fbpx

Iulian Cristache: Dacă dăm teste doar pentru a ne certa copiii, dăm degeaba

Iulian Cristache, președintele EDUPART, afirmă că testele și simulările de examene naționale au sens doar dacă sunt urmate de analize contextuale.

”Ce rol are evaluarea sub forma unui test scris, la clasă, în școală, în județ, în țară?

Esențial!
La fel de important este să știi cum să acționezi ca minister, director, profesor și părinte. Dacă dăm teste doar pentru a ne certa copiii, fără a face o analiză contextuală, dăm degeaba. Dacă dăm simulări fără ca Ministerul Educației să țină cont de o analiză după afișarea rezultatelor, o dăm degeaba”, transmite Cristache.
Liderul EDUPART adaugă că ”în unele cazuri, se pare că e deja mult prea târziu. E imposibil de făcut ceva” și enumeră argumentele sale pentru această afirmație:
1. Ai făcut meditații cu profesorii de la clasă, tocmai pentru a-ți cumpăra liniștea, a ta și a copilului tău. Atenție, aici nu vorbesc de elevii care fac performanță și care au profesori foarte buni la clasă. Chiar este recomandat să faci cu ei.
2. Atunci când sunt diferențe de 2-3 puncte, în medie!, între notele obținute la clasă și cele de la simulări, directorul doarme în papuci.
3. Inspectoratele sunt mână-n mână cu unii directori, „corb la corb nu-și scoate ochii”. ISG este foarte bun când primește o comandă politică, atunci știe să folosească legislația. Altfel… trântește ancheta.
4. Ministerul Educației supraveghează cu blândețe toate deficiențele sistemului. Mă refer la ultimii 30 de ani. Acum, se pare, că se încearcă schimbarea abordării, se dorește o analiză reală, se dorește o intervenție fix pe ceea ce am sesizat de cel puțin 7 ani. Rămâne de văzut dacă are curajul și puterea necesare. Sunt mulți specialiști în Ministerul Educației, dar sunt și cei care pun frână. Și nu e o frână de mână, este de URGENȚĂ.
5. ACUM plătim, mult prea mult, salariile mizere din sistem. Salariile care au dus neaveniți la catedră și care favorizează meditațiile, prin metode mai puțin ortodoxe.
6. Programa, planurile cadru, manualele, ingerințele politicului, fuga după note, presiunea părinților, vizele de flotant etc.
Alte elemente care au pus bomboana pe coliva sistemului.

1 comment

  1. BIRO G. ALBERT spune:

    Analiză pertinentă.Recomandări justificate….Dar fără răspuns din partea celor implicaţi….

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.