fbpx

ARACIP: La vizitele de evaluare se va pune accentul mai puțin pe analiza de documente. Prioritare: Interacțiunea cu beneficiarii, asistența la lecții și observarea directă

Consiliul ARACIP anunță, într-un comunicat de presă transmis Educație Privată, că a propus modificarea hotărârilor de guvern ce fundamentează evaluarea externă a calității unităţilor de învățământ, având în vedere feed-back-ul obținut în cadrul evaluărilor anterioare și în vederea (re)începerii comunicării cu beneficiarii. 

Potrivit instituției, datele care stau la baza modificărilor provin din consultarea celor 73 de unități de învățământ evaluate conform cerintelor din noile standarde, pe de o parte, și a echipelor de evaluatori, pe de altă parte. Menţionăm pentru aceste modificări există acordul reprezentanţilor sindicatelor, părinţilor, elevilor, Ministerului Educației și ARACIS, precizează ARACIP

Ce aspecte sunt îmbunătățite prin aceste hotărâri de guvern, conform Agenției: 

Procedura de evaluare va fi transparentă, adaptată noii structuri a ARACIP. În cadrul vizitei de evaluare se va pune accentul pe interacţiunea cu beneficiarii, pe asistența la lecții, pe observarea directă și mai puțin pe analiza de documente. Verificarea siguranței copiilor/ elevilor în unităţile de învățământ va fi realizată de specialiştii ISU, DSP etc. și nu de către evaluatorii ARACIP, care sunt cadre didactice. În acest sens, când unitatea de învățământ va solicita evaluare, organismele abilitate vor fi înştiinţate întreprindă demersurile de specialitate

Pentru beneficiari, părinți și elevi, ARACIP va emite un certificat de calitate pe care unitatea de învățământ va fi obligată îl facă public. Certificatul va arăta nivelul de dezvoltare al resursei umane, al bazei materiale și progresul privind rezultatele şcolare ale elevilor. Totodată, acest document va evidenția efortul comunității școlare în dezvoltarea componentelor menţionate

Modificările vor determina mutarea accentului pe interacțiunea cu beneficiarii, în detrimentul îngropăriievaluatorilor în bibliorafturi cu documente, și vor conduce la îmbunătățirea activității ca o etapă firească a vieţii şcolii

Avem convingerea , în acest fel, evaluarea externă a calității educației va fi oportună pentru îmbunătăţirea procesului de învăţământ și, implicit, a rezultatelor învățării copiilor şi elevilor

asistența la lecții

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.