass-uri, organizate pe diverse teme, vor fi susținute de experți ce și-au lăsat amprenta asupra modului în care se desfășoară procesul de învățare (la clasă ori în mediul organizațional), care au eliminat barierele pentru a face educația una echitabilă.

Printre speakerii globali – considerați lideri de opinie, academicieni, cercetători în leadership-ul educațional, deschizători de drumuri în ceea ce privește accesul la educație și vizionari în domeniul inteligenței artificiale, pionieri care au redefinit domeniul învățării prin idei și practici revoluționare – se numără două nume de referință și de bibliografie obligatorie pentru profesorii din România și pentru oricine vrea să știe cum trebuie să facem, de fapt, să accelerăm învățarea: John Hattie și Peter Senge.

John Hattie este cercetător și profesor în științele educației, director al Institutului de Cercetare în Educație de la Universitatea din Melbourne, Australia, și lector invitat la numeroase universități de talie mondială. Conferințele sale i-au consolidat reputația de lider de opinie în domeniul politicilor educaționale moderne, bazate pe date. Hattie este apreciat în întreaga lume pentru lucrarea Visible Learning, o abordare educațională axată pe identificarea și maximizarea factorilor care influențează pozitiv învățarea, rezultatul a peste douăzeci de ani de studiu implicând milioane de studenți și cea mai mare colecție de cercetări bazate pe dovezi. Studiile lui sunt reperul oricărui om de educație.

Prezența la eveniment a lui John Hattie a fost facilitată de Asociația Română de Literație, prin amabilitatea doamnei Liliana Romaniuc.

Lector la Massachusetts Institute of Technology (MIT), Peter Senge a încercat să răspundă la întrebarea: „Cum creăm condițiile pentru ca oamenii să lucreze împreună cel mai bine într-o organizație?” Lucrarea ”Școli care învață” descrie modul în care școlile se pot adapta, crește și schimba în fața cerințelor și provocărilor tot mai mari ale societății noastre și oferă instrumente, tehnici și soluții concrete profesorilor și directorilor. Al doilea sau text clasic, The Fifth Discipline, care a vândut peste două milioane de exemplare în întreaga lume, a fost recunoscut de Financial Times drept una dintre cele cinci „cele mai importante” cărți de management și de Harvard Business Review ca stabilind organizația care învață ca „una dintre ideile fundamentale ale ultimilor 75 de ani”.

Vicky Colbert a absolvit sociologia la Universitatea Javeriana din Columbia și și-a urmat studiile postuniversitare în Sociologie a Educației la Universitatea Stanford din Statele Unite. Este fondatorul și directorul Fundației Escuela Nueva. Este co-autoarea modelului Escuela Nueva, folosit inițial în cele mai izolate și dezavantajate zone din Columbia, unde abandonul școlar era la cote foarte ridicate, iar rezultatele remarcabile au făcut ca ulterior să fie preluat de alte state, fiind folosit actualmente în peste 18.000 de comunități. Munca dnei Colbert a fost recunoscută cu mai multe premii și distincții, printre care Premiul Clinton pentru Cetățenie Globală si Premiul Yidan pentru Dezvoltarea Educației.

Cami Anderson este un lider pasionat și consacrat în transformarea educației, care a petrecut mai bine de 30 de ani luptând cu sisteme și politici învechite pentru a impulsiona schimbarea. În acești ani, și-a asumat roluri diverse, de la profesor la director executiv și la administrator de sistem. A fost vreme de 10 ani Superintendent școlar (inspector școlar general), mai întâi în New York City și apoi în Newark, punând în aplicare reforme cheie care au condus la creșteri notabile ale rezultatelor pentru toți elevii din district, indiferent de statutul lor socio-economic. Ea a primit recunoaștere pe scară largă pentru munca ei cu elevi ce proveneau din cele mai dezavantajate grupuri socio-economice, fiind numită recent de către revista Time drept unul dintre „100 cei mai influenți oameni”.

Lista completă a speakerilor, precum și mai multe informații despre aceștia și rolul lor vor fi comunicate în perioada următoare.

Participarea va avea loc în baza unor taxe de participare, care vor fi comunicate în următoarele zile. În intervalul 20 martie – 25 aprilie a.c., înscrierea va fi posibilă exclusiv pentru personalul din sistemul de învățământ preuniversitar și universitar. Astfel, profesorii și personalul din învățământ din România care doresc să participe la eveniment au la dispoziție o perioadă dedicată și o șansă reală să beneficieze de preturi preferențiale și de timpul necesar pentru a obține aprobările și finanțările necesare. Locurile rămase pentru vor fi disponibile pentru publicul larg (alte categorii profesionale, cu excepția celor din învățământ) online, pe platforma www.d2l.ro, începând cu 25 aprilie 2024.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.