fbpx

FePAL: Solicităm Ministerului Educației să se țină de promisiunea de a nu mai impune un număr minim de note

FePAL a adresat o solicitare publică Ministerului Educației, în care îi cere ”să se țină de promisiunea făcută beneficiarilor de a nu mai impune un număr minim de note”.

Ce spune organizația:

Ministerul Educației nu se poate ține de cuvânt nici măcar o lună de zile!

Pe 5 mai, domnul ministru al educației Sorin Cîmpeanu declara public: “Numărul de note: sunt profesori care dau note pentru că mai trebuie să-ți dau o notă, sau încă două, sau încă trei, sau încă patru note, mă obligă Ministerul Educației. Ei, uite, nu mai vrea Ministerul Educației să oblige profesorul la un număr de note. Ministerul educației va fi interesat de media de la sfârșitul anului școlar.”

Totodată, în nenumărate rânduri a susținut public că vrea să micșoreze ponderea notelor din procesul de pregătire și să se concentreze pe calitate, proces, competențele care sunt utile copiilor în viața activă.
În ciuda acestor declarații ce exprimau o intenție de reformă la capitolul de notare al elevilor, aflăm astăzi că Ministerul Educației va obliga la un număr de note după cum urmează: elevii vor primi cu cel puțin trei note mai mult peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, iar media se va încheia anual.

Acest model de calcul anulează toate declarațiile ministerului și denotă faptul că intenția de reformă este inexistentă. La un simplu calcul matematic(vezi poza), observăm că pentru disciplinele care au o oră pe săptămână numărul minim de note rămâne la fel ca și până acum. Suplimentar, la majoritatea disciplinelor – cele ce au alocat două ore pe săptămână – numărul minim de note pe an crește la 5 vs 4 cât erau până acum.
Aceasta este formula prin care Ministerul Educației aplică reducerea accentului pe numărul de note dând dovadă doar de declarații populiste cu iz european, dar în realitate încearcă să păcalească beneficiarii sperând că nu știu matematica de ciclu primar.

𝐈̂𝐧 𝐚𝐭𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚 𝐌𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐞𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐄𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭̦𝐢𝐞𝐢: 𝟐+𝟐 = 𝟏+𝟑, 𝐢𝐚𝐫 𝐫𝐞𝐝𝐮𝐜𝐞𝐫𝐞 𝐧𝐮 𝐢̂𝐧𝐬𝐞𝐚𝐦𝐧𝐚̆ 𝟓 𝐢̂𝐧 𝐥𝐨𝐜 𝐝𝐞 𝟒 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐚̆ 𝟓 > 𝟒. Aceasta nu este reformă, ci doar o glumă pe care o poți face unui elev în clasa I pentru a-i verifica competențele la matematică.
Ponderea disciplinelor cu patru ore pe săptămână este foarte mică. La nivel de gimnaziu doar lb.română și matematică unde numărul de evaluări este oricum mult mai mare.

De fapt, așa cum părea că a sesizat și ministerul, tendința generalizată în sistem este de a pune accent pe numărul de note și de a depăși în mod constant numărul minim de note la toate disciplinele.
Ținând cont de cele de mai sus, solicităm Ministerului Educației să se țină de promisiunea făcută beneficiarilor de a nu mai impune un număr minim de note și îi reamintim pe această cale că a fost solicitat în nenumărate rânduri ca disciplinele vocaționale să nu mai fie notate.

Ministerul Educației ar trebui să fie realmente preocupat(nu doar la nivel de demagogie) de calitatea actului educațional din școli, nu să bifeze pe hârtie un număr de note obținute în urma unor evaluări ale competențelor elevilor formate prin pregătiri suplimentare cu părinții, la meditații sau alte cursuri. Ministerul Educației are obligația de a readuce învățarea în școli nu de a fi interesat exclusiv în a evalua elevii la ce învață în afara școlii.

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.