Școala gimnazială DEUTSCHE SCHULE BUKAREST este loc de întâlnire și de dezvoltare a competenței interculturale. Oameni din cercuri culturale vorbitoare de limba germană, română și alte limbi lucrează și învață aici zi de zi împreună și unii de la ceilalți, DSBU primind și elevi ce vin de la alte școli. (BUKAREST)
Școala Germană București pune mare preț pe climatul unui sprijin reciproc. Cursurile integrează diferite forme sociale și de lucru. Elevilor li se pun la dispoziție strategii de învățare și lucru, urmărindu-se dezvoltarea capacității lor de a-și corecta propriile greșeli. Prin intermediul activităților în grup elevii își dezvoltă cunoștințele și competențele sociale. Mai mult decât atât, forme de lucru precum webquests, cercurile de învățare și activitatea de planificare săptămânală stimulează elevii să învețe independent.
Pentru munca la procesele dezvoltării școlii este foarte importantă colaborarea părinților și elevilor. Astfel, părinții au oricând posibilitatea de a discuta problemele lor cu profesorii și cu administrația școlii, în afară de aceasta purtătorii de cuvânt ai părinților din fiecare clasă pot asista la cursuri sau pot participa la anumite ședințe și întâlniri ale unor comitete. Consiliile părinților participă regulat la ședințele școlare și au un cuvânt de spus în aspecte fundamentale.
În grupele noastre mixte de vârstă și interculturale, jocul liber are un rol special: atunci copiii pot învăța, de exemplu, să se respecte reciproc, să rezolve conflicte, și dobândesc abilitatea de a construi relații independente. Considerăm că este una dintre principalele noastre sarcini să îi însoțim în acest proces.
Programe ca „Elevii ajută elevi“ promovează învățarea reciprocă, în programul de mentoring al școlii copiii mai mari îi sprijină pe cei mai mici.
Echipa DSBU se ghidează după principiul fundamental de a pune pe primul loc binele fiecărui copil în parte și de a-l face apt să își dezvolte competențele personale și să gândească și acționeze independent. Pentru aceasta ne implicăm cu toții în procesul cooperant al dezvoltării școlii.
Toți angajații școlii se consideră modele pentru elevi și sunt dedicați ideii că învățăm o viață întreagă, dezvoltarea profesională fiindu-le o preocupare permanentă. Decizii transparente, precum și repartizarea clară a competențelor și o comunicare eficientă considerăm că reprezintă condițiile de bază ale unei activități de succes în cadrul școlii noastre.