fbpx

Ce își doresc părinții de la școala copilului lor – rezultatele sondajului D&D Research, în parteneriat cu Educație Privată

Photo 19270848 © Vignes81 | Dreamstime.com

ce își doresc părinții

Calitatea actului educațional este chestiunea pe care cei mai mulți dintre părinții care au participat la sondajul inițiat de Educație Privată, în parteneriat cu D&D Research au spus că o vor îmbunătățită în școli,

34,5% dintre părinți au indicat acest parametru ca fiind cel mai important.

La o distanță apreciabilă, următoarea problemă prioritară pentru ce care au răspuns a fost dotarea școlilor- 19%.

Dotările școlilor reprezintă aspectul de care cei mai mulți părinți s-au declarat mulțumiți. Aproape la egalitate, este gradul de implicare a profesorilor în actul educațional. Nivelul de transparență al practicilor educaționale a fost aspectul de care cei mai puțini părinți se consideră satisfăcuți.

Numărul de părinți nemulțumiți de dotările școlilor este, însă, aproape egal cu cel al părinților care, la întrebarea anterioară, s-au declarat satisfăcuți de acest aspect. Și această întrebare indică o volatilitate mare a gradului de implicare a profesorilor în actul educațional în școlile românești, dat fiind că acest parametru se situează tot pe locul al doilea, însă la capitolul ”nemulțumiri”.

Problemele de asimilare a materiei reprezintă subiectul în legătură cu care cei mai mulți dintre părinții participanți la sondaj își doresc mai multă transparență din partea școlilor. Progresul școlar al copilului se situează pe poziția a doua.

Aproape toți părinții (peste 98%) sunt de acord cu ideea că elevii trebuie să se simtă în siguranță în școală. În schimb, mai puțin de jumătate cred că funcția primară a notelor este cea de a reflecta corect nivelul de cunoștințe al copilului. 57% cred că profesorul trebuie să evalueze cunoștințe și competențe, nu atitudini disparate ale copiilor.

Peste 90% dintre părinții sunt de acord cu ideea că sistemul trebuie să ofere șanse egale la educație tuturor copiilor. Un alt subiect asupra căruia aproape toți participanții s-au declarat de acord este acela că evaluarea obiectivă a cunoștințelor copilului trebuie să fie un proces continuu.

Cei mai mulți dintre repondenți, adică peste 68%, cred că programele sunt prea încărcate și un număr aproape egal au o altă nemulțumire comună: conținuturile de predare sunt prea teoretice.

O idee cu care a existat un acord aproape unanim este aceea că metodele pedagogice trebuie să fie adaptate în funcție de nevoile fiecărui copil

Des asemenea, peste 80% dintre părinți sunt de acord parțial sau total cu faptul că instrumentele digitale sunt utile în procesul educațional.

Referitor la instrumentele digitale, Brio și Google Classroom sunt cele care au cel mai mare grad de notorietate în rândul părinților.

Cei mai mulți părinți, adică peste 25%, asociază ideea de succes în viață al copilului cu șansa ca acesta să aibă o meserie pe care să o practice cu pasiune.

 

Sondajul inițiat de Educație Privată în parteneriat cu D&D Research s-a desfășurat online și a înregistrat 536 de respondenți. 

Date demografice ale celor care au răspuns:

1Masculin62
2Feminin474

 

118-24 ani2
225-34 ani25
335-49 ani409
450-64 ani99
565+1

 

1Școală primară neterminată2
2Absolvent școală primară0
38 clase absolvite3
4Școală profesională8
5Colegiu tehnic7
6Absolvent liceu48
7Absolvent facultate231
8Absolvent studii post universitare237
536

 

Nivelul  veniturilor:

1Mai puțin de 1300 RON11
21300-2000 RON20
32000-2700 RON8
42700-3500 RON25
53500-4500 RON30
64500-6000 RON102
7Mai mult de 6000 RON297
99Refuz43

Sursă foto: https://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photos-survey-image19270848

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.