fbpx

Andra Berceanu (FePAL): Manifestul „O voce pentru educație” girează segregarea la liceu pe baza meditațiilor de elită

Andra Berceanu (director executiv FePAL) critică manifestul în care alianța „O voce pentru educație” propune 100 de reforme și afirmă că acesta girează segregarea elevilor de liceu.

Ce spune Andra Berceanu

Manifestul One Voice girează segregarea la liceu pe baza meditațiilor de elită.
“Doar la liceele unde numărul de candidați este mai mare decât numărul de locuri” înseamnă orice liceu cât de cât decent.

Manifestul One Voice girează o lege elaborată prin tot felul de laboratoare secrete.
Universitarul cerea acum scurt timp “implicarea sa imediată” în elaborarea noii legi a educației: 

https://unibuc.ro/consortiul-universitaria-solicita-implicarea-sa-imediata-in-procesul-de-elaborare-a-legii-educatiei.
Deci, mediul universitar nu a participat la elaborarea noii legi, nu avem o politică publică bazată pe dovezi, nu avem analize sau studii de impact.

În loc ca această voce să ceară elaborarea științifică a unei legi cu atât de mare impact, avem un manifest de susținere a puterii și cam atât.

Nu se conturează o viziune. Am întrebat mai mulți specialiști care este viziunea proiectului România Educată?
Mi s-a răspuns că poate rezulta orice lege din acest proiect. Și exact așa se și creionează – un talcioc în care fiecare adaugă câte ceva, educație stahanovistă peste care se presară idei moderne aplicate eronat ca să nu deranjeze sistemul vechi.

Îmi pare rău, dar nu se înțelege nimic: se vrea un sistem modern de educație sau menținerea unuia învechit?
Nu merge așa: unii vor nou, unii vor ce știu, iar copiii la mijloc – trebuie să indeplinească condițiile tuturor.

Elevul trebuie să ia peste o sută de note pe an, să fie evaluat standardizat anual, să participe la EN din 2 în 2 ani și să dea și examen de admitere la liceu. În timp ce sistemele de învățământ moderne nu mai pun accent pe ierarhii, în România îi spunem reformă la admiterea comunistă la liceu.

Toate acestea în condițiile în care OECD a și remarcat că în România aveam deja o problemă din cauza evaluărilor cu mize mari care îndepărtează educația de scopul ei: învățarea.
Toate acestea valabile doar pentru copii, în timp ce plagiatul adulților este considerat a fi în regulă.
Până la urmă pare că România Educată (în realitate Meditată) vine cu o viziune răsturnată a ciclurilor de învățământ. Pare mai simplu să faci o facultate sau să ai un doctorat decât să treci prin preuniversitar.

Mă frapează faptul că dintre toți cei care au participat la acest demers – One Voice, nimeni nu a sesizat aceste lucruri pe modelul “go with the flow”.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.