Un copil educat este un om câștigat, Alătură-te comunității www.educatieprivata.ro și vei afla primul sau prima despre ceea ce te interesează : concursuri, olimpiade, baterii de teste, meditații sau despre activitățile de timp liber pe care le recomandăm.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate.
Alătură-te comunității cadrelor didactice www.educatieprivata.ro si vei avea acces la exemple de bune practici, invitații la seminarii și conferințe despre educație și anunțuri de carieră din țară sau stăinătate.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Un părinte informat se va înțelege mult mai ușor cu propriul copil. Alătură-te comunității de părinți www.educatieprivata.ro și vei primi informații despre sistemul de învățământ privat, alternativele educaționale, ofertele școlilor private, consursuri și olimpiade, meditații sau programele de pregătire anunțate de unitățile școlare partenere.
Prin completarea datelor pentru Educație Privată ești de acord cu Termenii de Utilizare si Nota de Confidențialitate
Acasă > Profesor pe bune > Profesor islandez: 14 lucruri care nu mai au ce să caute într-o școală din secolul XXI
Profesor islandez: 14 lucruri care nu mai au ce să caute într-o școală din secolul XXI
12 Februarie 2019, 12:40
Sursă foto: www.skagafjordur.is
Ingvi Hrannar Ómarsson, profesor islandez de școală primară și consilier didactic, a fost selectat de portalul hundred.org drept unul dintre profesorii influenți la nivel global.
Cu speranța că va provoca discuții aprinse despre viitorul educației, el a făcut o listă cu elementele care caracterizează, din punctul său de vedere, o școală învechită/demodată/ desuetă în secolul 21.
Existența unei săli de computere/ laborator de informatică în care se intră o dată pe săptămână si se utilizează computerele timp de 50 minute (ideea e că ceea ce numim ”computer skills” nu trebuie dezvoltate în cadrul unor ore speciale, ci la orele diverselor discipline).
Clasele izolate, în două moduri: (1)izolate de părinți, care nu au voie să intre în școală si (2)de lumea din afară, inclusiv de cea virtuală (resursele internet) – de reținut conceptul de Extra Open Schooldays = părinții sunt încurajați să intre în clase/ școală în fiecare zi).
Nu au wi-fi, astfel încât să se poată învăța oriunde, oricând.
Interzicerea telefoanelor și tabletelor – acestea nu trebuie interzise, ci folosite în procesul de învățare, de ex., pentru a face poze, a edita filme, a accesa siteuri/bloguri etc.
Un responsabil cu computerele, care se ocupă în principal de partea tehnică – acesta trebuie să fie înlocuit cu un coordonator IT, care să îi sprijine efectiv pe profesori și elevi în procesul de învățare.
Are profesori care nu împărtășesc experiențe, care lucrează izolat – nu comentează pe bloguri, nu discută ideile cu ceilalți etc.
Nu are pagină de Facebook sau twitter – nu e de ajuns să producă un buletin informativ periodic, ci e nevoie de informare regulată ( If you don’t tell your story, someone else will).
Mâncare nesănătoasă la cantină – nu au hrană organică provenită din ferme proprii și copiii nu contribuie la servirea mesei (să strângă masa etc., acțiuni considerate a fi parte din procesul de creștere și învățare).
Incep cursurile la ora 8 – pentru adolescenți este o oră foarte nepotrivită.
Iși cumpără logo-ul, designul paginii web – acestea ar trebui realizate în școală, sub forma unui proiect.
Bibliotecile sunt cele traditionale, cu rafturi cu cărți – în sec. 21 biblioteca trebuie să fie un spatiu de relaxare, de citit, de accesare a unor device – uri, de editare video etc.
Toți elevii primesc același set de cunostințe – a-i pune pe elevi în aceeași clasă pe criteriul vârstei este un lucru depășit, pentru că educația ar trebui să fie individualizată, iar elevii ar trebui să lucreze pe grupe, în funcție de nevoi specifice și nu de vârstă.
Un curs/ atelier de formare pe lună, comun, la care participă toți profesorii –programele de dezvoltare profesională ar trebui să fie individualizate pentru fiecare profesor în parte.
Teste standardizate care măsoară calitatea educației- acestea mărginesc oferta curriculară și nu duc la formarea acelor deprinderi de care avem nevoie azi și in viitor, pentru meserii care nici măcar nu s-au inventat.
1 comment