fbpx

”Ce face Vestul bine este ca nu tolerează d-alde Dan Negru și susținătorii lui, mai ales cadre didactice” – mărturia unei românce din Norvegia

Sursă foto: Freepik.com

Aurelia-Cristina Engstrom, o româncă stabilită în Norvegia, explică de ce teoriile despre educație promovate de Dan Negru sunt sancționate în Occident, mai ales atunci când susținute și de cadre didactice. 

”Pe loc mi-aș pierde jobul dacă aș arăta cea mai mică urmă de dispreț față de copiii cu care interacționez zilnic! Pe loc!”, spune aceasta.

Ce spune Aurelia-Cristina Engstrom:

Mă uitam cu uimire câtă lume aplaudă postarea lui Dan Negru, printre ei aflându-se foarte multe cadre didactice. Prima reacție a fost de furie față de individul asta și susținătorii lui, apoi a fost de milă. Mila aia pe care o ai când realizezi că oricât de tare ai vrea să ajuți și sa salvezi un om, fără ca acesta să vrea să fie ajutat, nu vei reuși.

Eu și oricare coleg de-al meu din Norvegia ne-am fi pierdut jobul în aceeași zi dacă am fi făcut o asemenea postare, dacă am fi aplaudat o asemenea atitudine, am fi intrat în comisii de evaluare și am fi dat socoteală de ce susținem un om care jignește copiii într-o maniera cum a făcut-o Negru.
Urât sistem mai este în România, urât rău!

Umilirea copiilor a devenit sport național, de la cadre didactice la d-alde Negru citiți și susținuți de cadre didactice.
Vă spun cu mâna pe inimă că foarte mulți profesori din România n-ar rezista mult în sistemul educațional din Vest, nu ajută la nimic dacă ești as în materie, dar ai atitudinea asta de superioritate ridicolă vis a vis student. Te aruncă ăștia din sistem la cea mai mică formă de abatere, chit că ești tu cel mai cel profesor. Mizerii față de elevi nu se acceptă, punct!

Aș vrea să vă arăt cum decurg orele de curs în clasele din Norvegia, cât de mult sunt elevii implicați, cât de puțin se pune accentul pe note (pana în clasa a Xa nu primesc note, nu rămâne nimeni corigent, repetent), cât de faină este interacțiunea elev – dascăl.

La începutul anului discută materia împreună, stabilesc de comun acord ce este important și musai de studiat, iar apoi e la liber ce se vrea studiat, în funcție de interesele fiecărui elev. Profesorul este cel ce trebuie să afle ce interese are elevul și sa îl ghideze către informații și cunoaștere a acelui domeniu.
Nu exista teme pe timpul weekendului, nu exista teme pentru vacanță, nu există sac în spinare care să îi cocoșeze pe copii de la vârste foarte mici. Elevi au mereu acces la informație, știu unde există, cum să o caute, cum să o acceseze, datoria dascălului este să trezească interesul elevului către informație.
Fiecare copil este văzut în parte, cu el se lucrează diferit față de cum se lucrează cu colegul din aceeași clasă, unuia i se acordă mai multă atenție pe o materie, celuilalt pe alta, părinții sunt în permanent dialog cu cadrul didactic.

Pe loc mi-aș pierde jobul dacă aș arăta cea mai mică urmă de dispreț față de copiii cu care interacționez zilnic! Pe loc!
În 2023 avem la catedre dinozauri care predau materii total irelevante în 2023, materii care sunt bifate pentru a bifa ceva în planograma școlară și atât!

Unde este educația economică care îi învață pe copii diferența între debit și credit, unde este educația sanitară și sexuală acolo unde se învață de foarte mici ce este si cum se pedepsește abuzul sexual, se învață despre igienă, despre respectarea intimității altui om, unde sunt orele de știință a religiilor dacă tot se vrea religia în scoli, unde sunt orele de antreprenoriat acolo unde ghidezi elevul către ce pasiuni are ca să îl ajuți sa devina un dezvoltator de idei, un posibil om de afaceri care are potențial pentru a creea joburi, unde sunt orele în care îi înveți despre igiena emoțională, psihologică, ore in care le vorbești de devreme ca respectul nu se cere, se câștigă, ca și încrederea, unde sunt orele care vorbesc despre dependenta de substanțe, despre ce înseamnă și ce efecte are, unde sunt orele astea? Unde sunt orele în care copiii nu își permit să fie obraznici cu profesorii nu pentru că le e frică de cadrele didactice, ci pentru ca acestea din urmă știu sa se facă respectate fără amenințări, jigniri și alte bălării pe care le mai aud de la cunoștințele din România. Unde sunt orele astea și de ce nu există în România?
Slavă Cerului, la fii-mea în școală sunt…!

În loc să încurajăm copiii, să îi învățăm că respectul se câștigă, noi stăm pe margine și urlam la ei Proștilor!, ca apoi să ne plângem ca nu ne respecta.

Și să vă mai spun de ce în vest s-a ajuns la un asemenea sistem de învățământ unde și elevul și profesorul este respectat. S-a ajuns aici pentru că s-a pedepsit drastic orice urmă de lipsă de respect, către elev sau profesor, s-au sancționat grav ieșirile astea și societatea a învățat în câțiva ani că nu se tolerează, așa că au încetat când au fost pedepsiți. Da, pedepsiți, oamenii trebuie trași la răspundere și pedepsiți, altfel nu învață nimeni nimic și peste 20 de ani vom fi tot aici.

Vestul nu e miere și lapte, dar ce face vestul bine este ca nu tolerează d-alde Negru și susținătorii lui, mai ales cadre didactice.

Suntem atât de traumatizati de trecut încât nu putem înceta din a ne persecuta copiii!
Noi, adulții și părinții de astăzi, avem nevoie de ajutor psihologic și indrumare!Noi avem nevoie, nu copiii! Noi suntem stricați! Cât de des le punem Tlf în mână copiilor și uităm să ne facem datoria de părinte ca apoi să pretindem de la profesor să facă și munca noastră? Cât de des? Prea des..

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.