fbpx

Ministerul Educației: Școala de primăvară ROSE, dedicată părinților de adolescenți, organizată în perioada 18-20 aprilie 2022

În perioada 18-20 aprilie 2022, în cadrul Proiectului privind Învățământul Secundar – ROSE vor avea loc, online, o serie de evenimente și webinarii care aduc împreună experți în psihologie, în parenting și în științele educației pentru a oferi părinților de adolescenți resurse și sfaturi despre susținerea copiilor lor în procesul de învățare, cu precădere, anunță Ministerul Educației.

După două luni – februarie și martie – pline de experiențe interactive, ateliere, dezbateri și masterclass-uri dedicate profesorilor, elevilor și studenților ROSE, luna aprilie aduce comunitatea ROSE mai aproape de părinți. Studiile arată că adolescenții, chiar dacă sunt mai autonomi decât în perioada anterioară, a copilăriei, au încă nevoie de suportul emoțional al părinților, iar prezența activă a acestora este un factor care contribuie la succesul și reușita elevilor. 

Astfel, în încercarea de a le oferi părinților cele mai bune strategii și instrumente necesare în consolidarea relațiilor cu copiii lor, am pregătit, alături de experți în psihologie, în parenting și în științele educației, Școala de primăvară ROSE

Seria evenimentelor debutează, luni, 18 aprilie 2022, începând cu ora 18:00, când conf. univ. dr. Otilia Clipa și conf. univ. dr. Maria-Doina Schipor, cadre didactice la Facultatea de Științe ale Educației a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, vor aduce în centrul atenției, în cadrul webinarului „Cum învață elevii? Psihologia creativității și a învățării”, aspecte interesante din domeniul psihologiei educației, într-o discuție cu părinții despre modalitățile prin care elevii ajung să dobândească competențele necesare în cadrul activităților de învățare din liceu. 

În cadrul evenimentului, le vor fi prezentate părinților modalitățile prin care tehnicile de învățare creative, îi pot ajuta să se apropie de copiii lor, elevi. De asemenea, din perspectiva cadrelor didactice și a părinților, va fi abordată tema utilizării evaluării ca trăire și punct de sprijin pentru învățare

În continuare, marți, 19 aprilie 2022, începând cu ora 18:00, psihoterapeuta Doina Grasu îi invită pe părinții ROSE la o discuție despre „Cum să crești un copil echilibrat”. În relație cu fiul sau fiica adolescentă, părintele are nevoie mai mult ca oricând să își asume propriile vulnerabilități pentru a fi un bun model în gestionarea emoțiilor. Dubiile și curiozitatea, nevoia de intimitate, dar și dorința de afirmare socială, nesiguranțele și confirmarea competențelor sunt câteva dintre provocările și nevoile din viața unui adolescent. Mecanismele de autoapărare inconștiente ale părintelui interferează în comunicarea pe care o are cu fiul sau fiica sa, de aceea acceptarea propriilor frustrări și trăiri, vor oferi o bună acceptare a diferențelor din relația cu un adolescent. Comunicarea cu un adolescent întotdeauna te va provoca să fii autentic.

În cea de-a treia zi, miercuri, 20 aprilie 2022, începând cu ora 18:00, psihologul Mihai Copăceanu, doctor în medicină, va propune participanților o discuție despre modalitățile prin care părinții pot contribui la „Îmbunătățirea încrederii de sine a adolescenților”. Discuția își propune să conducă la o reflecție asupra vieții de adolescent și a provocărilor acesteia și să contureze un mic ghid de bune practici în ceea ce privește dezvoltarea încrederii în sine în rândul adolescenților.

Participarea la evenimentele organizate în cadrul Școlii de Primăvară ROSE este gratuită, iar „absolvenții” celor trei zile vor primi diplome de „Părinți ROSE”. Persoanele interesate de participarea la evenimentele organizate în oricare dintre cele trei zile se pot înscrie și pot afla mai multe detalii accesând linkurile de mai jos:

 

Mai multe informații cu privire la seria evenimentelor organizate de Proiectul privind Învățământul Secundar – ROSE – (Romania Secondary Education Project – ROSE) pot fi consultate pe site-ul www.rose-edu.ro, dar și pe pagina de Facebook, disponibilă aici.