fbpx

Deca: Fiecare profesor, indiferent de disciplină, trebuie să poată forma competențe digitale

Ligia Deca, ministra Educației, afirmă că, în sistemul educațional, a sosit momentul în care alfabetizarea digitală e la fel de importantă la literația și numerația.

”Trebuie să facem ceea ce este nevoie pentru a ajunge la nivelul de competență digitală care să permită profesorilor să le dea elevilor și studenților o șansă reală de alfabetizare digitală. În mod sigur, acesta este un efort transversal – fiecare cadru didactic, indiferent de disciplina pe care o predă, trebuie să poată să formeze competențe digitale, prin modul în care utilizează tehnologia pe care o are și o avea avea la dispoziție în sălile de clasă și în laboratoare”, a transmis ministra.

”Cred că suntem în momentul în care alfabetizarea digitală a devenit la fel de importantă ca literația și numerația.

Am avut nevoie, în perioada pandemiei, să ne dezvoltăm rapid competențele digitale, mai ales în sistemul educațional. Acum suntem în etapa post-pandemie și avem deja un cadru european de competențe digitale, DigCompEDU. Urmează să dezvoltăm un Cadru de competențe digitale adecvat țării noastre, iar astăzi am participat la o consultare interinstituțională privind elaborarea acestui Cadru, împreună cu Ministrul Digitalizării, domnul Bogdan Ivan Gruia, doamna Anna Akhalkatsi, Manager de Țară pentru România și Ungaria, Banca Mondială, alături de specialiști ai instituțiilor implicate în procesul de consultare.
Așa cum știți, există un efort semnificativ de dotare a școlilor prin PNRR cu echipamente digitale. Pentru a le putea utiliza, avem nevoie de competențe digitale ale profesorilor, iar pentru asta vom forma 100.000 de cadre didactice”, mai spune Deca.

1 comment

  1. Dan Petrescu spune:

    Individa asta e experta în indicații prețioase. Profesional, e o nulitate.

«

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.